• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Jäkligt cool väska och innehåll!
Men vad är det för klocka du har i främsta raden näst längst till höger?
Tack! Det är en vanlig jumbo som jag flippat verket på, helt meningslös men tuff!
Grymt Aurum! Omega har gjort mkt bra back in the days :)
Ångrar jag inte köpte stämgaffeluret när jag nu ser den, ser trevlig ut och för mig den gick "billigt"? :)
Kan rekommendera modellen, härlig finish på allt. Inga genvägar och speciellt den grova parallella borstningen av tavlan är underbar. Finns att hitta för vettiga pengar när de dyker upp.

En nyanländ SKX009 med fransk nato passar inför sommarens besök på Korsika.
IMG_4572.JPG

Bra uppställning!

Om du ska ha en med vit tavla kör på 16520. Ganska mycket dyrare men väldigt, väldigt bra.
Ja, det skall bli en med vit tavla
Har sett att du har en 16520 och det är just dessa två jag väljer mellan - den är verkligen också snygg
Det som just nu gör att 16570 känns mer aktuell är den borstade bezelen som jag föredrar framför blankpolerad + till viss del den helborstade länken, även om det är en mindre "issue".....
Upplever du att bezelen är för blank och lättare ser "kladdig" ut?

Ja, det skall bli en med vit tavla
Har sett att du har en 16520 och det är just dessa två jag väljer mellan - den är verkligen också snygg
Det som just nu gör att 16570 känns mer aktuell är den borstade bezelen som jag föredrar framför blankpolerad + till viss del den helborstade länken, även om det är en mindre "issue".....
Upplever du att bezelen är för blank och lättare ser "kladdig" ut?

Tyvärr har jag såld den jag hade men det blir en igen i framtiden :)

Det var bara 1,5 månader sedan jag skrev här men sedan dess har jag sålt 5st och köpt 3st så det är nog ändå dags för en liten uppdatering.

Vi börjar med :seiko:
image.jpeg

SII som delades ut till de som arbetade på SII (SEIKO instruments inc) där de bland annat tillverkar urverk. Denna ska på om jag någonsin får turen att besöka fabriken.

image.jpeg

Credor chrono (på service), jäkligt cool men ryker nog när den kommer tillbaka. Sjukt bra skick dock och tydligen ett riktigt bra urverk.

image.jpeg

KS 5626 (på service) Chronometercertifierad, monoque case. Jäkligt cool och prisvärd. Kanske ryker när den kommer tillbaka.

image.jpeg

Skx007 (utlåtand). Fick bekräftat förra vecka att den nu räknas som utgången modell hos SEIKO. Klart man då måste ha en som man köpt ny så denna får stanna.

:gs:
image.jpeg

GS 43999, första GS-modellen med datum. Manuellt Chronometercertifierat verk. Ascool,

Casio G-Shock
image.jpeg

Använder i princip aldrig denna g-shock men min 3-åriga son säger att det är hans så därför får den vara kvar.

image.jpeg

MT-G, vansinnigt dyr, vansinnigt stor och GPS. Cool men har använts kanske 10 ggr.

image.jpeg

Mudmaster, bästa(?) G-Shocken.

Arvegods
image.jpeg

Farsans

image.jpeg

Farfars

Swiss made

image.jpeg

Breitling Aerospace Evo Night Mission - HAQ, svart och grymt bekväm. :blackalien:

image.jpeg

Blancpain Fifty Fathoms - Har svårt för att bestämma mig för om den är väldigt blingig eller väldigt toolig, kanske både och men det går kanske inte... :confused: Riktigt trevlig är den i alla fall. :woot:

Senast ändrad:
Det var bara 1,5 månader sedan jag skrev här men sedan dess har jag sålt 5st och köpt 3st så det är nog ändå dags för en liten uppdatering.

Vi börjar med :seiko:
image.jpeg

SII som delades ut till de som arbetade på SII (SEIKO instruments inc) där de bland annat tillverkar urverk. Denna ska på om jag någonsin får turen att besöka fabriken.

image.jpeg

Credor chrono (på service), jäkligt cool men ryker nog när den kommer tillbaka. Sjukt bra skick dock och tydligen ett riktigt bra urverk.

image.jpeg

KS 5626 (på service) Chronometercertifierad, monoque case. Jäkligt cool och prisvärd. Kanske ryker när den kommer tillbaka.

image.jpeg

Skx007 (utlåtand). Fick bekräftat förra vecka att den nu räknas som utgången modell hos SEIKO. Klart man då måste ha en som man köpt ny så denna får stanna.

:gs:

GS 43999, första GS-modellen med datum. Manuellt Chronometercertifierat verk. Ascool, landar hemma nästa vecka.

Casio G-Shock
image.jpeg

Använder i princip aldrig denna g-shock men min 3-åriga son säger att det är hans så därför får den vara kvar.

image.jpeg

MT-G, vansinnigt dyr, vansinnigt stor och GPS. Cool men har använts kanske 10 ggr.

image.jpeg

Mudmaster, bästa(?) G-Shocken.

Arvegods
image.jpeg

Farsans

image.jpeg

Farfars

Swiss made

image.jpeg

Breitling Aerospace Evo Night Mission - HAQ, svart och grymt bekväm. :blackalien:

image.jpeg

Blancpain Fifty Fathoms - Har svårt för att bestämma mig för om den är väldigt blingig eller väldigt toolig, kanske både och men det går kanske inte... :confused: Riktigt trevlig är den i alla fall. :woot:
Snyggt. Har du skrivit något inlägg (öppning eller recension) för Credor chronon?

Tillbaka
Topp