• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Spretig samling...
Ett par gamla fickur, en billig "no name" som var sista klockan farfar hade, min första Gul jag fick som barn, blandat med en uppsjö Seiko's, Omega, Longines, Vostok, Parnis homage osv
IMG_20200705_191433.jpg

IMG_20200705_191450.jpg

IMG_20200705_191357.jpg
Kul med blandat men jävlar vad suddiga bilder.. Lägg upp lite skarpa bilder så man kan se vad du har samlat på dig :)

Min mobil sjunger på sista versen, spricka direkt över kameralinsen :dead: Men ska försöka fixa bättre under morgondagen!

Samling och samling. Dom här sju klockorna är dom jag använder. Sen har jag ett gäng till som mest ligger i lådor. Efter att ha blivit bestulen på en Rolex bestämde jag mig för att inte lägga mer än 10k på någon klocka och gärna av lite mindre kända märken. Sålde min SMP och omformade samlingen.

FDD03F6F-1B66-4153-A897-807C64460EE5.jpeg

från vänster
Longines conquest classic.
lite stor men sitter som en smäck på armen. Passar både på Lidl och på bröllop.

Epoch racing cronograph.
första versionen. Grymt skick och lågt serienummer. Satsar medvetet på quartz för cronographerna. För dyrt att serva mekaniska

Movado series 800. Utskällt märke men den här känns gedigen.

Jaeger LeCoultre från 58-59 någonstans. Kontorsklockan som nog är samlingens favorit.

Eterna Matic 3000. Sitter perfekt på armen. Lagom stor, lagom tjock och lagom tung.

Certina New Art. En guldklocka måste man ju ha. ”För flit och redlighet i rikets tjänst” på baksidan.

Och tillslut badklockan, fylleköpet. MVC jag köpte på eBay en sen natt. Den är nog närmast att få lämna. Skulle köpt en Seikodykare istället.

Samling och samling. Dom här sju klockorna är dom jag använder. Sen har jag ett gäng till som mest ligger i lådor. Efter att ha blivit bestulen på en Rolex bestämde jag mig för att inte lägga mer än 10k på någon klocka och gärna av lite mindre kända märken. Sålde min SMP och omformade samlingen.

från vänster

Epoch racing cronograph.
första versionen. Grymt skick och lågt serienummer. Satsar medvetet på quartz för cronographerna. För dyrt att serva mekaniska

Jaeger LeCoultre från 58-59 någonstans. Kontorsklockan som nog är samlingens favorit.

Eterna Matic 3000. Sitter perfekt på armen. Lagom stor, lagom tjock och lagom tung.

Certina New Art. En guldklocka måste man ju ha. ”För flit och redlighet i rikets tjänst” på baksidan.

Och tillslut badklockan, fylleköpet. MVC jag köpte på eBay en sen natt. Den är nog närmast att få lämna. Skulle köpt en Seikodykare istället.

Fyfan vad surt med Rolexen... Bra samling!

från vänster

Epoch racing cronograph.

Jag kan rekommendera Vostok Amphibia som badklocka också. Under tusenlappen och mycket cred.
Varför är Movado utskälld? Lite sugen på en museum, jag.

Senast ändrad:

från vänster

Epoch racing cronograph.

Fick du inte ut värdet av din Rolex på försäkringen?

Det hade jag ett tag, var uppe i 18 klockor. Jag hade beslutsångest varje morgon. :(
du får ha en låda med klockor du är rädd om kalla det premiumlådan
sen har du lådan med bruksklockorna

ibland lönar det inte sig att sälja vissa typer av klockor för man förlorar bara massa stålar...
ha kvar å njut av dom och byt ofta:)

du får ha en låda med klockor du är rädd om kalla det premiumlådan
sen har du lådan med bruksklockorna

ibland lönar det inte sig att sälja vissa typer av klockor för man förlorar bara massa stålar...
ha kvar å njut av dom och byt ofta:)
Jo, sant. Ska lyssna på dig farbror rulle. :D

säljer man inget så slipper man allt klydd med att lägga ut annonser och svara på prutande:)
det är ju alltid roligare att pruta själv än att läsa när andra prutar ner ens saker!

borde fan skaffa mig en chronomat gmt med!
din e cool!
Skaffa en! Den har varit på handleden varje dag förutom 50h då jag testade tidsreserven. Är glad över att jag inte köpte den gula. Denna tavla är magisk, kan inte avgöra om färgen på tavlan är mörkblå, grå eller svart.

Skaffa en! Den har varit på handleden varje dag förutom 50h då jag testade tidsreserven. Är glad över att jag inte köpte den gula. Denna tavla är magisk, kan inte avgöra om färgen på tavlan är mörkblå, grå eller svart.
köp ett brattegummi till den så du har nåt att skifta länken med!

chronomater på orginalgummit e nice

Jobbiga blir ju när/om ”B-lådan” är roligare och man står med dyra klockor i den andre :rolleyes:

Men förstår din poäng, jag har oftast tänkt en låda med vintage. En med nytt. En med g-shock men inte kommit dit än. Min ocd klarar inte blanda dem i samma :D
man kan göra det till ett spel!
namnge boxarna A och B sen siffermärker man klockorna i varje box och ber nån välja
"a eller b"
"säg ett nr från 1-6"

Tillbaka
Topp