Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är inte illa att kunna ha ens en. På min tid gick varenda krona åt till bärs...Suget efter en Sub är helt enkelt för stort. Explorern är en fantastisk klocka men kan som studerande 20åring inte motivera att ha två Rolex i nuläget.
Många kronor går åt bärs också hahaDet är inte illa att kunna ha ens en. På min tid gick varenda krona åt till bärs...
Det beror väl lite på hur klockorna används och när man anser att en klocka behöver servas men ja, jag skulle säga att rotation leder till lägre servicekostnader (så länge de används eller åtminstone dras upp någon gång då och då men det är ett ickeproblem så länge du inte har en gigantisk samling) samtidigt som det finns andra som menar att klockorna bör servas med ett visst intervall oavsett om de används eller ej då oljorna torkar som det brukar heta. Ett ämne som det är väldigt svårt att få klarhet i då det finns lika många åsikter som medlemmar på forumet.Trevliga samlingar! Funderar kring att börja samla eller byta ut. Hur tänker ni om servicekostnader i relation till antalet klockor? Blir det mindre när varje modell får lite armtid?
Hör av dig när du ska kränga Explorern vettjaSuget efter en Sub är helt enkelt för stort. Explorern är en fantastisk klocka men kan som studerande 20åring inte motivera att ha två Rolex i nuläget.
Lär gå någon gång under våren, då min sub ska komma under första halvan av 2021 enligt AD. Hör av mig när det blir aktuelltHör av dig när du ska kränga Explorern vettja
Vilken blir det?Lär gå någon gång under våren, då min sub ska komma under första halvan av 2021 enligt AD. Hör av mig när det blir aktuellt
nya no-date subVilken blir det?
Grymt att som 20 åring kunna kränga en sub från AD.nya no-date sub
Har jobbat på relation med denna AD sedan många år tillbaka. Köpt Rolex, Tudor m.fl. och servat en hel del klockor där. Antar att det är en bidragande faktorGrymt att som 20 åring kunna kränga en sub från AD.
Långsiktigt tänkt av dig. Grymt!Har jobbat på relation med denna AD sedan många år tillbaka. Köpt Rolex, Tudor m.fl. och servat en hel del klockor där. Antar att det är en bidragande faktor
Kul! Ses i sub-tråden sen då!nya no-date sub
Låter bra, jag har inte bråttomLär gå någon gång under våren, då min sub ska komma under första halvan av 2021 enligt AD. Hör av mig när det blir aktuellt
Grym jäkla samling! Riktigt välbalanserad och högkvalitativ samling! Snyggt jobbatJust nu tre klockor som jag är ganska nöjda med. Flippat en del och börjat gå ner i size på klockorna. Vill fylla sista platsen men vet inte med vad. Möjligen Cartier Santos medium fast då ryker nog tanken. Gillar även Zenith Defy Classic Skeleton men den är nog för stor, kul tavla dock. Jakten är i full gång!
5 Seikonova + Timex, 4 klockor för mycke
Tack! Dykare är oftast lite större ur. Hade en Yachtmaster tidigare som satt fint på armen men som jag sålde. Kan ibland ångra det. Får fundera på nästa köp men tack för tipset .Grym jäkla samling! Riktigt välbalanserad och högkvalitativ samling! Snyggt jobbat
Jag hade kompletterat med en dykare av något slag. Kanske en 14060 two-liner
Tänkte på det varav jag rekommenderade en 5-siffrig sub då dessa är mycket nättare än de 6-siffrigaTack! Dykare är oftast lite större ur. Hade en Yachtmaster tidigare som satt fint på armen men som jag sålde. Kan ibland ångra det. Får fundera på nästa köp men tack för tipset .
Aldrig varit inne på äldre klockor men den du rekommenderade är mycket trevlig. Inte så påläst om modellen. De är nog populära och svåra att få tag på gissar jag. Har du koll på ungefärlig prislapp på en sådan i bra skick?Tänkte på det varav jag rekommenderade en 5-siffrig sub då dessa är mycket nättare än de 6-siffriga
Du har dock grym smak vad gäller klockor så är säker på att det blir mycket bra oavsett val!
Oj de varierar mycket i pris så lite osäker men cirkus 80-90Aldrig varit inne på äldre klockor men den du rekommenderade är mycket trevlig. Inte så påläst om modellen. De är nog populära och svåra att få tag på gissar jag. Har du koll på ungefärlig prislapp på en sådan i bra skick?
Ok, tack. Ska nog spana på en sådan dåOj de varierar mycket i pris så lite osäker men cirkus 80-90
Tudor BB 58 skulle du ju också kunna titta på om mindre dykare är nästa köp. Instämmer med @Diskaren att din samling ser riktigt fin utOk, tack. Ska nog spana på en sådan då
Tack! Dykare är oftast lite större ur. Hade en Yachtmaster tidigare som satt fint på armen men som jag sålde. Kan ibland ångra det. Får fundera på nästa köp men tack för tipset .
Tänkte på det varav jag rekommenderade en 5-siffrig sub då dessa är mycket nättare än de 6-siffriga
Du har dock grym smak vad gäller klockor så är säker på att det blir mycket bra oavsett val!
Instämmer med din input!Grym jäkla samling! Riktigt välbalanserad och högkvalitativ samling! Snyggt jobbat
Jag hade kompletterat med en dykare av något slag. Kanske en 14060 two-liner
Tack för tipset. Ser trevlig ut, tydligen en senare modell (4 liner)Håller med @Diskaren om att de femsiffriga är bättre än de sexsiffriga. Jag själv gillar lite nättare klockor och tycker att de sexsiffriga blir alldeles för ”biffiga” på handleden.
Kaplans har en i butik för 93’. Att bedöma skick etc. lämnar jag till någon som är mer påläst på sub
Rolex, Klockor - Varunummer 1 708 361
ROLEX, Oyster Perpetual Date, Submariner (1000ft=300m, Swiss), Chronometer, s.k. ”Swiss only Dial”, "Fat Four", Ref nr. 16610, Serie nr. U852660, Cal 3135, Verk nr. 7911793, Boett nr. 16610, herrur, 40 mm, stål, automatisk, safirglas, datum, Fliplocklänk, viklås, Ref nr. 93150-U6/801/501 B, ca...www.kaplans.se
Tackar!Instämmer med din input!
Edit: riktigt fin samling