• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Kenuko

Cartier
Har i några år nu jobbat på att få ner min samling först till tre klockor och sen till två. Efter att ha ägt ett dussin mikromärken, några dussin Seikon, flera Doxan, några tyskar och kanske en dryg handful dykare av Tudor, Omega och Rolex börjar jag äntligen vara där jag känner mig nöjd.

Har allt mer märkt vad som är den perfekta klockan åt mig, den ska vara lite udda, av hög kvalitet, ha datum, gärna inga crown guards, tåla både stryk och vatten, inga onödiga komplikationer, svart tavla, gärna toolig men också vara GADA, hålla tiden till +/- 3s per dag och komma på länk. Storleken jag gillar mest är 38-40mm.

Här är jag nu med hela
min samling. En two watch guy.

6CB37DB4-D9C2-4148-B969-FBE276DF1C88.jpeg
 

crpsey

Breitling
Har i några år nu jobbat på att få ner min samling först till tre klockor och sen till två. Efter att ha ägt ett dussin mikromärken, några dussin Seikon, flera Doxan, några tyskar och kanske en dryg handful dykare av Tudor, Omega och Rolex börjar jag äntligen vara där jag känner mig nöjd.

Har allt mer märkt vad som är den perfekta klockan åt mig, den ska vara lite udda, av hög kvalitet, ha datum, gärna inga crown guards, tåla både stryk och vatten, inga onödiga komplikationer, svart tavla, gärna toolig men också vara GADA, hålla tiden till +/- 3s per dag och komma på länk. Storleken jag gillar mest är 38-40mm.

Här är jag nu med hela
min samling. En two watch guy.

6CB37DB4-D9C2-4148-B969-FBE276DF1C88.jpeg
vad är refen på klockan till höger? påminner lite om en explorer, försöker hitta något i stil med det men för en billigare peng kanske!
 
9CA2A515-19B2-4A2F-B57D-5B0199D8FA45.jpeg


Försökte skala ner samlingen lite grann nyligen men då både inkommande klocka dröjer pga produktionsstopp och utgående klockor inte verkar röna så mycket intresse, får samlingen stå i status quo ett tag framöver. Banden är en blandning av Hodinkee-straps och custom från ABP Concept Paris.
Imponerade! Där har man en bit kvar innan man kommer ikapp...
 

Vantheman

Cartier
9CA2A515-19B2-4A2F-B57D-5B0199D8FA45.jpeg


Försökte skala ner samlingen lite grann nyligen men då både inkommande klocka dröjer pga produktionsstopp och utgående klockor inte verkar röna så mycket intresse, får samlingen stå i status quo ett tag framöver. Banden är en blandning av Hodinkee-straps och custom från ABP Concept Paris.
Rolig blandning av härliga klockor!
 

OC_Peter

Omega
2-Faktor
Halloj! Såg tråden och tänkte lite, kanske dock inte tillräckligt, men vi kör ändå.
Bifogar en bild på en låda med tjugpfyra slottar, alla är fyllda, men någrac ur saknar lumen, eller lumen är helt enkelt slut.
Tre rader åtta klockor i varje rad.
Högst upp till vänster (mörkt) är slot ett och längst ner till höger är tjugofyra.
Så frågan är av de som faktiskt lyser vilka kan du identifiera, någon kan se väldigt lika ut men är olika modeller så bonus poäng för det.
IMG_20200625_005324[1].jpg
Jag får det till sexton klockor med någon form av lumen.
Ger det ett par dagar så lägger jag ut "vanligt" foto senare som facit.
Får se om någon "orkar"...

Mvh
Peter
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Nr 6,10,12,13,14 känns som modernare Tudor om man kollar på visarnas utformning, ingen aning om modeller mer än att nr 14 verkar vara en kronograf av något slag.
Nr 9 borde vara någon mindre Panerai
 

MoniZ

Omega
Halloj! Såg tråden och tänkte lite, kanske dock inte tillräckligt, men vi kör ändå.
Bifogar en bild på en låda med tjugpfyra slottar, alla är fyllda, men någrac ur saknar lumen, eller lumen är helt enkelt slut.
Tre rader åtta klockor i varje rad.
Högst upp till vänster (mörkt) är slot ett och längst ner till höger är tjugofyra.
Så frågan är av de som faktiskt lyser vilka kan du identifiera, någon kan se väldigt lika ut men är olika modeller så bonus poäng för det.
IMG_20200625_005324[1].jpg
Jag får det till sexton klockor med någon form av lumen.
Ger det ett par dagar så lägger jag ut "vanligt" foto senare som facit.
Får se om någon "orkar"...

Mvh
Peter
Vilken läcker bild. Dock kan jag inte sätta många klockor men jag tycker mig kunna se en Panerai iaf
 
Topp