• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Har debatterat länge med mig själv om jag ska posta min samling då det kanske uppfattas som ett rent skryt-inlägg (till skillnad från mitt spammande av "dagens klocka" tråd..)
Men då jag är på väg att "konsolidera" min samling nu så tänkte jag att det kunde vara roligt med en bild som visar hur den ser ut innan.
Tänkte nämligen sälja 7-8 klockor som inte används så mycket för att köpa 3-4 nya.
Önskelistan för de nya ser ut så här:
JLC Master Ultra Thin Perpetual
AP ROO keramisk Diver
Royal Oak 15300 i roseguld
Lange 1
Men försäljningen är ett projekt som antagligen kommer att ta många månader..

Jag har ingen röd tråd i samlingen som tex. märke, årtal, komplikationer osv.
Anledningen till att samlingen spretar så mycket är att jag bara köper med hjärtat. Finns inte en klocka i min samling som jag inte har drömt, fantiserat, klämt och pratat i timmar med frugan om..
Mycket funderande, sparande och jagande ligger bakom samlingen. Visst har jag fått försaka andra saker för att kunna köpa mina drömklockor men inget av livets nödvändighet eller familjen har kommit i kläm.

Nåväl, här är samlingen idag. IWC och AP är stora favoriter :)
Det är faktiskt väldigt roligt att följa dig i dina köp och inlägg. Tycker det är riktigt grymt att du delar och köper klockor som många av oss bara drömmer om ;)
Grym samling och lycka till med försäljningarna och nyköpen. Keep on sharing, keep on klocking ;)

Har debatterat länge med mig själv om jag ska posta min samling då det kanske uppfattas som ett rent skryt-inlägg (till skillnad från mitt spammande av "dagens klocka" tråd..)
Men då jag är på väg att "konsolidera" min samling nu så tänkte jag att det kunde vara roligt med en bild som visar hur den ser ut innan.
Tänkte nämligen sälja 7-8 klockor som inte används så mycket för att köpa 3-4 nya.
AP ROO keramisk Diver
Lange 1

Anledningen till att samlingen spretar så mycket är att jag bara köper med hjärtat. Finns inte en klocka i min samling som jag inte har drömt, fantiserat, klämt och pratat i timmar med frugan om..
Mycket funderande, sparande och jagande ligger bakom samlingen. Visst har jag fått försaka andra saker för att kunna köpa mina drömklockor men inget av livets nödvändighet eller familjen har kommit i kläm.

Fet samling! Helt rätt att konsolidera även om det kan vara besvärligt att skiljas från vissa klockor oavsett handledstid.
15300 i rosé är såklart nice men frågan är dock varför du inte går på en "helguldare" alltså med länk, hade inte det varit ett bra komplement?

Så efter lite meck kom då en trippel i :rolex:. Eller meck var det inte...gick smidigare än planerat. SD:n och Omega fick lämna till förmån för Sub-C samt DJ.
IMG_6228.JPG

Känner att det äntligen är dags att posta i den här tråden.

Seamastern, som fick ett nytt band idag, är arvegods från morfar som hade fått den i jobbet för "lång och trogen tjänst".
Reverson köpte jag ny för snart tre år sedan i samband med att jag påbörjade min högskoleutbildning. Finns helt klart tankar på att gravera in mina initialer på baksidan.
Sist men inte minst, ryssen, Komandirskie. Senaste tillskottet som hittade hem i samband med Helsingborgs-Gtg för en vecka sedan. Flitigt använd under veckan då jag tycker den är riktigt cool, speciellt efter att ha läst igenom hela Ryska-klockor-tråden och den tickar på förvånansvärt bra.

Att det bara har blivit manuella ur är nog mest en slump, men gillar känslan. Kanske blir något automatiskt i framtiden, men dessa tre är helt klart keepers.

image.jpg

AP ROO keramisk Diver
Lange 1

Tycker det saknas en helguldare alltså med länk. Ser ingen röd tråd men ser en jäkla massa fina klockor.

Tack!

Tyvärr hänt en del sedan dess. Idag är den mindre och består bara av tre klockor. Oklart om tre klockor kan kallas samling men det är vad det är. :)

image.jpg

Per. Du dödade precis den här tråden med en sjuk trippel. Byt ut Daytonan mot en PN daytonan så är det slutdiskuterat och tråden kan låsas

Tack! Nöjd blir man väl aldrig ;) Men den känns bra för tillfället, Reverson får dock för lite handledstid..
I din plats hade jag burit reverson till skjorta/kostym, aquanauten till vardags (efter jobbet?) och DD på helgerna:D Det går egentligen inte att schemalägga klockor men något liknande:)

Senast ändrad:
1.jpg
2.jpg

Såhär ser "samlingen" ut just nu.. Brukar vanligtvis köra länk på Speedyn och DJ'n men testat köra lite lädernato/perlon nu på sommaren. :)

EDIT: Ber förövrigt om ursäkt för att alla klockor går fel/olika. Kört med min Apple Watch senaste 3 dagarna för se vad den går för.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp