• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Noterade en sån grön Seiko 5 på tradera för någon dag sedan. Är färgen mörkgrön i de allra flesta ljus eller skiftar den mkt? Grym samling för övrigt.
Observera att det finns två olika. Ena är en mellanting mellan turkos och grön. Den andra är grön.

Edit: Finns en till som är militärgrön.

Så ser det ut i dagsläget, saknas dock en astron sast017g som är inne på lite service ☺

Bilagor

• 20210611_205704.jpg
    20210611_205704.jpg
    733.2 KB · Visningar: 142
Nån månad före jul startade det. Då beställde jag en Seiko på nätet. Sedan en till klocka. Och plötsligt så var jag orubbligt fast i klockträsket. Detta är min nuvarande samling. Målet var att låta det räcka när boxen var full. Men en klocka är redan på väg och ännu en till blir att skaffa nästa vecka...

20210617_211515.jpg

Senast ändrad:
Nån månad före jul startade det. Då beställde jag en Seiko på nätet. Sedan en till klocka. Och plötsligt så var jag orubbligt fast i klockträsket. Detta är min nuvarande samling. Målet var att låta det räcka när boxen var full. Men en klocka är redan på väg och ännu en till blir att skaffa nästa vecka...

20210617_211515.jpg
Vad är det för ref på seiko uppe till höger?

FDB7DC7F-2442-4E7A-AF84-F558727F9018.jpeg
75A845EB-289F-4C85-A812-F6F36DF06F25.jpeg

Lägesrapporten just nu, exkl reservban

Min Longines kommer att stanna förevigt. Min far skaffade också en Longines (Calatrava) i ung ålder och bär den var dag än idag. Och jag älskar tonneau, romerska siffror och för mig är det helt enkelt den perfekta klockan.

Är nöjd med alla mina klockor, men ingen omöjlighet att det kommer in nytt och något försvinner.

20210617_211515.jpg
Härlig låda! Två från höger på nedre raden, vad är det för klocka?

Tillbaka
Topp