Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
That is what I call a healthy affordable collection!!
Jag har precis gjort det. Till denna.Läcker samling. Du har aldrig funderat på att byta Cermit till en vanlig svar sub? Känns som det blir ganska mycket överlapp
Cool De Ville!Efter ett längre tag på läktaren så känns det dags att mata det inneboende ”vill-ha-X-Y-Z-klocka-monstret” genom förnyat KS-häng. Därmed även på sin plats med en uppdatering kring vad sagda ”monster” tillfört de senaste åren:
Omega De Ville (borde vara en 60-talare), Omega Geneve (bör vara 60-talare), Omega Seamaster (sent 50-tal eller tidigt 60-tal tippar jag), Nomos Tangente LE Doctors without Borders, Nomos Club LE Yellow & Seiko 5 SNX111.
Min ögonsten, även med i min profilbild. Hentschel H2 Naga Parbat LE (blått läder, brunt läder & trevlig mesh):
Zenith El Primero HW:
Saknas gör min HAQ, Citizen Chronomaster (CTQ57-0934) som lämnades in för service igår.
Tackar, en rackarns historia kring hur det gick till när den köptes med .Cool De Ville!
Lägg gärna upp i lämplig trådVintage Omega kanskeTackar, en rackarns historia kring hur det gick till när den köptes med .
En dressklocka, kanske? Vintageguld är ju prisvärt. Och ohemult snyggt även till lite mer avslappnade kläder.Samling eller duo? Jag vet faktiskt inte vad man ska kalla det. Så här ser det ut för mig hur som helst, en speedy och en g-shock. Har alltid varit ganska minimalistisk och anser att 2 klockor räcker för mig. Speedy är min every day och g-shock för träning och annan fysisk aktivitet. Funderar dock på att utöka till en trio, men vi får se.
Har absolut varit inne på att skaffa något dressigare. För drygt ett år sen hade jag snöat in mig lite på Reverso. Dock inte alls aktuellt i dagsläget då det inte finns budget till det. Kanske man ska kika på lite vintage, annars är jag inne på diverse olika Grand Seiko quartz-modeller, som enligt mig har en bra balans mellan att vara dressiga men också tillräckligt casual. Dessutom oftast relativt rimliga priser på dessa modeller.En dressklocka, kanske? Vintageguld är ju prisvärt. Och ohemult snyggt även till lite mer avslappnade kläder.
Eller en Longines Dolcevita kanske? Jag själv har en sån som substitut för en Reverso. Riktigt bra klocka för pengen den betingar imho.Har absolut varit inne på att skaffa något dressigare. För drygt ett år sen hade jag snöat in mig lite på Reverso. Dock inte alls aktuellt i dagsläget då det inte finns budget till det. Kanske man ska kika på lite vintage, annars är jag inne på diverse olika Grand Seiko quartz-modeller, som enligt mig har en bra balans mellan att vara dressiga men också tillräckligt casual. Dessutom oftast relativt rimliga priser på dessa modeller.
Cool Breitling, vad är det för storlek på den?
Ingen aning, ca 40mm?Cool Breitling, vad är det för storlek på den?
OfanIngen aning, ca 40mm?
Breitling MRP SA!
Den där gamla Ilonan har jag haft! Minns det som en udda chrono med pushers "på bakvänd position". Ska du fortsätta rensa kan jag ta tillbaka den
Väldigt harmonisk blandning du fått ihop därSamlingen just nu!
Tudor BB58
Oris Divers 65 ”wild green”
Omega Speedmaster .005
Sjöö Sandström WT41
Tackar…är nöjd med variationsmöjligheten den ger!Väldigt harmonisk blandning du fått ihop där