• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Det började med att jag fick för mig att jag skulle börja med armbandsur igen, och skulle ha en - jag säger en - robust och stryktålig och inte alltför dyr klocka att ha varje dag... sedan vet jag inte riktigt vad som hände. :oops: (Casion får vara med på ett hörn också, även om den är lite mobbad; inte en klocka jag använder egentligen. Den köptes snorbilligt mest på kul. Men det är den enda "dykaren" jag har och någonsin kommer att ha. ;)) Bild tagen i lamp- och stearinljus, så som det bör vara denna mörka tid på året. :)

EoTdNWg.jpg
Mycket trevlig damasko..

Avslutar året på detta vis

11D37F65-AFE5-4B99-AD59-7B62E8E106B7.jpeg

16610 inköpt i Januari
SRPB11K1, Juli,
SKX009, 2016
SKZ211K1, Juli
SNK803, Juni
Tissot Q662/762 arv ~2006
Autodromo Veloce, 2013
Och Casio A500WGA inköpt Juni
Nästa år ska det kompletteras upp med iaf 3 nya när Alfa GTV6an är såld. På bilden saknas en Seiko Quartz samt två terrorister

Jag påbörjade en samling 2013 utan att förstå det då - naivt! Då var jag helt inställd på IWC Pilot och tänkte att det skulle vara min första, enda och sista klocka. Tyckte då att det var en smärre förmögenhet! Givetvis så blev det inte så...!

Bilagor

• D7E156BF-87CA-46F7-8F6D-538BDDA72F1F.jpeg
    D7E156BF-87CA-46F7-8F6D-538BDDA72F1F.jpeg
    821.6 KB · Visningar: 346
Jag påbörjade en samling 2013 utan att förstå det då - naivt! Då var jag helt inställd på IWC Pilot och tänkte att det skulle vara min första, enda och sista klocka. Tyckte då att det var en smärre förmögenhet! Givetvis så blev det inte så...!
Riktigt trevlig samling! Men hade jag varit du hade jag valt att bara behålla en Speedmaster och köpt en dykare, t.ex. en Tudor Black Bay (Ligger i samma prisklass som Speedmaster). Varumärket är ett "dotterbolag" till Rolex och många menar att du får mer eller mindre samma kvalitet, till en tredjedel av Rolex, och ofta vågar Tudor ta ut svängarna mer än Rolex i design) :)

Riktigt trevlig samling! Men hade jag varit du hade jag valt att bara behålla en Speedmaster och köpt en dykare, t.ex. en Tudor Black Bay (Ligger i samma prisklass som Speedmaster). Varumärket är ett "dotterbolag" till Rolex och många menar att du får mer eller mindre samma kvalitet, till en tredjedel av Rolex, och ofta vågar Tudor ta ut svängarna mer än Rolex i design) :)
Japp! Jag kan hålla med dig.
Anledningen till två Speedmaster är att jag hade synnerligen svårt att välja. Tycker att Fois är tjusigare, men ville ändå inte ge upp tanken om den klassiska .005...det slutade med att jag valde .005 i början på december och blev överraskad på julafton av min fru som antagligen sett mig våndas! Sålunda har Fois inget annat alternativ än att bli kvar för alltid och 005 klarar jag inte heller att göra mig av med 😬.
Har sneglat en del på Blancpain och en dykare är nog nästa steg...men det finns så många stigar man kan välja och plötsligt har jag överraskat mig själv med något helt annat! Ni vet!

Anledningen till två Speedmaster är att jag hade synnerligen svårt att välja. Tycker att Fois är tjusigare, men ville ändå inte ge upp tanken om den klassiska .005...det slutade med att jag valde .005 i början på december och blev överraskad på julafton av min fru som antagligen sett mig våndas! Sålunda har Fois inget annat alternativ än att bli kvar för alltid och 005 klarar jag inte heller att göra mig av med 😬.
Har sneglat en del på Blancpain och en dykare är nog nästa steg...men det finns så många stigar man kan välja och plötsligt har jag överraskat mig själv med något helt annat! Ni vet!
Bra fru.
(Och trevlig samling)

Du gör helt rätt i att behålla båda 005 och FOIS. Mycket fina klockor båda två :)

Tillbaka
Topp