• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Så du går från att kolla på klockor för 1000kr till att bli blåst på 100 papp. Känns troligt... Eller så köper du fake-klockor. Dags för dig att byta forum tror jag.
Ja och dessutom när han lägger upp en bild på sin samling med en rad billiga klockor och en 100k klocka så har han sin 200k Daytona på armen. Känns inte jättejobbigt att ta av den om man nu ska lägga ut en bild på sin samling men samtidigt vill berätta att den finns.. Känns sådär

Så du går från att kolla på klockor för 1000kr till att bli blåst på 100 papp. Känns troligt... Eller så köper du fake-klockor. Dags för dig att byta forum tror jag.
Mstress/blabla13 verkar redan ha gjort tre affärer här på KS, av hans GG-tråd att döma. Tur att liraren ej hann sälja av sin Daytona och GMT här på forumet till någon stackars medlem...

50641185537_73316f6450_h.jpg

uppdatering

IMG_1669.jpg.0969583269adf6eb457d1e5dbd4f5d00.jpg

Vilken härlig bredd! Kul att se att allt från Cartier till G-shock får samsas i lådan. De flesta har ofta en viss inriktning på sin samling men här finns det verkligen något för alla tillfällen! Sorterad från mest dressad till mest toolig ---> ? ;)
Håller med! Eller så syns bara toppskitet i samlingen. Som sagt, bra bredd!

Större intresse för klockor än foto vilket förklarar en smådassig bild.

Tudorn och Sinnen är mina klara favoriter. De och Loriern växlas dagligen på jobbet. Egentligen är jag inte så mycket för micromärken men Loriern är snygg och smidig under skjortärmen.

SKX med miltat jubilee har något ändå, den får följa med på jobbet ibland. Nyss köptes San Martin ”paneraien” och bara för att jag ville känna hur en lite nättare panna kan kännas. Och OJ vad grym den är, och vilken närvaro på armen! Den billigaste klockan håller på bli den dyraste för näst i tur blir en Radiomir 42 mm..

MWC:n har jag som renovera hemma/köra skoter/löpträna klocka. Känner helt ok för den + bra specs för pengarna och något måste man ha på armen = )

Bilagor

• 4B13E668-6291-40D4-A50E-3F2224E8E473.jpeg
    4B13E668-6291-40D4-A50E-3F2224E8E473.jpeg
    789.3 KB · Visningar: 278
Årlig uppdatering: Tre har sålts sen förra våren och de fyra sista har tillkommit plus en ny låda. Just nu är jag i det ovanliga läget att klockkontot är hyfsat välfyllt men jag har inget nytt på radarn. Rätt skönt🙂
20210407_161733.jpg
Angenämt för dig. Det är exakt samma situation för mig faktiskt, fast tvärtom! Massa fräna grejer på radarn men klockkontot ekar tomt 🙄

Efter ca 10års sparande, letande, läsande, och ännu mer sparande har jag äntligen, i mina ögon, uppnått en fantastisk fyra där klockorna kompletterar varandra utan att trampa någon av de andra på tårna! Jag upplever själv att jag nu har något som funkar till kostym, badshorts, chinos och t-shirt osv.
20201009_180651.jpg

Jag är fantastiskt stolt över att lyckats uppnå detta tack vare ett enträget sparande, uppoffringar och ett brinnande intresse. Jag vill passa på att tacka KS som givetvis spelat en stor roll i att hålla motivationen uppe genom alla dessa 10 år!
Trevlig samling! Mycket bra variation.

Godkväll! Detta är min samling för tillfället!

• Speedmaster 145.00.22
• S&S UTC ORC
• Datejust blå 126234
• Paul Garnier Valjoux 7730
• Casio F-91W

Senaste tillskottet är terroristklockan och innan den var det en Sjöö Sandström. Totalt har det blivit 3 nya klockor detta året hittills vilket är roligt. En Tag Heur Monaco är också på ingång...

Just nu är samlingen lite spretig kan jag tycka. Tanken är att den ska stödjas upp av en dykare (SMP300 Vit) och en dressare (IWC Portofino?). Men är trots allt väldigt nöjd ;)

Bilagor

• B8E0DDA4-7E40-4507-B637-3C26C331BE25.jpeg
    B8E0DDA4-7E40-4507-B637-3C26C331BE25.jpeg
    637.3 KB · Visningar: 226
Ganska få men tycker de kompletterar varandra ganska bra. Skulle vilja skaffa en vintage-daytona men känner inte riktigt att jag kan motivera pengen. Bara för mycket pengar som det är nu. Eventuellt så kan en tropical speedy 321 dämpa begäret av en Rolex kronograf. Vi får se.. :)

11-4.jpg
Hatten av. Vilken årsmodell är det på GMTn?

Tillbaka
Topp