Ja att vi missade det, får skylla på att man var lite trött så här på kvällenSåg nu dock att carreran är en GMT kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja att vi missade det, får skylla på att man var lite trött så här på kvällenSåg nu dock att carreran är en GMT kanske?
Eller så borde min nästa investering bli en vettig kameraJa att vi missade det, får skylla på att man var lite trött så här på kvällen
Kul bredd! Du är inte ute efter någon Reverso i guld längre?Denna tråden gillar jag att kolla i, så det är ju bara rimligt att bidra litet. Detta är mina armbandsur som gäller nu. Har inder något år gått in för att renodla, och bara ha klockor jag tänker mig att behålla över tid. Enda här som ”hänger löst” är Jaegern, jag har svårt för skadade tavlor. Å andra sidan så är den en så intressant och fin klocka. Får se vad det blir.
”Saknas” gör framför allt en Panerai. Även en high end-japan vill in, men oklart vilken.
Så, vad kollar vi på?
-Seamaster 30, riktigt bra bruks-vintage
-Omega Trésor jumbo, 36 mm från tidigt 50
-JLC Powerwind, ännu mer jumbo med 37 mm från tidigt 50
-Chronomat. Alla coola hade en då jag var ung
-Georg Jensen, present från fru, jäkligt fin klocka tycker jag
-Santos Carrée. Kanske den som bärs mest.
-jätte-G-shock. Somrig!
-Tudor Bronzo, med gravyr. Unik. Stencool.
-terrorist. Bästa klockan.
Santos Carrée, wow!Denna tråden gillar jag att kolla i, så det är ju bara rimligt att bidra litet. Detta är mina armbandsur som gäller nu. Har inder något år gått in för att renodla, och bara ha klockor jag tänker mig att behålla över tid. Enda här som ”hänger löst” är Jaegern, jag har svårt för skadade tavlor. Å andra sidan så är den en så intressant och fin klocka. Får se vad det blir.
”Saknas” gör framför allt en Panerai. Även en high end-japan vill in, men oklart vilken.
Så, vad kollar vi på?
-Seamaster 30, riktigt bra bruks-vintage
-Omega Trésor jumbo, 36 mm från tidigt 50
-JLC Powerwind, ännu mer jumbo med 37 mm från tidigt 50
-Chronomat. Alla coola hade en då jag var ung
-Georg Jensen, present från fru, jäkligt fin klocka tycker jag
-Santos Carrée. Kanske den som bärs mest.
-jätte-G-shock. Somrig!
-Tudor Bronzo, med gravyr. Unik. Stencool.
-terrorist. Bästa klockan.
Ute och ute...Är din kvar?Kul bredd! Du är inte ute efter någon Reverso i guld längre?
Tackar! Den är kalas, lär bli kvar. Möjligtvis om jag köper en i bättre skick.Santos Carrée, wow!
Klassisk och alldaglig klocka är som bäst.
Plinga till när du vill sälja
Såld tyvärr. Ser att det är en ute för försäljning just nu på K&S, dock ej med svart tavla.Ute och ute...Är din kvar?
Tackar! Den är kalas, lär bli kvar. Möjligtvis om jag köper en i bättre skick.
Härlig bredd, en klocka för varje tillfälle!De jag använder mest, finns även en Garmin Vivoactive, Omega fickur från 1903, Seiko från 80-talet och en Camel Trophy
TackHärlig bredd, en klocka för varje tillfälle!
Kanon-tjusig komposition och fina pjäser! Gillar i tillägg mesh’en på Must’en! Vart fick du tag på det armbandet?Min och frugans samling idag. Ser ni den röda tråden? Nej, inte jag heller
Köpte en budget via amazon för att testa. Tycker det ser schysst ut. Perfekt för sommaren. Har letat efter något mer premium. Men 17mm är svårt att hitta.Kanon-tjusig komposition och fina pjäser! Gillar i tillägg mesh’en på Must’en! Vart fick du tag på det armbandet?
Mycket smakfull samling! Grattis till nyförvärvet.Samlingen växer så det knakar, med senaste förvärvet längst till vänster
Tack för länken (i två benämningar)Köpte en budget via amazon för att testa. Tycker det ser schysst ut. Perfekt för sommaren. Har letat efter något mer premium. Men 17mm är svårt att hitta.
länk till den jag köpte:
Ingen orsak.Tack för länken (i två benämningar)
Är det "meckigt" att byta länk på dessa - eller har du något specialverktyg?
Tack för det!!Ingen orsak.
jag fick faktiskt med ett litet bandverktyg med det meshbandet. Men behövs inget speciellt. Bytte med vanliga bandverktyget bara. Har ett standard från Bergeon.
Den där swatchen var grym!
I dessa nedstängda tider blev det lite tid över till att snickra ihop ett klockställ till samlingen.
Jäklar vilken stilren och fin samling!
I dessa nedstängda tider blev det lite tid över till att snickra ihop ett klockställ till samlingen.
Ovanligt snygg Tissot. Bra samling.Min lilla samling på fyra klockor ser ut såhär:
Men som tur är har jag två tomma platser kvar att fylla
Tack! Min vardagsklocka innan jag började nörda in mig närmare på klockor. Satt då på en ful länk. Har sedan kommit på bättre tankar och insett att den gör sig väldigt bra på natoOvanligt snygg Tissot. Bra samling.
Gillar verkligen hur Tissoten såg ut på nato! Och riktigt schysst samling, väntar själv på en BB(36 och blå), och denna bild gör inte väntan enklare precis.Min lilla samling på fyra klockor ser ut såhär:
Visst är det en BB41 och Omegan en 39.5mm?Min lilla samling på fyra klockor ser ut såhär:
Jajjamen, stämmer bra!Visst är det en BB41 och Omegan en 39.5mm?
Kan man få bilder på Skx och Omegan så tjocklek och diameter blir jämförelsebara?Jajjamen, stämmer bra!