• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

image.jpeg

Så här ser min lilla samling ut..

Mycket fin uppsättning. Den skadade tavlan tillsammans med blekt insert passar verkligen in i tropiken:)
Tackar! Ja, med det insert'et blev det riktigt bra! :)
(Blåa tavlan är mycket coolare på armen än på bilderna, men jag har svart tavla/insert om jag vill byta till en svart klocka)

Mvh
Micke

Seiko 6139 samlingen för några veckor sedan....

image.jpeg

I dagsläget, ökat med två. (Finns dock några modeller kvar att jaga rätt på. Tänkte sedan leta finare ex och börja byta ut de slitna men tänkte om. Jag behåller. De är ju supercharmiga som de är)
image.jpeg

Vill någon ha en closeup eller mer info om specifik klocka så hojta till. Klockorna är från 1969-1977

Siktar på att ha en go vintage-4a, alltså två kvar.. Kronograf o dykare?! Universalen kommer aldrig få lämna, det är d enda glasklara

King Seiko 5626 Hi-Beat (1973) & Universal Geneve 14k med tvåtons-tavla, syns dock inte jättetydligt på bilderna j: (1950-55)
image.jpg

image.jpg
Coola band! De passar väldigt bra till dina fina klockor.

Tillbaka
Topp