Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ariste skrev:Nice bunch, jag skulle gärna dyka ner över gammel-Speedyn och se närbilder på den finingen!Bomier skrev:Mycket fina samlingar!
Här ett kort som jag just tog...(saknas några rollar)
Önskas någon närbild så säg till så kan jag ordna det.
Mvh
Micke E
Målarn skrev:Bomier skrev:Mycket fina samlingar!
Här ett kort som jag just tog...
Mvh
Micke E
Fyfan, ser riktigt bra ut juh och din helgulds DD är nog min favorit bland dem
Bomier skrev:Mycket fina samlingar!
Mvh
Micke E
Bomier skrev:Målarn skrev:Bomier skrev:Mycket fina samlingar!
Här ett kort som jag just tog...
Mvh
Micke E
Fyfan, ser riktigt bra ut juh och din helgulds DD är nog min favorit bland dem
Tack, kul att du gillar mina klockor! ( det är 2st helgulds DD's men jag gissar att det är gulgulden som du gillar ;-) )
Tack, inget större fel på den men det var den andra jag syftade på...ser ut som en 2915 men det är kanske reissuen?Bomier skrev:Ariste skrev:Nice bunch, jag skulle gärna dyka ner över gammel-Speedyn och se närbilder på den finingen!Bomier skrev:Mycket fina samlingar!
Mvh
Micke E
Kul att du gillar "gammal Speedyn". Det är en Speedmaster 125a och är i närmast nyskick.
Här kommer några snabba bilder!
Index'en börjar bli gula
Mvh
Micke E ;-)
På modeller med målade index brukar det stå som ena "benet" i sjuans V men på din är jag osäker..? Svar och närbild krävs!TomasBc skrev:Aurum skrev:Oj, skulle stått att det står Cartier på tavlan på två ställen... Tog ett tag innan jag hittade det själv.
Nej jag hittar fan inte - och jag har stirrat ett tag nu
Ricrob skrev:På modeller med målade index brukar det stå som ena "benet" i sjuans V men på din är jag osäker..? Svar och närbild krävs!TomasBc skrev:Aurum skrev:Oj, skulle stått att det står Cartier på tavlan på två ställen... Tog ett tag innan jag hittade det själv.
Nej jag hittar fan inte - och jag har stirrat ett tag nu
F.ö. en jäfla kunglig dinka!
Aurum skrev:Nära, men inte riktigt rätt...
plattfot skrev:Aurum skrev:Nära, men inte riktigt rätt...
Jag skulle kika närmare klockan 10
Edit: eller kanske inte då jag så att den inte var målade index på klockan
TomasBc skrev:plattfot skrev:Aurum skrev:Nära, men inte riktigt rätt...
Jag skulle kika närmare klockan 10
Edit: eller kanske inte då jag så att den inte var målade index på klockan
Målade index eller ej så syns det något kl 10!
Ricrob skrev:Kände ett behov av att föreviga samlingen som den ser ut idag, för tyvärr kommer den krympa inom kort.. På bilden saknas dock en Iinvicta som fortf är på rep.
Bomier skrev:Mycket fina samlingar!
Mvh
Micke E
Camo00 skrev:Den samlingen är ganska komplett..?!
Det går men risken för gnugg och repor är överhängande..masterkiller skrev:Nice, är Ploppen för stor för att passa i windern med Monacon?
masterkiller skrev:Har ingen samling och är ingen klocksamlare (även om jag samlar på allt annat) och mest pga av att jag inte har ekonomin för det...
Jag anser mig själv vara brukare av klockor och mitt kortsiktiga mål att att sälja alla lågbudget dinkor som ALDRIG används ändå och bara ha 3 premium klockor, SubC , Panerai PAM112 och lägga till en Panerai Radiomir och på det sättet täcka in lite olika användning områden...
SubC - Lyxbeater på länk pallar som det mesta
PAM112 - Rolig klocka som passar till det mesta och varvar mellan Ammoband och Gummi (Gummibandet är nog favoriten)
Panerai Radiomir - Tänkt som dressklocka (model fetare) på mer dressat läder eller kroko
Sedan har vi en doldis och det är Min Aqualand som används som 'fulbeater' dvs till riktigt smutsiga jobb och saker som innebär cement, sten osv...
Sedan så skulle jag villa addera en Submersible nån dag för att ha alla 'serier' hos Panerai (kanske man är samlare ändå?)
Njaa, det blev 4 st och det bör jag klara mig på, men sedan SKA jag ha en AP Diver eller nån annan Offshore nån dag men det kanske dröjer men man ska ha mål...
Så här ser boxen ut idag(-Factor-X)
Permar skrev:
Grymt snygg box (och samling såklart), var kommer den ifrån?
masterkiller skrev:Klocklådan idag....
Från vänster
Citizen Aqualand, City Vintage Quartz, Bell & Ross BR03-92, Rolex SubC, Panerai 112, Vinkande Mao...
Molle skrev:Här är min nuvarande samling, saknas Au DayDate och en SKX171 modd.
LongCon skrev:Det var en jäkla massa klockor! Det kommer att sluta illa för dig med tanke på att du hänger så mycket här. Det börjar med en nighthawk och sedan kommer det trappas upp och gå helt över styr :mrgreen:
Fler bilder på familjeklenoden!
Mvh
LongCon