• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Bane

Omega
Visserligen. Kan vara så, har ingen koll på om Invicta gör Navitimer-homage, men för mig ser det ut som klassiska skitdåliga Navitimer-kopior. En sak är iallafall säker, det är inte Breitlings. Den vänstra försöker imitera Old Navitimer 2 ser det ut som, men subdialsen är för täta och alldeles för stora. @Bane kanske kan förklara? Större bilder är att föredra.

Så här är det mina herrar, om klockorna är äkta eller fake är ju egentligen min ensak, men eftersom ni frågar så svarar jag och jag varken skäms eller döljer det så är dem Klockorna ni pratar om och syftar på Kopior (men jag äger även äkta) jag samlar på allt som är i klockstuk äkta eller fake är dem snygga så köper jag dem, för att jag älskar klockor och vill äga så många ja bara kan, jag hoppas att jag gjort er Nöjda med mitt svar (söker dock ingen konflikt här på KS).
 

Zingo

Rolex
Så här är det mina herrar, om klockorna är äkta eller fake är ju egentligen min ensak, men eftersom ni frågar så svarar jag och jag varken skäms eller döljer det så är dem Klockorna ni pratar om och syftar på Kopior (men jag äger även äkta) jag samlar på allt som är i klockstuk äkta eller fake är dem snygga så köper jag dem, för att jag älskar klockor och vill äga så många ja bara kan, jag hoppas att jag gjort er Nöjda med mitt svar (söker dock ingen konflikt här på KS).
:nailbiting:
 

Bane

Omega
@Zingo
image.png

Bit inte på naglarna, händerna är alltid smutsiga.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Så här är det mina herrar, om klockorna är äkta eller fake är ju egentligen min ensak, men eftersom ni frågar så svarar jag och jag varken skäms eller döljer det så är dem Klockorna ni pratar om och syftar på Kopior (men jag äger även äkta) jag samlar på allt som är i klockstuk äkta eller fake är dem snygga så köper jag dem, för att jag älskar klockor och vill äga så många ja bara kan, jag hoppas att jag gjort er Nöjda med mitt svar (söker dock ingen konflikt här på KS).
Så enkelt är det inte. Genom att posta bilder på kopior så gör du det till vår sak. Bilder på kopior är endast ok om syftet är att upplysa andra om skillnaderna mellan en riktig och en kopia.

Annars finns det andra forum, där folk dagligen stolt visar upp sina kopior.
 

Bane

Omega
Så enkelt är det inte. Genom att posta bilder på kopior så gör du det till vår sak. Bilder på kopior är endast ok om syftet är att upplysa andra om skillnaderna mellan en riktig och en kopia.

Annars finns det andra forum, där folk dagligen stolt visar upp sina kopior.

Väldigt simpelt, vad jag köper och visar upp är min ensak. Vilket jag inte tror att varken du eller någon annan kan förbjuda. Dessutom så lägger jag upp bilder på mina äkta klockor också, så det är en win win. och som sagt jag söker inga konflikter här på forumet.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Väldigt simpelt, vad jag köper och visar upp är min ensak. Vilket jag inte tror att varken du eller någon annan kan förbjuda. Dessutom så lägger jag upp bilder på mina äkta klockor också, så det är en win win. och som sagt jag söker inga konflikter här på forumet.
Vad är det du inte förstår? Det är inte ok att posta kopior här på KS.

Det klingar dessutom fel att påstå att man gillar klockor samtidigt som man köper kopior och stödjer kriminalitet.

@Spencer66 @Denke
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Väldigt simpelt, vad jag köper och visar upp är min ensak. Vilket jag inte tror att varken du eller någon annan kan förbjuda. Dessutom så lägger jag upp bilder på mina äkta klockor också, så det är en win win. och som sagt jag söker inga konflikter här på forumet.

Absolut, köp vad du vill. Läs dock forumprinciperna innan du postar vad du vill.

"Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande."
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Väldigt simpelt, vad jag köper och visar upp är min ensak. Vilket jag inte tror att varken du eller någon annan kan förbjuda. Dessutom så lägger jag upp bilder på mina äkta klockor också, så det är en win win. och som sagt jag söker inga konflikter här på forumet.
Inte på forumet då det finns regler uppsatta av de som skapade forumet. Regler man måste följa. Kopior är det det värsta många här vet, inkluderat mig, då det är ett entusiastforum där många brinner för klockor. Riktiga klockor, och inte olagliga kopior som är gjorda av kriminella syndikat ofta med slavliknande anställda.
Hela boxen luktar fejk imo. Ser ut som polerade bandhorn på subben, förutom den redan konstaterade polerade PCL:en, bandhorn som dessutom ser alldeles för rundade och konstiga i formen ut.
 

Bane

Omega
Vad är det du inte förstår? Det är inte ok att posta kopior här på KS.

Det klingar dessutom fel att påstå att man gillar klockor samtidigt som man köper kopior och stödjer kriminalitet.

@Spencer66 @Denke
Vad jag inte förstår är varför starta en konflikt?
Jag ber om ursäkt att jag har 2 ''brattar'' som ligger i min låda tillsammans med mina andra klockor och jag har fotat (ej namngett) några klockor utan bara visat upp bild, vad jag har för klockor i min låda. Trodde det var okej men tydligen inte.

Den som vill se äkta klockor från mig får gärna be om bilder
 

Zingo

Rolex
Väldigt simpelt, vad jag köper och visar upp är min ensak. Vilket jag inte tror att varken du eller någon annan kan förbjuda. Dessutom så lägger jag upp bilder på mina äkta klockor också, så det är en win win. och som sagt jag söker inga konflikter här på forumet.
Vad trött man blir på dessa personer som bara lär sig om sina rättigheter men glömmer bort sina skyldigheter. Vad får dig att tro att du har rätt att göra vad du vill på detta forum? Som flera redan har skrivit, läs reglerna! :rage:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vad jag inte förstår är varför starta en konflikt?
Jag ber om ursäkt att jag har 2 ''brattar'' som ligger i min låda tillsammans med mina andra klockor och jag har fotat (ej namngett) några klockor utan bara visat upp bild, vad jag har för klockor i min låda. Trodde det var okej men tydligen inte.

Den som vill se äkta klockor från mig får gärna be om bilder
Konflikten skapas, eftersom du inte respekterar reglerna. Vi gillar inte kopior. Sluta ladda upp bilder på dina kopior.
 

Bane

Omega
Konflikten skapas, eftersom du inte respekterar reglerna. Vi gillar inte kopior. Sluta ladda upp bilder på dina kopior.

@KenKun Jag har lagt upp 1 st bild, och resten av klockorna är inte kopior
klocka 1: Tommy Hilfiger köpt på Neckwear
klocka 3: Hublot (Köpt via uret och sedan såld då jag köpte en ny klocka) äger inte klockan längre
klocka 5: Rolex Sub (köpt begagnad såld begagnad) äger inte klockan längre
klocka 6: En gammal Oris som min far gav mig
 

Bane

Omega
Inte på forumet då det finns regler uppsatta av de som skapade forumet. Regler man måste följa. Kopior är det det värsta många här vet, inkluderat mig, då det är ett entusiastforum där många brinner för klockor. Riktiga klockor, och inte olagliga kopior som är gjorda av kriminella syndikat ofta med slavliknande anställda.
Hela boxen luktar fejk imo. Ser ut som polerade bandhorn på subben, förutom den redan konstaterade polerade PCL:en, bandhorn som dessutom ser alldeles för rundade och konstiga i formen ut.

PCL:en?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
@KenKun Jag har lagt upp 1 st bild, och resten av klockorna är inte kopior
klocka 1: Tommy Hilfiger köpt på Neckwear
klocka 3: Hublot (Köpt via uret och sedan såld då jag köpte en ny klocka) äger inte klockan längre
klocka 5: Rolex Sub (köpt begagnad såld begagnad) äger inte klockan längre
klocka 6: En gammal Oris som min far gav mig
Det handlar inte om antalet bilder. Det handlar om din inställning till detta forum.
KS är ett forum för entusiaster. Att hävda att du har rätt att posta vad du vill och säga att du älskar klockor samtidigt som du köper kopior och stödjer kriminalitet skär sig rätt hårt mot vad andra medlemmar tycker.
 

