• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur/varför/orsaken/betydelsen till ditt nick på KS? >>>>>>>>>

Från början en intern grej i ett band jag var med i. Vi brukade alltid skämta om vad man skulle ha för artistnamn om man lirade en viss genre, och kom fram till att det ultimata glam/hårmetalnamnet får man genom att byta ut (minst) ett X i mitten av ens riktiga namn. Sedan har det fått hänga kvar och jag har hetat Roxny på otaliga forum och liknande under åren.

Nu har ni dessutom fått en ledtråd om vad jag heter egentligen. ;)

Trött gammalt CS 1.6 nick på den tiden när "X" & "Z" var de lite fränare bokstäverna...

Som för många av oss klocknördar, men inte för alla så började timepiece resan på gamla TTT och för andra här.

KS börjar närma sig 5000 medlemmar så jag räknar med kraftig respons på denna tråd!

Jag får ju börja och minns väl hur mitt nick uppstod när jag reggade mig på TTT. Satt och kikade på PO 2500 på laptopen medans tanten tittade på "Gossip Girl" där dök det upp en snubbe som jag tyckte var jäkligt cool. Han hette Chuck Bass och det var i det ögonblicket som jag valde nick :)

e436e02347166814f66f2675a4b46ba6.jpg

Fyll på kamrater!

Cheers Chuck

28000 medlemmar på KS! Känns som den a tråd skulle kunna bli rolig :D

Från ett av de första Simpsons-avsnitten anno 1990:

My turn. "Kwyjibo."

K-W-Y-J-I-B-O.

Wait a minute, you little cheater.
You're not going anywhere until you tell me what a "kwyjibo" is.

"Kwyjibo." Uh--
A big, dumb, balding, North American ape with no chin.

Screenshot_2020-01-19-23-34-05-564_com.android.chrome.jpg

Uh-oh. Kwyjibo on the loose.

Tillbaka
Topp