• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Fejjar och fixar inför lådrensning 2016.
klocklador.jpg

Många fina och stora samlingar! Min ser just nu ut så här ...........
image.jpeg

image.jpeg

Föredrar klockor utan datum och dessa tre är här för att stanna! Funderar på att komplettera med en "månklocka" och då troligen en Reduce med tanke på storleken. Har någon några andra förslag på datumfria klockor i storleken 34 - 40 mm !?
Mycket trevliga klockor! Är det 34 respektive 36mm på Air Kingen och Explorern?

Mycket trevliga klockor! Är det 34 respektive 36mm på Air Kingen och Explorern?
Ja, det stämmer (34 respektive 36 mm) - perfekta storlekar!
Angående vad nästa klocka i samlingen skulle kunna bli, så ha jag haft både svart och vit Daytona 116520, och gillade klart bäst den svarta. Tyvärr upplevde jag att den var svår att "läsa av", då den reflektera mycket och då kombinationen svart/guld inte heller gjorde det lättare se - kanske någon äldre variant fungerar bättre!?
Annars tror jag mest på att komplettera med en Omega Speedmaster och troligen då en Professional, trots storleken - Reduce är ju en bättre storlek, men tyvärr inte lika perfekt i sin utformning! Eller en AP Royal Oak, 5402ST ..........

Ja, det stämmer (34 respektive 36 mm) - perfekta storlekar!
Angående vad nästa klocka i samlingen skulle kunna bli, så ha jag haft både svart och vit Daytona 116520, och gillade klart bäst den svarta. Tyvärr upplevde jag att den var svår att "läsa av", då den reflektera mycket och då kombinationen svart/guld inte heller gjorde det lättare se - kanske någon äldre variant fungerar bättre!?
Annars tror jag mest på att komplettera med en Omega Speedmaster och troligen då en Professional, trots storleken - Reduce är ju en bättre storlek, men tyvärr inte lika perfekt i sin utformning! Eller en AP Royal Oak, 5402ST ..........
Vi verkar ha rätt så samma smak av klockor. Speedmastern är i topp även på min lista men jag har fått ett oväntat sug efter en Rolex 1601/1603. Frågan är bara vilken av dem jag 'måste' ha först!

Min blygsamma lilla "samling"
20160103_135451.jpg
Jag är ganska ny i det här klockträsket, käpte Tudorn efter att ha suktat efter den riktigt länge. Siktar framöver på en äldre variant av DD/DJ alternativt Tudors Date Day med blå tavla.

Måste bara avsluta med att säga att det är riktigt imponerande med så sjukt feta samlingar vissa har lyckats skrapa ihop :)

Tillbaka
Topp