Det är faktiskt väldigt roligt att följa dig i dina köp och inlägg. Tycker det är riktigt grymt att du delar och köper klockor som många av oss bara drömmer omHar debatterat länge med mig själv om jag ska posta min samling då det kanske uppfattas som ett rent skryt-inlägg (till skillnad från mitt spammande av "dagens klocka" tråd..)
Men då jag är på väg att "konsolidera" min samling nu så tänkte jag att det kunde vara roligt med en bild som visar hur den ser ut innan.
Tänkte nämligen sälja 7-8 klockor som inte används så mycket för att köpa 3-4 nya.
Önskelistan för de nya ser ut så här:
JLC Master Ultra Thin Perpetual
AP ROO keramisk Diver
Royal Oak 15300 i roseguld
Lange 1
Men försäljningen är ett projekt som antagligen kommer att ta många månader..
Jag har ingen röd tråd i samlingen som tex. märke, årtal, komplikationer osv.
Anledningen till att samlingen spretar så mycket är att jag bara köper med hjärtat. Finns inte en klocka i min samling som jag inte har drömt, fantiserat, klämt och pratat i timmar med frugan om..
Mycket funderande, sparande och jagande ligger bakom samlingen. Visst har jag fått försaka andra saker för att kunna köpa mina drömklockor men inget av livets nödvändighet eller familjen har kommit i kläm.
Nåväl, här är samlingen idag. IWC och AP är stora favoriter
Grym samling och lycka till med försäljningarna och nyköpen. Keep on sharing, keep on klocking