• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

En JLC, BP eller Breguet-dykare hade ju passat in bra i samlingen. :)
Alla tre gör grymma dykare och har mitt öga på klockor från alla tre. Tyvärr så är servicekostnaderna för BP och Breguet extremt dyra (ca 15k grundservice) så blir rätt dyrt att lägga till en till av någon av dem. Inköp ligger lite längre fram i tiden oavsett så har mer tid att fundera! Nu till sommaren blir det nog att köpa någon billigare seiko dykare.

Alla tre gör grymma dykare och har mitt öga på klockor från alla tre. Tyvärr så är servicekostnaderna för BP och Breguet extremt dyra (ca 15k grundservice) så blir rätt dyrt att lägga till en till av någon av dem. Inköp ligger lite längre fram i tiden oavsett så har mer tid att fundera! Nu till sommaren blir det nog att köpa någon billigare seiko dykare.
SEIKO har mycket bra. :)
Har läst om BP service på flertalet ställen och det verkar som att man kan välja bort en hel del sv servicen (typ bytt glas, ny tavla) och på så sätt få ner priset om man lämnar in den på "rätt" ställe.

SEIKO har mycket bra. :)
Har läst om BP service på flertalet ställen och det verkar som att man kan välja bort en hel del sv servicen (typ bytt glas, ny tavla) och på så sätt få ner priset om man lämnar in den på "rätt" ställe.
Hm okej uppenbarligen har jag inte hittat de rätta stället då ;) Sist jag skickade ner den fick jag ett kostnadsförslag på 29000 varav 14000 skulle vara för en ny tavla då de tyckte min var något sne.

Inte en dagsfärsk bild, men så här ser det ut!
20160515_193632-1.jpg

Min lilla samling av moderna stålsportisar (nåja en i titan) i mellanprisklassen. Nöjd med variationen och att alla går att bada med.
Från vänster: Omega Planet Ocean 2201.50.00, IWC Aquatimer IW329005, Panerai PAM00176 och IWC Ingenieur 3239-04.
FullSizeRender (4).jpg

Bra smak! Den där aquatimern är smaskens!:hungry::hungry:

Det var min villeret som är på bild, du kan ju se om du ser någon sne tavla ;)
Edit: Kollade på mailet ang service och kostnadsförslaget var inte 29k utan 32300 med beräknad servicetid på 25v. Service var 16500 och urtavla 15800 (vilket jag inte bytte)
Fina klockor!
Det roliga blir ju, skulle tavan bli sne av att klockan använts eller för att deras urmakare tabbat sig? Känns ju fruktansvärt orimligt att en tavla skulle gå och bli sned i en boett av sig själv, enda sättet jag kan komma på är att en klantig urmakare förstört den?!

Fina klockor!
Det roliga blir ju, skulle tavan bli sne av att klockan använts eller för att deras urmakare tabbat sig? Känns ju fruktansvärt orimligt att en tavla skulle gå och bli sned i en boett av sig själv, enda sättet jag kan komma på är att en klantig urmakare förstört den?!
Tack! Det har jag faktiskt inte ens tänkt på! Tyckte iallafall det var konstigt att hela tavlan behövdes enligt dom bytas ut för 15k om det mu endast var så att den var sne. Känns som att det borde gå väldigt lätt att placera den rätt efter service.

Tack! Det har jag faktiskt inte ens tänkt på! Tyckte iallafall det var konstigt att hela tavlan behövdes enligt dom bytas ut för 15k om det mu endast var så att den var sne. Känns som att det borde gå väldigt lätt att placera den rätt efter service.
Ja och om man kört ad/schweiz-service varje gång under klockans livstid undrar man ju var den blivit sned. Svårt att se att en tavla skulle bli sned av sig själv i boetten, så länge inte hela boetten blivit sned?! (Omöjligt?)

Tillbaka
Topp