• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Ricrob skrev:
Dags för en ny samlingstråd tycker jag!

Jag satt och skrev nyss på min tomhetstråd och dunkade in en samlingsbild i slutet, när det slog mig att samlingsbilder är kanske de roligaste bilderna! Dagens klocka och actionbilder/wristshots i all ära men en skön samling är roligare!

Jag börjar och som ni ser, ingen skryt-tråd, utan bara en tråd med bilder på samlingar! ;)

D1BF96DB-8F48-4E80-A913-6DAAF44711C2-4624-00000CE29CCA1B21.jpg

Grym trio i B-ling, Tag och PO:n. Önskar jag hade lite större handleder så jag kunde bära upp 45mm PO:n med länk för då hade jag haft på mig en just nu :(

Min samling är enkel, den består enbart av denna som stannar då det är en present från frugan:
DSC_0232.jpg

Re: Hur ser din "samling" ut idag?

Här har vi min Seiko samling. Det va 007an som startade det hela för ett år sen ungefär och sen dess har jag varit fast i Seikoträsket. Men det finns många tomma platser i boxen som ni kan se... Undra vad som ska fylla övre raden?
pymu8umu.jpg

Har en del annat också men detta är väl dom som jag brukar använda och alltid har framme.
Ligger en citizen och en arsenal lite bakom/under också, brukar inte använda dom men dom fick vara med ändå :p

Porsan skrev:
Spencer66 skrev:
Det som är kvar efter down sizingen..

116A297A-AEBB-45DA-BE33-8BF5976DF0F4-3647-000003E8432D821A.jpg

På pluss sidan finns att jag har de klockor jag vill ha.
På minus sidan att det inte finns något längre därute som jag suktar efter..

Efter ditt inlägg tappar man nästan lusten att visa sin egen samling, riktigt tunga klockor du har rakt igenom! ;)

Mycket fint! Inte helt olikt hur min samling sett ut om jag själv, och inte plånboken fått välja... ;) en dag så...

Nu har jag fått hem sista (?) klockan i lådan. Känns bra och relativt komplett, eller saknar jag något?! :roll:

PAX - 70 talskronograf med Valjoux 7750
Oris Aquis Divers Date på gummi + länk -
Seiko White Monster - får agera beater och under andra tillfällen där man inte behöver vara speciellt varsam
Cartier Santos - 29 mm kvarts - dressklocka för finare tillfällen

IMG_6754.jpg

IMG_6760.jpg

IMG_6757.jpg

Svårt att få med de blånerade visarna som nu ser svarta ut på fotot.
IMG_6755.jpg

TomasBc skrev:
Nu har jag fått hem sista (?) klockan i lådan. Känns bra och relativt komplett, eller saknar jag något?! :roll:
Var är guldet?

Skönt att den äntligen hittade hem! Cartier står på två ställen, kan du hitta det andra?

Aurum skrev:
TomasBc skrev:
Var är guldet?

Skönt att den äntligen hittade hem! Cartier står på två ställen, kan du hitta det andra?

Du har helt rätt, någon helguld saknar jag, får bli nästa mål!

På boettlocket samt i bygeln på låset står det Cartier. Eller finns det ytterligare gömt någonstans?

TomasBc skrev:
Aurum skrev:
TomasBc skrev:
Var är guldet?

Du har helt rätt, någon helguld saknar jag, får bli nästa mål!

På boettlocket samt i bygeln på låset står det Cartier. Eller finns det ytterligare gömt någonstans?

Oj, skulle stått att det står Cartier på tavlan på två ställen... Tog ett tag innan jag hittade det själv.

Aurum skrev:
Så här såg det ut senast. Inte mycket har hänt sedan dess förutom en tvärfet Mariner II hittade hem
Härlig samling, är det en Titus Calypsomatic jag anar långt ner på bilden? Vad vet du om den, fet krona och snyggt stuk! Vad är det för Mariner II du köpt?

Ariste skrev:
Aurum skrev:
Så här såg det ut senast. Inte mycket har hänt sedan dess förutom en tvärfet Mariner II hittade hem
Härlig samling, är det en Titus Calypsomatic jag anar långt ner på bilden? Vad vet du om den, fet krona och snyggt stuk! Vad är det för Mariner II du köpt?