Majoren

Omega
@KenKun Jag har lagt upp 1 st bild, och resten av klockorna är inte kopior
klocka 1: Tommy Hilfiger köpt på Neckwear
klocka 3: Hublot (Köpt via uret och sedan såld då jag köpte en ny klocka) äger inte klockan längre
klocka 5: Rolex Sub (köpt begagnad såld begagnad) äger inte klockan längre
klocka 6: En gammal Oris som min far gav mig
Av ren nyfikenhet, hur ser din samling ut idag? :)
 

Bane

Omega
Det handlar inte om antalet bilder. Det handlar om din inställning till detta forum.
KS är ett forum för entusiaster. Att hävda att du har rätt att posta vad du vill och säga att du älskar klockor samtidigt som du köper kopior och stödjer kriminalitet skär sig rätt hårt mot vad andra medlemmar tycker.

Vem ger dig rätten att säga att jag stödjer kriminalitet? Vem ger dig rätten att hoppa på mig på det sättet du gör?
Jag hade förstått om du köpte en fake klocka från mig (vilket jag aldrig skulle sälja till någon). Och vad vet du om mig, hur många äkta klockor jag äger hur många fake klockor jag äger.

Jag ska lära dig en sak som du kanske inte lärt dig tidigare. MAN KAN VARA TREVLIG, om man märker att denna person har gjort fel, men han har även erkänt, då kan jag på ett vänligt sätt förklarar för honom att detta inte är okej. Skicka en länk till honom som säger att man får inte göra si och så på detta forum.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Vem ger dig rätten att säga att jag stödjer kriminalitet? Vem ger dig rätten att hoppa på mig på det sättet du gör?
Jag hade förstått om du köpte en fake klocka från mig (vilket jag aldrig skulle sälja till någon). Och vad vet du om mig, hur många äkta klockor jag äger hur många fake klockor jag äger.

Jag ska lära dig en sak som du kanske inte lärt dig tidigare. MAN KAN VARA TREVLIG, om man märker att denna person har gjort fel, men han har även erkänt, då kan jag på ett vänligt sätt förklarar för honom att detta inte är okej. Skicka en länk till honom som säger att man får inte göra si och så på detta forum.

Att köpa en varumärkesförfalskning är att stödja kriminalitet.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vem ger dig rätten att säga att jag stödjer kriminalitet? Vem ger dig rätten att hoppa på mig på det sättet du gör?
Jag hade förstått om du köpte en fake klocka från mig (vilket jag aldrig skulle sälja till någon). Och vad vet du om mig, hur många äkta klockor jag äger hur många fake klockor jag äger.

Jag ska lära dig en sak som du kanske inte lärt dig tidigare. MAN KAN VARA TREVLIG, om man märker att denna person har gjort fel, men han har även erkänt, då kan jag på ett vänligt sätt förklarar för honom att detta inte är okej. Skicka en länk till honom som säger att man får inte göra si och så på detta forum.

Köper man kopior stödjer man kriminalitet. Håller du inte med?
 

Zingo

Rolex
Vart pengarna går är inte min ensak, vart tror du dina skattepengar går som inte ens ser röken av efter att dem dragit dem från lön.
Du stödjer ju kriminalitet varje månad med ditt skatteavdrag på din lön
Vart pengarna går är absolut din ensak. Exempelvis Lag om penningtvätt och finansiering av terrorism är tämligen tydlig med att det är just din ensak.
 

Bane

Omega

Jag sa bara sanningen min vän, mitt syfte är inte/ var inte att göra någon arg osv. Jag erkände mitt misstag och det var inget jag tänkte på ens. Jag blev mer upprörd för att jag skrev att jag inte ville ha en konflikt och ändå blev det en.
Vad du än tror och tänker om mig så säger till dig jag älskar klockor det är mitt intresse jag brinner för det och det blir så tyvärr ibland att man får tag på en ej original men dem behåller jag för mig själv. Jag har äkta klockor, med box och cert osv.
Men tänk på det jag sa var trevlig man tjärnar så mycket mer på det än att vara otrevlig. Och till alla på KS jag ber om ursäkt att de oäkta klockorna kom med på bild.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vart pengarna går är inte min ensak, vart tror du dina skattepengar går som inte ens ser röken av efter att dem dragit dem från lön.
Du stödjer ju kriminalitet varje månad med ditt skatteavdrag på din lön
Bullseye :)
Men oavsett. Du får ha förståelse att folk lackar. Med all rätt. Du har förtjänat det faktiskt. Helt fel forum att posta fakes på.
 
Topp