• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Sa för 4 veckor sedan... "nu är jag nöjd med boxen". Efter det har jag sålt 5 av 8 klockor. Måste finnas ett namn för detta syndromet?!?
IMG_20200111_104140.jpg
Det är lite som att lägga en patiens - när man är klar blandar man leken och börjar om. Mysig samling! Vilka fick stanna?

Försöker hålla mig kring 20 klockor, vilket jag tycker är en ganska lagom mängd för mig då jag har en del arvegods i samlingen. Börjar nu även bli ganska svårt att göra sig av med klockor när nya kommer in. Kanske kan låta konstigt, men jag har väldigt många keepers samtidigt som jag har svårt att göra mig av med dem som inte är keepers. Jag är i alla fall väldigt nöjd med samlingen. Kan tillägga också att jag har en till på ingång någon gång efter sommaren som är betald för länge sedan. Sedan lär ju minst två till tillkomma under året.
DSC_0220.JPG

Försöker hålla mig kring 20 klockor, vilket jag tycker är en ganska lagom mängd för mig då jag har en del arvegods i samlingen. Börjar nu även bli ganska svårt att göra sig av med klockor när nya kommer in. Kanske kan låta konstigt, men jag har väldigt många keepers samtidigt som jag har svårt att göra mig av med dem som inte är keepers. Jag är i alla fall väldigt nöjd med samlingen. Kan tillägga också att jag har en till på ingång någon gång efter sommaren som är betald för länge sedan. Sedan lär ju minst två till tillkomma under året.
DSC_0220.JPG
Kul!
Hur väljer du? Används alla?
Jag kan ibland tycka att det är svårt att välja vilken av mina fem klockor jag ska använda...

Kul!
Hur väljer du? Används alla?
Jag kan ibland tycka att det är svårt att välja vilken av mina fem klockor jag ska använda...
Jag är säsongare. Så flera klockor läggs undan lite beroende på vad det är för säsong. Det är dagens aktiviteter och sug som styr rätt mycket vilken klocka som används. Arvegodsen och 3-4 andra används inte så mycket utan has mest för att kolla på emellanåt. Så det är typ 13 klockor som används.

Min samling är helt tom idag då jag ett tag helt saknade inspiration till klockor. Var inte sugen på något alls och bar inte klocka på länge så sålde av allt, men nu börjar suget komma igen. Vad rekommenderar ni? Gillar mindre klockor och funderar lite på OP, Explorer eller Santos. Budgeten sträcker sig väl till ett tak på 50k.

Min samling är helt tom idag då jag ett tag helt saknade inspiration till klockor. Var inte sugen på något alls och bar inte klocka på länge så sålde av allt, men nu börjar suget komma igen. Vad rekommenderar ni? Gillar mindre klockor och funderar lite på OP, Explorer eller Santos. Budgeten sträcker sig väl till ett tak på 50k.
Datejust, 5-siffrig som är vass och/eller en Cartier Santos Carrée. Beror på vad du hittar så klart, blir nog jobbigt med 50k. Men börja med den ena.

Tillbaka
Topp