• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ska vi lyckas få en GTG säker?

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Man får inte heller glömma att om du som skurk ska hoppa in i en lokal där det är mycket folk , säkert 30 pers och mer behövs det inte riktigt samma setup som att råna 2 st i en butik med ett vapen.
desto större risk att bli överbemannad, så krävs en ganska stor operation med automatvapen, typ värdetransportrån för att genomföra, vilket också ger ett ganska högt straff vid fängelse.
Tveksam till det.. enklare med personrån då en och en
 

joca

Patek
2-Faktor
Man får inte heller glömma att om du som skurk ska hoppa in i en lokal där det är mycket folk , säkert 30 pers och mer behövs det inte riktigt samma setup som att råna 2 st i en butik med ett vapen.
desto större risk att bli överbemannad, så krävs en ganska stor operation med automatvapen, typ värdetransportrån för att genomföra, vilket också ger ett ganska högt straff vid fängelse.
Tveksam till det.. enklare med personrån då en och en
Jag håller med dig, men det känns inte jättesvårt att vänta utanför när man känner till en GTG för att sedan följa efter en person som går hemåt och göra en stöt.
 

Bottega

Cartier
Enkelt, kör på antal poster och KS referenslista. Ska inte vara svårare än så. Tycker inte man ska betala för att träffa liksinnade förutom ev. notan på restaurangen/cafét.
Ni slår ut ganska många i fall ni kräver en vettig refenslista.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det tråkiga svaret är att bara ses ett mindre sällskap där alla känner alla. Välj en trevlig restaurang där man möjligtvis kan sitta lite avskiljt. Svårare än så behöver det inte vara.

Personligen så tycker jag inte att det blir lika trevligt om det är för mycket folk. Det blir bara opersonligt och man blir nojig för att någon i sällskapet ska vara oförsiktig, klantig eller tjuvaktig. Sedan så är det sällan att det blir mycket fler intressanta klockor med jättemånga inblandade. Det blir bara fler som vill kika på de klockor som är riktigt bra.

Är man mer intresserad av att nätverka och träffa folk så finns det bättre sätt än att gå på klock-GTGs. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det tråkiga svaret är att bara ses ett mindre sällskap där alla känner alla. Välj en trevlig restaurang där man möjligtvis kan sitta lite avskiljt. Svårare än så behöver det inte vara.

Personligen så tycker jag inte att det blir lika trevligt om det är för mycket folk. Det blir bara opersonligt och man blir nojig för att någon i sällskapet ska vara oförsiktig/klantig/tjuvaktig.
Man kan RÄKNA med att någon är oförsiktig/klantig i alla fall.

Typ fota klockorna på restaurangens meny och lägga upp i livetråd, eller något i den stilen.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag hör vad du säger @Per men ibland vore det kul att få klämma och känna på lite nya klockor som man inte tidigare sett :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hör vad du säger @Per men ibland vore det kul att få klämma och känna på lite nya klockor som man inte tidigare sett :)
Folk byter ju klockor hela tiden. Även om man träffar samma folk om och om igen så är det ju alltid nya klockor. :)
Stora GTGer känns ju helt meningslöst, ser ingen som helst vinst med det oavsett ökade säkerhetsrisker eller inte.
 

joca

Patek
2-Faktor
Folk byter ju klockor hela tiden. Även om man träffar samma folk om och om igen så är det ju alltid nya klockor. :)
Stora GTGer känns ju helt meningslöst, ser ingen som helst vinst med det oavsett ökade säkerhetsrisker eller inte.
Absolut men 5 personer extra hade ibland (inte alltid) varit kul :)
 

Simon.x

Rolex

Obs detta har inget att GTG att göra. :oops:

Detta har hänt en snubbe tar en taxi på fyllan och somnar sedan vid Liljeholmen (grönområde) så blir denna aningen rövknullad av denna taxi förare samt att denna hade ringt din en vän som gör samma sak (_0_) :meh: :arghh:
Samt att dom tog betalt via dennas Visa kort och plockade allt av värde, Mobil.Nycklar,Guld,mm.

Men om det nu är någon tröst för den som fick det i (_0_) ett antal ggr. :eek: :arghh:
Så blev dessa gripna och dömda för detta (Visa kortet var underlättande i förundersökningen samt Dna och mobil logg)
Mer info kan jag inte uppge.
Kan finnas på nätet. ;)


//Simon
 

Uret24

Cartier
Obs detta har inget att GTG att göra. :oops:

Detta har hänt en snubbe tar en taxi på fyllan och somnar sedan vid Liljeholmen (grönområde) så blir denna aningen rövknullad av denna taxi förare samt att denna hade ringt din en vän som gör samma sak (_0_) :meh: :arghh:
Samt att dom tog betalt via dennas Visa kort och plockade allt av värde, Mobil.Nycklar,Guld,mm.

