• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Nu kanske jag klyver hår här, men ska inte en graal vara en närmast ouppnåelig dröm? Omegan är väl betydligt billigare och enklare att hitta än en Sub? Men du kanske menar att den är din absoluta favorit? :)
Jo egentligen, men det beror nog på vilken bakgrund man har också, om man backar 5 år så trodde jag aldrig att jag skulle ha möjlighet att köpa en men saker tog en sväng åt det bättre, så även om den i dagsläge inte alls klassas som ouppnåelig så hade den en gång en sådan status.
Men ska kanske tagga ned med användandet av ordet "Graal". :)

Tänkte bjuda på min mammas samling. longines klockan köpte jag ihop med min syster till henne när hon fyllde 50, resten har jag köpt här på forumet. Kul info är att båda Seiko LM klockorna är från hennes födelseår 1969, den högra är dessutom tillverkad samma månad som hon är
Född :)
A3D4F3AF-38EA-4501-B818-50D5CE0002D8.jpeg

20200109_111811-01.jpeg
En bild på min modesta samling, som faktiskt helt har byggts upp under 2019. En lucka kvar, som förhoppningsvis kommer att fyllas med en Santos i tvåton.

Kudde 1: Rolex Sea Dweller "Double Red" ref1665.
Kudde 2: Vintage Oris tank
Kudde 3: Vintage Omega Quartz
Kudde 4: Seiko SKX013 med blekt insert.
Kudde 5: Vintage Leuba Louis Geneve kronograf.

Allt förutom Rolex är inköpt via Klocksnack, så tack för ett fantastiskt forum :)
Kan man få se lite bättre bilder på Rolexen ? Var fick du tag i den ?

Ljus & RC brädan...
C3D956D0-55C7-41D6-AF82-C071795133E1.jpeg

Jag har verkligen ingen ”samling” i den bemärkelsen. Jag har ett antal i de olika kategorierna som varieras, tåliga sportiga, uppklätt och prydligt och slutligen vardagsklocka. Samlandet består snarast av vintage eller udda/speciella ur som sällan bärs, de andra är mer ”variation till vardags” ;)
*inklämda i mitten är fruns 2 eco-drive, om någon undrar vart min gräns för små ur går :p

Senast ändrad:
Ok tack, otroligt cool, roligt att du vet dess historia.
Tack! Precis som du säger är det väldigt kul att veta historien bakom klockan. Samt att veta att klockan har använts på det sättet som den var tänkt. Sen att det är en person i min släkt som har varit ensam ägare gör också att klockan har ett särskilt sentimentalt värde för mig.

8354A139-8B93-4DA4-A756-36EE4095DD20.jpeg

Flippmanin skapar ständig förändring, men så här ser topp 5 ut just nu. Det finns en klocka som aldrig lämnar och det är min 16622 som jag haft i 20år nu. Nyaste tillskottet är Hulk, som även den är tänkt att stanna, tätt följt av Explorer innan dess. Den som får mest handledstid är faktiskt Ploprof, som varit med näst längst i denna skara. Turtle får också mycket tid som en trogen beater.
En härlig kombination klockor som jag personligen gillar skarpt!:)

8354A139-8B93-4DA4-A756-36EE4095DD20.jpeg

Flippmanin skapar ständig förändring, men så här ser topp 5 ut just nu. Det finns en klocka som aldrig lämnar och det är min 16622 som jag haft i 20år nu. Nyaste tillskottet är Hulk, som även den är tänkt att stanna, tätt följt av Explorer innan dess. Den som får mest handledstid är faktiskt Ploprof, som varit med näst längst i denna skara. Turtle får också mycket tid som en trogen beater.
En härlig kombination klockor som jag personligen gillar skarpt!:)
Trevlig samling :) Vad är det för härlig klocklåda/Winder ?

Tillbaka
Topp