Det var bara 1,5 månader sedan jag skrev här men sedan dess har jag sålt 5st och köpt 3st så det är nog ändå dags för en liten uppdatering.
Vi börjar med
SII som delades ut till de som arbetade på SII (SEIKO instruments inc) där de bland annat tillverkar urverk. Denna ska på om jag någonsin får turen att besöka fabriken.
Credor chrono (på service), jäkligt cool men ryker nog när den kommer tillbaka. Sjukt bra skick dock och tydligen ett riktigt bra urverk.
KS 5626 (på service) Chronometercertifierad, monoque case. Jäkligt cool och prisvärd. Kanske ryker när den kommer tillbaka.
Skx007 (utlåtand). Fick bekräftat förra vecka att den nu räknas som utgången modell hos SEIKO. Klart man då måste ha en som man köpt ny så denna får stanna.
GS 43999, första GS-modellen med datum. Manuellt Chronometercertifierat verk. Ascool, landar hemma nästa vecka.
Casio G-Shock
Använder i princip aldrig denna g-shock men min 3-åriga son säger att det är hans så därför får den vara kvar.
MT-G, vansinnigt dyr, vansinnigt stor och GPS. Cool men har använts kanske 10 ggr.
Mudmaster, bästa(?) G-Shocken.
Arvegods
Farsans
Farfars
Swiss made
Breitling Aerospace Evo Night Mission - HAQ, svart och grymt bekväm.
Blancpain Fifty Fathoms - Har svårt för att bestämma mig för om den är väldigt blingig eller väldigt toolig, kanske både och men det går kanske inte...
Riktigt trevlig är den i alla fall.