• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

image.jpeg

Speedmaster och Tudor 7024 ut, Oysterquartz och Snowflake in... :)

Mycket bra!

Subben och Tudorn gillar jag verkligen, självklart även dom andra med :)

Mekaniska samlingen för tillfället.. Ursäkta den dåliga kvaliteten, hade inte tillgång till dagsljus pga kall och mörk årstid.

IMG_20160201_174542.jpg

Har ni några tips på vad nästa steg är? Har fyra idéer: Polar Explorer (II alltså), DateJust, Explorer I eller en Bluesy..
Jag skulle kika på en dykare från Rolex eller Tudor. Alternativt en Omega Planet Ocean.
Explorer 2:an känns väl lik din GMT.

Tja, inte den bästa samlingen på KS men just nu fyller de mina behov än så länge, kommer köpas in en dykare och en G-Shock sen är jag klar med samlingen för en lång tid, tills jag skaffar min drömklocka, 16570 med svart tavla.

Dressklockorna:
image.jpeg

Mina all-round och beaters:
image.jpeg

Här är en Triwa Hvalen och en Swatch, Swatchen var första klockan jag köpt själv och Hvalen är bara köpt för att testa, ganska fin klocka faktiskt men den har inte tyngden som en klocka bör ha:
image.jpeg

Här är ett familjefoto:
image.jpg

Tillbaka
Topp