• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Saknar min SMP Chrono på bild eftersom den är hos Urbrev på service.

Funderar på vad jag ska skaffa som klocka nummer 10 i lådan.

IMG_1453.jpeg
Känns som att något "wild n crazy" behövs. Kanske något mikromärke, eller det kanske räcker att gå utanför de "största och mest kända"?

Senast ändrad:
Fasen vad fina förslag jag fick här. Jag måste erkänna att jag är lite sugen på den där Longines Master Moonphase som ligger här. För jag känner att jag saknar en dressare.

EDIT: @Ash6 jag har en Garmin Fenix också som jag tar när det råder osäkerhet i destination/göromål.

Senast ändrad:
Absolut nån dressare på läder. Finns ju mängder beroende på prisklass.

Men alternativ kan ju vara som nämnts en Tank eller Reverso. IWC Portofino är ju suverän.
Nog för att jag skulle vilja ha en nättare variant men kniper det så kan jag ju slänga på min Navitimer krokodilbandet så får den gå som dressare. Men det hade varit kul med någon dedikerad.

Nog för att jag skulle vilja ha en nättare variant men kniper det så kan jag ju slänga på min Navitimer krokodilbandet så får den gå som dressare. Men det hade varit kul med någon dedikerad.
Du borde kolla in Portofino, oklart varför man ser den så sällan.

Jag är dock väldigt glad för min Tank Must kvartsare. Känns som en keeper.

Jag vet hur den ser ut. Jag gillar IWC och Portofino är grym. Har ju inget från IWC och har aldrig haft. Men jag gillar märket.
Det finns en riktig doldis där som jag tycker verkar mäktig till herr. Är väl en tänkt dam variant förstår jag. Tänker på Portofino i 37mm, grå tavla och diamant index. Är förstås inte för alla, men jag hade gääärna provat en sån. 😎
IMG_6906.jpeg

Antingen en Grand Seiko eller ytterligare en Tudor, royal kanske? 😉
Jag är ju inte förtjust i Grand Seiko. Det är jättefina klockor och urverk men inget för mig. Ska fundera lite. Kanske hade varit kul med någon färgglad eller annan form på klocka.
Det finns en riktig doldis där som jag tycker verkar mäktig till herr. Är väl en tänkt dam variant förstår jag. Tänker på Portofino i 37mm, grå tavla och diamant index. Är förstås inte för alla, men jag hade gääärna provat en sån. 😎
IMG_6906.jpeg
Jag är allergisk mot diamanter i klockor så det där är inget för mig iaf. :)

Den är väldigt fin. Men jag tror att det hade blivit en vanlig Rolex DD i så fall. Jag är inte helt kompis med bezeln på den där.
Helt rätt, man ska köpa det man vill ha. Även om det går 4 såna här på en DD 😉

Annars håller jag med flera andra att mikrospåret är kul. Man kan hitta riktigt fina designer där, och med Swiss urverk för en bråkdel av pengen.

Lycka till!

Tillbaka
Topp