• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur/var förvarar ni Era klockor?

Hängandes på champagneflaskor bredvid sängen. Flaskorna byts oftare ut än klockorna..

DSC_0149.JPG

Aaaah tänk att få vara 15 igen och ha kvar sina dryckesmeriter i sovrummet ;)

Kör säkerhetsskåp för de lite dyrare sakerna, medan beaters och band mm får ligga i en låda i sovrummet...

Tråkigt att behöva vara så rädd för tjuven att man förvarar klockor i bankfack..
Jag blir hellre av med klockan för 100k än att behöva gå runt och vara rädd att bli av med något hela livet.

Jag förvarar mina klockor på hyllan i sina original lådor i kontoret hemma, 6 steg till vänster innanför ytterdörren.

Kör mina i winder. Skönt att slippa ställa dem varje gång man byter (har sällan samma klocka 2 dagar i rad).

Har funderat på bankfack, men det känns helt värdelöst. Skulle någon mot förmodan baxa mitt hem så täcker försäkringen ganska mycket.

Tråkigt att behöva vara så rädd för tjuven att man förvarar klockor i bankfack..
Jag blir hellre av med klockan för 100k än att behöva gå runt och vara rädd att bli av med något hela livet.

Jag förvarar mina klockor på hyllan i sina original lådor i kontoret hemma, 6 steg till vänster innanför ytterdörren.
Har man möjlighet att förvara klockorna inlåsta (hemma eller någon annanstans) så tror jag att man gör det. Det behöver inte ha med rädsla och göra.
Snarare sunt förnuft.
Har man samlat på sig ett antal dyrare ur så kanske man inte väljer att ha dem liggandes öppet i hemmet oavsett om de är försäkrade eller inte..
Bara för att man får ekonomisk ersättning för ett ur betyder inte det att man kan ersätta det rakt av. Många här har tex. vintageur som är väldigt svåra att ersätta.

Den jag inte använder ligger i proppskåpet. Märkt Asea 380 v. Till höger i hallen (om man kommer utifrån). Spencer66 är så vitt jag vet den enda här som har min adress, så jag känner mig hyfsat lugn... :nailbiting: :)

Känns som de klockor som ligger i bankfack inte får så mycket armtid, vilket måste kännas tråkigt.
Lite som att ha fina bilar i ett garage, men garaget är inte ditt och har begränsade öppettider och det är lite omständligt då du får för dig att byta/titta på dina bilar.

Så på ett sätt, cred till er som lägger dom i lådor och på nattduksbordet hemma!

Har mina i kassaskåpet. Inte för att jag har något superdyrt men gör så att jag sover bättre om natten.

Tillbaka
Topp