Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ricrob skrev:Dags för en ny samlingstråd tycker jag!
Jag satt och skrev nyss på min tomhetstråd och dunkade in en samlingsbild i slutet, när det slog mig att samlingsbilder är kanske de roligaste bilderna! Dagens klocka och actionbilder/wristshots i all ära men en skön samling är roligare!
Jag börjar och som ni ser, ingen skryt-tråd, utan bara en tråd med bilder på samlingar!
Lagom Omega, grym Rolle och helt enkelt svinkul!Micke B skrev:Mycket Omega, lite kul :lol:
Ricrob skrev:Micke B skrev:Mycket Omega, lite kul :lol:
http://i215.photobucket.com/albums/cc135/Majkel123/DSC_0667.jpg[/mg][/quote]
Lagom Omega, grym Rolle och helt enkelt svinkul! :D[/quote]
Är inte riktigt nöjd med omega-rolex ration, men okej då, det är ganska kul :D
TomasBc skrev:Aurum skrev:Så här såg det ut senast. Inte mycket har hänt sedan dess förutom en tvärfet Mariner II hittade hem.
Jag tror bestämt att något ur den där bilden kommer försvinna väldigt snart? :lol:
Spencer66 skrev:Det som är kvar efter down sizingen..
På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
Spencer66 skrev:Grym samling men det ser ju ut som mina
Porsan skrev:Spencer66 skrev:Det som är kvar efter down sizingen..
På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..
Efter ditt inlägg tappar man nästan lusten att visa sin egen samling, riktigt tunga klockor du har rakt igenom!
Var är guldet?TomasBc skrev:Nu har jag fått hem sista (?) klockan i lådan. Känns bra och relativt komplett, eller saknar jag något?! :roll:
Aurum skrev:Var är guldet?TomasBc skrev:Nu har jag fått hem sista (?) klockan i lådan. Känns bra och relativt komplett, eller saknar jag något?! :roll:
Skönt att den äntligen hittade hem! Cartier står på två ställen, kan du hitta det andra?
TomasBc skrev:Aurum skrev:Var är guldet?TomasBc skrev:Nu har jag fått hem sista (?) klockan i lådan. Känns bra och relativt komplett, eller saknar jag något?! :roll:
Skönt att den äntligen hittade hem! Cartier står på två ställen, kan du hitta det andra?
Du har helt rätt, någon helguld saknar jag, får bli nästa mål!
På boettlocket samt i bygeln på låset står det Cartier. Eller finns det ytterligare gömt någonstans?
Härlig samling, är det en Titus Calypsomatic jag anar långt ner på bilden? Vad vet du om den, fet krona och snyggt stuk! Vad är det för Mariner II du köpt?Aurum skrev:Så här såg det ut senast. Inte mycket har hänt sedan dess förutom en tvärfet Mariner II hittade hem
Aurum skrev:Oj, skulle stått att det står Cartier på tavlan på två ställen... Tog ett tag innan jag hittade det själv.
Ariste skrev:Härlig samling, är det en Titus Calypsomatic jag anar långt ner på bilden? Vad vet du om den, fet krona och snyggt stuk! Vad är det för Mariner II du köpt?Aurum skrev:Så här såg det ut senast. Inte mycket har hänt sedan dess förutom en tvärfet Mariner II hittade hem
Den är fin, Titusen...blev bra med bakad bezel till...tack för infon! Ska hålla utkik på K&S...Aurum skrev:Ariste skrev:Härlig samling, är det en Titus Calypsomatic jag anar långt ner på bilden? Vad vet du om den, fet krona och snyggt stuk! Vad är det för Mariner II du köpt?Aurum skrev:Så här såg det ut senast. Inte mycket har hänt sedan dess förutom en tvärfet Mariner II hittade hem
Visst är det en Titus Calypsomatic! Vad jag vet om den? Inte mycket. Den har haft tre ägare på forumet tidigare. Det jag föll för var tavlans patina (brunfläckig) och den stora kronan. Vridringen var svart men jag tyckte inte det passade den bruna tavlan så bra så jag bakade den så den blev brun. Texten på tavlan är gilt, eller rättare sagt blankt silvertryck. Bandet har jag tillverkat av ett gammal militärskinn. Måtten är lite galna, diametern är drygt 37mm, bandhorn till bandhorn är hela 47.5mm och kronan är 7,5mm. Verket är ett hederligt eta med roulette-datumhjul
Men nu har det ju faktiskt hänt lite mer så gruppbilden är inte så aktuell längre. Santos, Admiral i 18kt, Scubapro, 6105 är borta och in är Rolex 6024, Mariner II och PloProfen. Kul det händer lite!
Ariste skrev:Den är fin, Titusen...blev bra med bakad bezel till...tack för infon! Ska hålla utkik på K&S...
Marinern ser onekligen rejäl ut, hur hög är boetten?
Aurum skrev:Ariste skrev:Den är fin, Titusen...blev bra med bakad bezel till...tack för infon! Ska hålla utkik på K&S...
Marinern ser onekligen rejäl ut, hur hög är boetten?
Inte alls, mäter 29 x 39mm och är 11mm tjock. Marine Chronometerns lillebror.
Aurum skrev:Ariste skrev:Härlig samling, är det en Titus Calypsomatic jag anar långt ner på bilden? Vad vet du om den, fet krona och snyggt stuk! Vad är det för Mariner II du köpt?Aurum skrev:Så här såg det ut senast. Inte mycket har hänt sedan dess förutom en tvärfet Mariner II hittade hem
Visst är det en Titus Calypsomatic! Vad jag vet om den? Inte mycket. Den har haft tre ägare på forumet tidigare. Det jag föll för var tavlans patina (brunfläckig) och den stora kronan. Vridringen var svart men jag tyckte inte det passade den bruna tavlan så bra så jag bakade den så den blev brun. Texten på tavlan är gilt, eller rättare sagt blankt silvertryck. Bandet har jag tillverkat av ett gammal militärskinn. Måtten är lite galna, diametern är drygt 37mm, bandhorn till bandhorn är hela 47.5mm och kronan är 7,5mm. Verket är ett hederligt eta med roulette-datumhjul
Allt som allt ett mycket trevligt ur men jag använder det nästan aldrig. Lekt med tanken om att sälja flera gånger, men det har jag inte klarat av...
Mariner II:an ser ut så här:
Men nu har det ju faktiskt hänt lite mer så gruppbilden är inte så aktuell längre. Santos, Admiral i 18kt, Scubapro, 6105 är borta och in är Rolex 6024, Mariner II och PloProfen. Kul det händer lite!
Bomier skrev:Mycket fina samlingar!
Här ett kort som jag just tog...(saknas några rollar)
Önskas någon närbild så säg till så kan jag ordna det.
Mvh
Micke E
Nice bunch, jag skulle gärna dyka ner över gammel-Speedyn och se närbilder på den finingen!Bomier skrev:Mycket fina samlingar!
Här ett kort som jag just tog...(saknas några rollar)
Önskas någon närbild så säg till så kan jag ordna det.
Mvh
Micke E