• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Rolexdelen av samlingen.
92BF5C6B-9EC1-451C-8925-6DC97AFCF5AC.jpeg

Omega Seamaster
Certina ds super ph 500m
Yema Superman Heritage
Yema Superman French Airforce l.e
Certina ds pro
SAN Martin mm300
Samt en G-shock Gulfman JDM

2309DBBD-2AA1-47A9-9ED4-982C4B55EC36.jpeg

Jag gillar den där Certina-loggan. Medveten om att de gått tillbaka till original-loggan men den där loggan hade mycket mer karaktär. Och simpel på samma gång.

Vet inte vart gränsen går för att kalla det en samling men trivs bra med dessa två just nu :)
1618684316819.jpeg
Första gången, trots att jag sett den hur många gånger som helst, som jag noterat hur kronan ser ut på BB36 då jag först trodde att den var utdragen..

Grymma klockor och kör ju själv en blå OP men tänker att det är en rätt homogen duo, taggad på att lägga till något för variation? :)

Första gången, trots att jag sett den hur många gånger som helst, som jag noterat hur kronan ser ut på BB36 då jag först trodde att den var utdragen..

Grymma klockor och kör ju själv en blå OP men tänker att det är en rätt homogen duo, taggad på att lägga till något för variation? :)
Jodå jag går i tankarna på något att komplettera med framöver.
I nuläget funderar jag på någon av dessa:

1. Tudors nya kronograf
2. Gula OP 36an
3. Explorer 36an som precis släpptes

Men det kan komma andra tankar och infall däremellan 😉

F1CA5B3F-DCE2-4F53-B772-9B146A2F6674.jpeg

Efter många års samlande och letande börjar samlingen enligt mig hamna i balans. Mitt mål har varit att ha en bredd av klockor jag gillar. Vill gärna också att klockorna ska kunna ”flyga under radarn” för icke klocknördar.
Villhöver egentligen en DJ också, men den faller på det där med radarn...
Så vad tycks? Något som saknas eller är överflödigt?

Efter många års samlande och letande börjar samlingen enligt mig hamna i balans. Mitt mål har varit att ha en bredd av klockor jag gillar. Vill gärna också att klockorna ska kunna ”flyga under radarn” för icke klocknördar.
Riktigt fin samling och kul med variation👍 Personligen om jag hade haft din samling hade jag siktat på en GMT som nästa. Kanske byta ut din Sjöö Sandström RSC mot en Sjöö Sandström Worldtimer eller annan GMT?🙂

Skulle bytt ut din Carrera mot en Reverso i stål, samt köpt en Grand Seiko SBGX istället för Rolex DateJust.

Riktigt trevlig!
Riktigt fin samling och kul med variation👍 Personligen om jag hade haft din samling hade jag siktat på en GMT som nästa. Kanske byta ut din Sjöö Sandström RSC mot en Sjöö Sandström Worldtimer eller annan GMT?🙂
Håller med om GMT. Ett förslag som flyger under radarn är Grand Seiko SBGM221

Tillbaka
Topp