• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Det tar sig så sakteliga. Dock en förhoppning att byta bort två mot en annan :)
IMG_20230217_070129.jpg
fin samling. Om du ska kränga Orisen nån dag så är jag intresserad 😁👋🏻

Dubbelpost från Breitlingtråden.

Här har jag landat (just nu), två Brattar som täcker mina behov mer än väl!
Tänker komplettera med en G-shock bara för att dock 😝
Sen gillar jag att leta kul tillbehör, någonting måste man ju roa sig med när man inte flippar klockor 😂
756FB7C9-2466-42D2-BA9B-B262EB00E3F3.jpeg

Så här ser det ut i dagsläget. Omegan köpte jag som en 30-års present till mig själv 2018 sedan har det gått utför.. :)
Frugans OP får vara med på ett hörn.

Nu är det en GMT samt Chronograf som står på önskelistan.

tempImagearjhhI.png
Exakt en sådan jag skulle behöva till mina 8 klockor, fast risken är att den blir för liten snart.🙄

Så här ser huvudsamlingen ut nu… vad tycks? :) Lite för mycket dykare kanske? Två GMT känns lite overkill också?
117B4217-D9AC-4CCA-9410-FE8E271748E4.jpeg
Seikon längst upp till vänster var det första digitaluret jag kom i kontakt med när min pappa köpte exakt samma modell runt 1977. Jag tog över den på 80-talet, men kastade den av någon outgrundlig anledning. Tror batteriet var slut. 🙄

Såhär ser samlingen ut just nu... OWPAG (One Watch Per Activity Guy...?). Hyffsad blandning i storlek, färg, form och funktion (och pris)...

Som man direkt kan konstatera så finns det dock några luckor i samlingen :cool:. De två mest uppenbara är:
  • Vardagskostyms-klockan (spanar en del på Nomos Tangente 180)
  • Resa-till-annan-tidzon-klocka (Jeans-och-T-shirt) (Breitling Avenger 43 GMT ligger bra till där)

Klockor.png
Liten uppdatering såhär ca 2 år senare...

HAR fyllt de två mest uppenbara luckorna (vardagskostymklocka & GMT) som jag nämnde men det har varken blivit en Nomos (vilket jag fortfarande skulle kunna tänka mig) eller en Breitling... utan följande har istället tillkommit:
1678886182474.png

Det går utför för mig. Från att ha haft över tio cartierklockot plus annat smått och gott har jag nu 2 vettiga klockor samt 1 terroristklocka från Casio. Har iofs också en klocka jag lagt undan och som sonen ska få när han blir 18 eller så. Men den har jag lovat mig själv att inte använda.
Så 2 vettiga klockor varav ena är 18k roséguld som man inte har till vardags. Så jag har basically gått ner till en enda klocka!

Frugan tjatar på mig att jag måste köpa
En klocka nu. Hon nämnde Tudor och jag är nog inne på samma spår faktiskt… en äldre tudor sub eller en day+date?

Det går utför för mig. Från att ha haft över tio cartierklockot plus annat smått och gott har jag nu 2 vettiga klockor samt 1 terroristklocka från Casio. Har iofs också en klocka jag lagt undan och som sonen ska få när han blir 18 eller så. Men den har jag lovat mig själv att inte använda.
Så 2 vettiga klockor varav ena är 18k roséguld som man inte har till vardags. Så jag har basically gått ner till en enda klocka!

En klocka nu. Hon nämnde Tudor och jag är nog inne på samma spår faktiskt… en äldre tudor sub eller en day+date?
Sub! Länken till D+D är rätt tråkig

Om man ändå hade en fru som tjatar på en att köpa ny klocka…… 😂

Tillbaka
Topp