Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg låda och överkomligt pris. Hur var kuddarna i lådan? Ibland kan de vara lite hårda och stora...Igår fick jag hem en Klocklåda för 769sek ink. namn på glaset. ( första bokstaven i förnamnet samt hela efternamnet eller tvärtom)
Valde brun modell.
Plats för 10 klockor.
https://www.rofa.se/accessoarer/klockor/stor-klocklada-med-namn-sigill/
Jag har 20+ klockor så jag behöver en till låda, dock så är det dessa 10 + den på armen som jag alternerar emellan.
Vet inte vad ni använder för Klocklåda men ni får gärna tipsa eller ta mitt tips om ni vill.
![]()
Tack för svaret! Ska nog kolla runt lite innan jag köper något, även jag tar gärna emot tips.Fick en likadan av min sambo, är nöjd med den! Kuddarna är inte de bästa men mkt bättre än de billiga kinalådorna. Passformen för kuddarna i hålen är inte optimal, men absolut inget problem.
Lagom mjuka, kanske lite för mjuka för exempelvis srp775 som väger mycket, svårt att få den i fin balans.Snygg låda och överkomligt pris. Hur var kuddarna i lådan? Ibland kan de vara lite hårda och stora...
Det är nog iofs en billig kinalåda?Fick en likadan av min sambo, är nöjd med den! Kuddarna är inte de bästa men mkt bättre än de billiga kinalådorna. Passformen för kuddarna i hålen är inte optimal, men absolut inget problem.
Måste allt vara snordyrt?Det är nog iofs en billig kinalåda?
Varför skulle det behöva vara det?Måste allt vara snordyrt?
Varför skulle det behöva vara det?
@AurumVarför skulle det behöva vara det?
Har letat lite nyligen men tyvärr inte hittat. Antingen är kuddarna för hårda eller så är det en otrevligt plastfönster. Hade gärna sett en minimalistisk låda med skinninredning som inte är fullt så elak mot plånboken som de jag hittar är.@Aurum
har du nåt bra tipa på en schysst klocklåda?
känns som du har en del riktigt fina klockor som behöver en bra låda..
är på jakt efter något riktigt schysst men helst inte rapport london priser![]()
har kollat in rapport london några gånger och dom gör super fina klockboxar men 5k och uppåt känns för dyrt fast sen när man tänker på vad vissa klockor kostar så är det kanske ändå inte så jäkla dyrtHar letat lite nyligen men tyvärr inte hittat. Antingen är kuddarna för hårda eller så är det en otrevligt plastfönster. Hade gärna sett en minimalistisk låda med skinninredning som inte är fullt så elak mot plånboken som de jag hittar är.
Det är sant, men det finns ännu billigare kinalådor där allt är gjort av limmad papp!Det är nog iofs en billig kinalåda?
Kan jag inte tänka mig. Så länge ingen fjäderladdad del är utdragen är det lugnt.Mina kuddar är rel hårda och för klockor med länk sitter de tajt på kudden, lämnar tydliga märken när jag tar bort dem. Är det något som är negativt för länkarna på sikt?
Inte säker på att jag förstår vad fjäderladdad del är.Kan jag inte tänka mig. Så länge ingen fjäderladdad del är utdragen är det lugnt.
Inte många länkar som har fjäderladdade delar. Men vissa gamla nitade oysterlänkar hade det tex. En fjäder kan ändra form om den är under belastning länge.Inte säker på att jag förstår vad fjäderladdad del är.
Ok, då förstår jag. Nej några sådan länkar finns inte i samlingen.Inte många länkar som har fjäderladdade delar. Men vissa gamla nitade oysterlänkar hade det tex. En fjäder kan ändra form om den är under belastning länge.
Var köpte du denna?En sånFick av tjejen.
![]()
Gillar att du som liksom även bemödat dig att lägga till din personliga "Bong Touch of Taste" på porslins tronen för att få ett nytt lyft på din bild kompositionSåhär förvarade jag en passaround.![]()
![]()
Går det inte att tränga in sex klockor i en sådan låda ifall man snålar med mellanrum?Gjorde det relativt simpelt för mig. Köpte en modell mindre pelicase, 4st klockkuddar och resultatet blev följande:
![]()
![]()
Kanske inte den stiligaste lösningen på forumet. Men väldigt funktionellt och duger gott åt mig
Tror faktiskt inte det?! 4st är nog max till den lilla lådan. Blir inget kvar av skumgummit knappt redan nu. Om du inte skippar kuddarna förstås och skär tunnare skåror så du kan lägga ned klockorna på ”högkant” om du förstår vad jag menar. Då går nog 6-8st iGår det inte att tränga in sex klockor i en sådan låda ifall man snålar med mellanrum?
Går det inte att tränga in sex klockor i en sådan låda ifall man snålar med mellanrum?
Du ser här nedan. Det går inte ha två rader åt detta håll. Då tar kuddarna i varandra. Så 4st är nog som sagt Max i denna lilla väskaTror faktiskt inte det?! 4st är nog max till den lilla lådan. Blir inget kvar av skumgummit knappt redan nu. Om du inte skippar kuddarna förstås och skär tunnare skåror så du kan lägga ned klockorna på ”högkant” om du förstår vad jag menar. Då går nog 6-8st i