Visst är det en Titus Calypsomatic! Vad jag vet om den? Inte mycket. Den har haft tre ägare på forumet tidigare. Det jag föll för var tavlans patina (brunfläckig) och den stora kronan. Vridringen var svart men jag tyckte inte det passade den bruna tavlan så bra så jag bakade den så den blev brun. Texten på tavlan är gilt, eller rättare sagt blankt silvertryck. Bandet har jag tillverkat av ett gammal militärskinn. Måtten är lite galna, diametern är drygt 37mm, bandhorn till bandhorn är hela 47.5mm och kronan är 7,5mm. Verket är ett hederligt eta med roulette-datumhjul

Allt som allt ett mycket trevligt ur men jag använder det nästan aldrig. Lekt med tanken om att sälja flera gånger, men det har jag inte klarat av...

SNC15682.jpg

Mariner II:an ser ut så här:

SNC16964.jpg

Men nu har det ju faktiskt hänt lite mer så gruppbilden är inte så aktuell längre. Santos, Admiral i 18kt, Scubapro, 6105 är borta och in är Rolex 6024, Mariner II och PloProfen. Kul det händer lite!

Aurum skrev:
Ariste skrev:
Aurum skrev:

Visst är det en Titus Calypsomatic! Vad jag vet om den? Inte mycket. Den har haft tre ägare på forumet tidigare. Det jag föll för var tavlans patina (brunfläckig) och den stora kronan. Vridringen var svart men jag tyckte inte det passade den bruna tavlan så bra så jag bakade den så den blev brun. Texten på tavlan är gilt, eller rättare sagt blankt silvertryck. Bandet har jag tillverkat av ett gammal militärskinn. Måtten är lite galna, diametern är drygt 37mm, bandhorn till bandhorn är hela 47.5mm och kronan är 7,5mm. Verket är ett hederligt eta med roulette-datumhjul

Men nu har det ju faktiskt hänt lite mer så gruppbilden är inte så aktuell längre. Santos, Admiral i 18kt, Scubapro, 6105 är borta och in är Rolex 6024, Mariner II och PloProfen. Kul det händer lite!
Den är fin, Titusen...blev bra med bakad bezel till...tack för infon! Ska hålla utkik på K&S...:)
Marinern ser onekligen rejäl ut, hur hög är boetten?

Ariste skrev:
Den är fin, Titusen...blev bra med bakad bezel till...tack för infon! Ska hålla utkik på K&S...:)
Marinern ser onekligen rejäl ut, hur hög är boetten?

Inte alls, mäter 29 x 39mm och är 11mm tjock. Marine Chronometerns lillebror.

SNC16948.jpg

b2764715.jpg

Några Omegor, en rolig Swatch "Lightning" jag köpte i New York som minne, två äldre ur jag ärvt av farfar, en Elega och en Vargen. Min Spencer hommage "chronotac" explorer II. Plus tjejens Omegor. Uppe till höger, min parfymklocka, Dolce&Gabbana som var min första fin klocka, lade då ca 3000:- på den och mina kompisar tyckte det var vansinne. Början till allt var en säljare på förra jobbet, som ena dagen kunde komma med en stekig Rolle och till en dag, gled han in med en PO XL som var orange, gud så kär jag blev direkt, och det var nog där det hela började. Haft Casio och nån dussinklocka innan, men med min D&G blev det ett smycke för mig.

844C70F3-ECDC-4F79-9735-A3584275A92E-99-0000000249F2737E.jpg

Samt uppdaterat med en Tag Heuer 1000, grymt skön länk och en Omega Mariner III, Sladdbarnet till de tidigare postade Marinerna.

Aurum skrev:
Ariste skrev:
Aurum skrev:

Allt som allt ett mycket trevligt ur men jag använder det nästan aldrig. Lekt med tanken om att sälja flera gånger, men det har jag inte klarat av...

SNC15682.jpg

Mariner II:an ser ut så här:

SNC16964.jpg

Fan Skeppshult, gillar normalt vad du har men när du rostade gick du över gränsen..

Bomier skrev:
Mycket fina samlingar!

Här ett kort som jag just tog...(saknas några rollar)

98F585A5-60CE-4B96-AEDE-DF827DB3A0B2-4817-00000B077F0F95FC.jpg

Önskas någon närbild så säg till så kan jag ordna det. :)

Mvh
Micke E

Fyfan, ser riktigt bra ut juh och din helgulds DD är nog min favorit bland dem ;)

• Like
Reactions: SFS
Bomier skrev:
Mycket fina samlingar!

Här ett kort som jag just tog...(saknas några rollar)

Önskas någon närbild så säg till så kan jag ordna det. :)

Mvh
Micke E
Nice bunch, jag skulle gärna dyka ner över gammel-Speedyn och se närbilder på den finingen! :)

Tillbaka
Topp