Rolexdelen av samlingen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Swatch, modellen heter mariniere om jag minns rätt.Vad är det för klocka, den andra från höger (vita)?
Omega Seamaster
Certina ds super ph 500m
Yema Superman Heritage
Yema Superman French Airforce l.e
Certina ds pro
SAN Martin mm300
Samt en G-shock Gulfman JDM
Måste bara säga att detta var bland det bästa jag har sett. Genialisk mix och sååå otroligt classy.Min enkla samling, work, play, relax.
Snyggt, stilrent 36mm!Vet inte vart gränsen går för att kalla det en samling men trivs bra med dessa två just nu
Första gången, trots att jag sett den hur många gånger som helst, som jag noterat hur kronan ser ut på BB36 då jag först trodde att den var utdragen..Vet inte vart gränsen går för att kalla det en samling men trivs bra med dessa två just nu
Jodå jag går i tankarna på något att komplettera med framöver.Första gången, trots att jag sett den hur många gånger som helst, som jag noterat hur kronan ser ut på BB36 då jag först trodde att den var utdragen..
Grymma klockor och kör ju själv en blå OP men tänker att det är en rätt homogen duo, taggad på att lägga till något för variation?
Omega Seamaster
Certina ds super ph 500m
Yema Superman Heritage
Yema Superman French Airforce l.e
Certina ds pro
SAN Martin mm300
Samt en G-shock Gulfman JDM
Galet fin trio il professore!Rolexdelen av samlingen.
JaÄven fast de andra kansje är bättre är den blå äldre en certinan väldigt charmig modell!
Trevlig samling! Någon favorit bland alla Cartier?Min och frugans samling idag. Ser ni den röda tråden? Nej, inte jag heller
Ref på ap'n?Min och frugans samling idag. Ser ni den röda tråden? Nej, inte jag heller
Tack snälla! Favoriten är helt klart Santosen.Trevlig samling! Någon favorit bland alla Cartier?
Det är en 6008ST. Quartz 30mm som är frugans. Från 80-talet. Riktigt härlig!Ref på ap'n?
Kul samling, om det är ”mycket för världen” spelar ingen roll om du är nöjd. Trådens ämne är inte ”mitt saldo”. Helt klart skulle jag se skillnaden från dag till dag om vi jobbade på samma kontor.Blev lite inspirerad, första gången allmänheten ser min samling. Inte mycket till världen, men med stor variation.
Tack så mycket och så sant.Kul samling, om det är ”mycket för världen” spelar ingen roll om du är nöjd. Trådens ämne är inte ”mitt saldo”. Helt klart skulle jag se skillnaden från dag till dag om vi jobbade på samma kontor.
Min och frugans samling idag. Ser ni den röda tråden? Nej, inte jag heller
Precis såHela familjen är Cartier-knarkare?
Riktigt fin samling och kul med variation Personligen om jag hade haft din samling hade jag siktat på en GMT som nästa. Kanske byta ut din Sjöö Sandström RSC mot en Sjöö Sandström Worldtimer eller annan GMT?
Efter många års samlande och letande börjar samlingen enligt mig hamna i balans. Mitt mål har varit att ha en bredd av klockor jag gillar. Vill gärna också att klockorna ska kunna ”flyga under radarn” för icke klocknördar.
Villhöver egentligen en DJ också, men den faller på det där med radarn...
Så vad tycks? Något som saknas eller är överflödigt?
Skulle bytt ut din Carrera mot en Reverso i stål, samt köpt en Grand Seiko SBGX istället för Rolex DateJust.
Efter många års samlande och letande börjar samlingen enligt mig hamna i balans. Mitt mål har varit att ha en bredd av klockor jag gillar. Vill gärna också att klockorna ska kunna ”flyga under radarn” för icke klocknördar.
Grym samling och skön mix!Min och frugans samling idag. Ser ni den röda tråden? Nej, inte jag heller
Riktigt trevlig!
Håller med om GMT. Ett förslag som flyger under radarn är Grand Seiko SBGM221Riktigt fin samling och kul med variation Personligen om jag hade haft din samling hade jag siktat på en GMT som nästa. Kanske byta ut din Sjöö Sandström RSC mot en Sjöö Sandström Worldtimer eller annan GMT?
Såg nu dock att carreran är en GMT kanske?Riktigt trevlig!
Håller med om GMT. Ett förslag som flyger under radarn är Grand Seiko SBGM221
Riktigt trevlig!
Håller med om GMT. Ett förslag som flyger under radarn är Grand Seiko SBGM221
Stämmer, carreran är en Twintime, men kul med nia idéer och infallsvinklar!Såg nu dock att carreran är en GMT kanske?