Men om det nu är någon tröst för den som fick det i (_0_) ett antal ggr. :eek: :arghh:
Så blev dessa gripna och dömda för detta (Visa kortet var underlättande i förundersökningen samt Dna och mobil logg)
Mer info kan jag inte uppge.
Kan finnas på nätet. ;)


//Simon
:hilarious:
 

xmb216bc

Panerai
Obs detta har inget att GTG att göra. :oops:

Detta har hänt en snubbe tar en taxi på fyllan och somnar sedan vid Liljeholmen (grönområde) så blir denna aningen rövknullad av denna taxi förare samt att denna hade ringt din en vän som gör samma sak (_0_) :meh: :arghh:
Samt att dom tog betalt via dennas Visa kort och plockade allt av värde, Mobil.Nycklar,Guld,mm.

Men om det nu är någon tröst för den som fick det i (_0_) ett antal ggr. :eek: :arghh:
Så blev dessa gripna och dömda för detta (Visa kortet var underlättande i förundersökningen samt Dna och mobil logg)
Mer info kan jag inte uppge.
Kan finnas på nätet. ;)


//Simon
Svart taxi eller Stockholm Taxi?
 

xmb216bc

Panerai
Enkelt, kör på antal poster och KS referenslista. Ska inte vara svårare än så. Tycker inte man ska betala för att träffa liksinnade förutom ev. notan på restaurangen/cafét.
Ni slår ut ganska många i fall ni kräver en vettig refenslista.
Vad har antal poster med det hela att göra. Kan ju vara en kall o planerande person som har varit med i många år, lärt känna massor av medlemmar, fina referenser. Personen har bara bidat sin tid, för att invänta den stora KUPPEN
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vad har antal poster med det hela att göra. Kan ju vara en kall o planerande person som har varit med i många år, lärt känna massor av medlemmar, fina referenser. Personen har bara bidat sin tid, för att invänta den stora KUPPEN
Räcker med att någon kommer i knipa för att de ska ta dumma beslut. De behöver inte råna själv men är de skyldig fel personer en tjänst eller pengar så räcker det för att informationen ska göra skada.

Nu ska man inte vara livrädd men det finns många exempel på vanligt folk som i desperata lägen gör knasiga saker.
 

xmb216bc

Panerai
Räcker med att någon kommer i knipa för att de ska ta dumma beslut. De behöver inte råna själv men är de skyldig fel personer en tjänst eller pengar så räcker det för att informationen ska göra skada.

Nu ska man inte vara livrädd men det finns många exempel på vanligt folk som i desperata lägen gör knasiga saker.
Jag vet, ville bara skoja över nojjan. Sorry Göteborgare, vitsar förkortar ju inte livet iallafall...........:)

Edit. Jag menar inget illa när jag skojar lite över rädslor en del kan ha över att lägga upp sina klockor på ett bord, tillsammans med likasinnade. Självklart finns det ondsinta människor, men de lär inte dyka upp på gtg:n. Annars är det ju som vanligt att ta vara på sig när man ska hem igen.:)
 
Senast ändrad:

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu tror jag kanske inte att det är den allra största risken. Har svårt att se att någon som är ute efter det stora klippet leker klocknörd i tre år innan han sätter in stöten.

Jag har blivit rånad på flera GTGer, nästan alltid någon snål, oberäknelig jävel som inte pröjsar för käket och smiter från notan;)


Vad har antal poster med det hela att göra. Kan ju vara en kall o planerande person som har varit med i många år, lärt känna massor av medlemmar, fina referenser. Personen har bara bidat sin tid, för att invänta den stora KUPPEN
 

JohnDoe

Rolex
Förut brukade jag vara med på en liten ”gtg tråd” här i stan där vi ”samlade ihop” oss i en pm tråd. Sällan mer än ett tiotal som brukade komma. Ingen särskild säkerhet behövdes. Har inte haft tid o hänga med på länge men de som körde förut kör säkert fortfarande. Nya gäster kan väl hänga på typ 1-2 st för att ”komma in i gänget”.
 

xmb216bc

Panerai
Nu tror jag kanske inte att det är den allra största risken. Har svårt att se att någon som är ute efter det stora klippet leker klocknörd i tre år innan han sätter in stöten.

Jag har blivit rånad på flera GTGer, nästan alltid någon snål, oberäknelig jävel som inte pröjsar för käket och smiter från notan;)
Det är nog den största risken, glidarna som aldrig gör rätt för sig
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nu tror jag kanske inte att det är den allra största risken. Har svårt att se att någon som är ute efter det stora klippet leker klocknörd i tre år innan han sätter in stöten.

Jag har blivit rånad på flera GTGer, nästan alltid någon snål, oberäknelig jävel som inte pröjsar för käket och smiter från notan;)
Jag har funderat på det, men sen kom jag på att @gruby är starkare än mig.
 
Topp