• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur/var förvarar ni Era klockor?

Ricrob

Patek
Hade en winder ett tag men den var bara jobbig och otymplig. Nu har jag en box med glaslock som tar 6 klockor och 3 glasögon, dem passar mig perfekt. Den har inte varit full på klocksidan nu på ett tag men det varierar ju och dem klocka jag använder dagligen vilar på en sammetsduk i badrummet på nätterna. Nu vet du! :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Den här tråden hade ju kunnat heta, "Hej-käre inbrottstjuv-här-förvarar-jag-mina-klockor-så-du-slipper-leta"...

Haha. Jo. Fast alla som svarar något i stil med "på skrivbordet", "i klocklådan", "på nattduksbordet", osv, är ju liksom ändå rätt rökta. Och hittills har det ju inte varit så många som har avslöjat sitt superdupermegahemliga ställe a la "tredje skolådan, fjärde hyllan, bakom mina skitiga kalsonger".
 

Skanvik

Cartier
I nuläget oftast i sina boxar.... Som förvaras på hemlig och säker plats i huset.
Förutom när jag varit ute och svirat... Då brukar den kunna hamna jämte sängen, i kylskåpet eller i badrummet:)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: ssl
Så här.....

ImageUploadedByTapatalk1409473205.008096.jpg
ImageUploadedByTapatalk1409473236.308553.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Körde tidigare med en sådan här på skrivbordet. Men tyckte att det var ganska fult.
104012_g4.jpg

Nu hänger klockorna på sidan av en garderob. Inte jättesnyggt men syns inte så mycket då det är bakom dörren.
ejmk.jpg
 

billo

Cartier
Kalla mig nojig! Men vill flagga för er att vara försiktiga men att berätta hur ni förvarar era dyra klockor på ett helt öppet forum.

Man vet aldrig vad de dumma pojkarna och flickorna kan hitta på. När de får vet att det är endast en ytterdörr som står i mellan dom och klockor för flera tusen kronor.

Själv har jag inga dyra klockor, men skulle de köpas in några i framtiden, så kommer det vara bankfack och vapenskåp som gäller.
 

Wemb

Cartier
Kör en winder där två klockor får köras, samt att den tar 4 st som ej roterar.
Funkat bra än så länge!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Brukar ligga på skrivbordet så man kan pilla lite. Om jag vill stuva undan de hamnar de i en gammal cigarrlåda jag köpte här på forumet, riktigt stilig!
 

Babinus

Cartier
Minst en på handleden. De andra i diverse skrivbords och byrålådor. Den digitala och oförstörbara i garaget.

Förvarar också råttfällor modell XXL i diverse skrivbords och byrålådor.
 
Topp