Robbanc76
Silver
I år har det inte blivit något klockinköp förutom en träningsklocka. Nästa större köp blir förmodligen en OP36
edit glömde visst Tissot prc200 chronograph, Seiko quartz och en Camel Trophy
![]()
![]()
IN
UT
Seiko sarb033
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I år har det inte blivit något klockinköp förutom en träningsklocka. Nästa större köp blir förmodligen en OP36
edit glömde visst Tissot prc200 chronograph, Seiko quartz och en Camel Trophy
![]()
![]()
Bankfack eller skämslådan?+ Några stashade.
@Robbanc76 Vad är det för ref på seikon? Grymt snygg. Kanske dags att ge plats åt en quartzare i lådan![]()
Sådana som jag aldrig någonsin använder. Inte så skämmiga. 2st Omegor och några Seikos.Bankfack eller skämslådan?![]()
IN
![]()
![]()
![]()
UT
Seiko sarb033
Tack, men tänkte på den med vita tavlan
Tack, men tänkte på den med vita tavlan![]()
Inte ett dugg av avundsjuk - klart man ska ha två stycken DD, jag som ännu inte ens haft en!
Tack!Inte ett dugg av avundsjuk - klart man ska ha två stycken DD, jag som ännu inte ens haft en!
Skämt åsido, härlig samling. Vilken klocka får mest handledstid och vilken får minst?
ps
Ser riktigt trevlig ut! Tror nog en VC hade suttit fint ihop med din samling. Om jag minns rätt så var du även sugen på en
Tack! En DD ska bort för att göra plats åt en overseas eller royal oak är tanken. Alternativt båda DDs bort och in med 118238Ser riktigt trevlig ut! Tror nog en VC hade suttit fint ihop med din samling. Om jag minns rätt så var du även sugen på en![]()
Bra val oavsett vad du än väljerTack! En DD ska bort för att göra plats åt en overseas eller royal oak är tanken. Alternativt båda DDs bort och in med 118238![]()
Det är en 6458-600b.Vad är det för Seiko du har här? Alltså den med vit tavla.
Bra skrivet och väldigt kul att läsa. Ser fram emot att se din examens-klocka! Lycka till!Så här ser det ut idag
Bestämde mig för att bara köpa keepers. Det har ju gått sådär innan. Men nu har jag lyckats hålla mig till ett gäng klockor jag verkligen gillar. Och hade tänkt att enbart utöka samlingen - vid kul tillfälle (fira något)
![]()
Först ut, CWC RN Diver Quartz. Perfekt beater. Användes under en längre del av min värnplikt där den fick ta mycket stryk. Kommer alltid påminna mig om mina fantastiska upplevelser under lumpen.
![]()
![]()
Guinand Klassik 40 Stahlblau. Köptes då jag lyckades hitta detta annars ganska okända märke under en kväll på logementet efter fält. Fastnade för Stahlblau-varianten som har en blånerad urtavla likt blånerade visare. Riktigt cool. Användes faktiskt också under värnplikten lite grann.
![]()
Tudor Glamour Date Day - köptes hos Engströms Ur som 18-årspresent. Bärs inte så ofta men det är en stabil klocka i samlingen som funkar till det mesta.![]()
![]()
![]()
GSHOCK Full metal
Köptes för att använda under lumpen och som beater i övrigt. Riktigt tuff klocka som fick ta mycket stryk under mina första 3-4 månader i lumpen, resten fick CWC:n vara med på
![]()
Black Bay 58 - 20 årspresent. Inte mycket att säga om den ännu annat än att det är en långtidskeeper
![]()
![]()
Sedan kommer morfars två klockor. En gammal Omega från sent 50-tal och en Eterna förtjänstklocka.
![]()
![]()
![]()
Vad blir det härnäst då? Nästa stora köp blir väl något till examen om 3 år. Får se hur mycket man lyckas skrapa ihop som student![]()
Riktigt bra!Såg ut såhär tills igår när datejusten fick lämna. Har minst en ny på väg in. Konstaterar att det nog inte spelar någon roll vad man har. Kommer alltid finnas sug efter nytt.
![]()
Tack. Jag är väldigt nöjd även om man aldrig är nöjdRiktigt bra!
Så här ser det ut idag
Bestämde mig för att bara köpa keepers. Det har ju gått sådär innan. Men nu har jag lyckats hålla mig till ett gäng klockor jag verkligen gillar. Och hade tänkt att enbart utöka samlingen - vid kul tillfälle (fira något)
![]()
Först ut, CWC RN Diver Quartz. Perfekt beater. Användes under en längre del av min värnplikt där den fick ta mycket stryk. Kommer alltid påminna mig om mina fantastiska upplevelser under lumpen.
![]()
![]()
Guinand Klassik 40 Stahlblau. Köptes då jag lyckades hitta detta annars ganska okända märke under en kväll på logementet efter fält. Fastnade för Stahlblau-varianten som har en blånerad urtavla likt blånerade visare. Riktigt cool. Användes faktiskt också under värnplikten lite grann.
![]()
Tudor Glamour Date Day - köptes hos Engströms Ur som 18-årspresent. Bärs inte så ofta men det är en stabil klocka i samlingen som funkar till det mesta.![]()
![]()
![]()
GSHOCK Full metal
Köptes för att använda under lumpen och som beater i övrigt. Riktigt tuff klocka som fick ta mycket stryk under mina första 3-4 månader i lumpen, resten fick CWC:n vara med på
![]()
Black Bay 58 - 20 årspresent. Inte mycket att säga om den ännu annat än att det är en långtidskeeper
![]()
![]()
Sedan kommer morfars två klockor. En gammal Omega från sent 50-tal och en Eterna förtjänstklocka.
![]()
![]()
![]()
Vad blir det härnäst då? Nästa stora köp blir väl något till examen om 3 år. Får se hur mycket man lyckas skrapa ihop som student![]()
Riktigt bra trio. Bra variation och riktigt trevliga modeller.