Hyr en partybuss. Lär ju vara det säkraste kortet ever. http://partybussar.com/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller med dig, men det känns inte jättesvårt att vänta utanför när man känner till en GTG för att sedan följa efter en person som går hemåt och göra en stöt.Man får inte heller glömma att om du som skurk ska hoppa in i en lokal där det är mycket folk , säkert 30 pers och mer behövs det inte riktigt samma setup som att råna 2 st i en butik med ett vapen.
desto större risk att bli överbemannad, så krävs en ganska stor operation med automatvapen, typ värdetransportrån för att genomföra, vilket också ger ett ganska högt straff vid fängelse.
Tveksam till det.. enklare med personrån då en och en
Ta taxi?Jag håller med dig, men det känns inte jättesvårt att vänta utanför när man känner till en GTG för att sedan följa efter en person som går hemåt och göra en stöt.
Absolut jag säger bara att risken finns där.Ta taxi?
Absolut, men de ska även ha koll på vem som är intressant. Finns ju viss nivåskillnad mellan samling och samling.Absolut jag säger bara att risken finns där.
Man kan RÄKNA med att någon är oförsiktig/klantig i alla fall.Det tråkiga svaret är att bara ses ett mindre sällskap där alla känner alla. Välj en trevlig restaurang där man möjligtvis kan sitta lite avskiljt. Svårare än så behöver det inte vara.
Personligen så tycker jag inte att det blir lika trevligt om det är för mycket folk. Det blir bara opersonligt och man blir nojig för att någon i sällskapet ska vara oförsiktig/klantig/tjuvaktig.
Folk byter ju klockor hela tiden. Även om man träffar samma folk om och om igen så är det ju alltid nya klockor.Jag hör vad du säger @Per men ibland vore det kul att få klämma och känna på lite nya klockor som man inte tidigare sett![]()
Absolut men 5 personer extra hade ibland (inte alltid) varit kulFolk byter ju klockor hela tiden. Även om man träffar samma folk om och om igen så är det ju alltid nya klockor.
Stora GTGer känns ju helt meningslöst, ser ingen som helst vinst med det oavsett ökade säkerhetsrisker eller inte.
Dr Watch drev tidigare något som hette Dr Limo. Stor humor vill jag minnas.Hyr en partybuss. Lär ju vara det säkraste kortet ever. http://partybussar.com/
Ta taxi?
Obs detta har inget att GTG att göra.
Detta har hänt en snubbe tar en taxi på fyllan och somnar sedan vid Liljeholmen (grönområde) så blir denna aningen rövknullad av denna taxi förare samt att denna hade ringt din en vän som gör samma sak (_0_)![]()
Samt att dom tog betalt via dennas Visa kort och plockade allt av värde, Mobil.Nycklar,Guld,mm.
Men om det nu är någon tröst för den som fick det i (_0_) ett antal ggr.![]()
Så blev dessa gripna och dömda för detta (Visa kortet var underlättande i förundersökningen samt Dna och mobil logg)
Mer info kan jag inte uppge.
Kan finnas på nätet.
//Simon
Svart taxi eller Stockholm Taxi?Obs detta har inget att GTG att göra.
Detta har hänt en snubbe tar en taxi på fyllan och somnar sedan vid Liljeholmen (grönområde) så blir denna aningen rövknullad av denna taxi förare samt att denna hade ringt din en vän som gör samma sak (_0_)![]()
Samt att dom tog betalt via dennas Visa kort och plockade allt av värde, Mobil.Nycklar,Guld,mm.
Men om det nu är någon tröst för den som fick det i (_0_) ett antal ggr.![]()
Så blev dessa gripna och dömda för detta (Visa kortet var underlättande i förundersökningen samt Dna och mobil logg)
Mer info kan jag inte uppge.
Kan finnas på nätet.
//Simon
Vad har antal poster med det hela att göra. Kan ju vara en kall o planerande person som har varit med i många år, lärt känna massor av medlemmar, fina referenser. Personen har bara bidat sin tid, för att invänta den stora KUPPENEnkelt, kör på antal poster och KS referenslista. Ska inte vara svårare än så. Tycker inte man ska betala för att träffa liksinnade förutom ev. notan på restaurangen/cafét.
Ni slår ut ganska många i fall ni kräver en vettig refenslista.
Räcker med att någon kommer i knipa för att de ska ta dumma beslut. De behöver inte råna själv men är de skyldig fel personer en tjänst eller pengar så räcker det för att informationen ska göra skada.Vad har antal poster med det hela att göra. Kan ju vara en kall o planerande person som har varit med i många år, lärt känna massor av medlemmar, fina referenser. Personen har bara bidat sin tid, för att invänta den stora KUPPEN
Svart taxi eller Stockholm Taxi?
Jag vet, ville bara skoja över nojjan. Sorry Göteborgare, vitsar förkortar ju inte livet iallafall...........Räcker med att någon kommer i knipa för att de ska ta dumma beslut. De behöver inte råna själv men är de skyldig fel personer en tjänst eller pengar så räcker det för att informationen ska göra skada.
Nu ska man inte vara livrädd men det finns många exempel på vanligt folk som i desperata lägen gör knasiga saker.
Ståkkholm svart taxi Ab "alltid till er tjänst"Jag kan inte yttra mej om vilket bolag det var.
( mer en att det var en reggad taxi med text på )
//Simon
Ståkkholm svart taxi Ab
Vad har antal poster med det hela att göra. Kan ju vara en kall o planerande person som har varit med i många år, lärt känna massor av medlemmar, fina referenser. Personen har bara bidat sin tid, för att invänta den stora KUPPEN
Ok, förlåt. Se ändringen i posten ovan. Jag försökte bara skoja till det.Nej
bilen var reggad som taxi med samtliga giltiga tillstånd mm.
//Simon
Det är nog den största risken, glidarna som aldrig gör rätt för sigNu tror jag kanske inte att det är den allra största risken. Har svårt att se att någon som är ute efter det stora klippet leker klocknörd i tre år innan han sätter in stöten.
Jag har blivit rånad på flera GTGer, nästan alltid någon snål, oberäknelig jävel som inte pröjsar för käket och smiter från notan![]()
Jag har funderat på det, men sen kom jag på att @gruby är starkare än mig.Nu tror jag kanske inte att det är den allra största risken. Har svårt att se att någon som är ute efter det stora klippet leker klocknörd i tre år innan han sätter in stöten.
Jag har blivit rånad på flera GTGer, nästan alltid någon snål, oberäknelig jävel som inte pröjsar för käket och smiter från notan![]()