• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur/varför/orsaken/betydelsen till ditt nick på KS? >>>>>>>>>

Simpatico

Rolex
Mitt nick kommer ett albumnamn från mitt favoritband D-A-D.
Hängt med i många år även en sväng under CounterStrike-tiden.
Innebörden är väl inte den klurigaste: sympatisk
Simpatico_(D-A-D_album).jpg
 

Bender

Cartier
Rival Damkjaer kanske fortfarande är mest vinstrika häst på V75 med sina 22 segrar. Drygt 8 milj insprunget. Olympiatravet största segern. Tror det är Erik Adielsson som kör även på denna bild.

images


Om jag inte minns helt fel så har Järvsöfaks varit i vinnarcirkeln 48 gånger i V75 lopp och Copiad var den första att som vann ett V75 lopp och ja det är Erik på bilden.

Nick från en väns kommentar för länge sedan: Där kommer T Bender när jag anlände till en tillställning,
 

Rivalen

Rolex
Ofint av mig att lyckas glömma Faksen bara för att han är kallblod. En grym meritlista har han med 201 segrar och 88 i seger% och over 20 milj insprunget. En Bender skall ju veta nåt om trav och inte bara kunna sina takpannor - eller hur! Tack för att du korrigerade mig.
 

Erikd

Cartier
Mitt namn helt enkelt. Kände inte för att skriva ut efternamnet då det är ovanligt så blev bara första bokstaven. Heter samma på lite olika ställen på nätet...
 

Bender

Cartier
Ofint av mig att lyckas glömma Faksen bara för att han är kallblod. En grym meritlista har han med 201 segrar och 88 i seger% och over 20 milj insprunget. En Bender skall ju veta nåt om trav och inte bara kunna sina takpannor - eller hur! Tack för att du korrigerade mig.


Lätt hänt att glömma bort kallbloden :)
Inte menat som korrigering, utan mer som information i all väl mening. alltid kul med trav fantaster och Rivalen var en kanon travare som tyvärr gick bort 2013.
Ja det har blivit en och annan takpanna genom åren och en och annan travare ;)
 

lingonpinne

Breitling
Varsågod. :D Trevligt att inspirera.
Finns en liten lumparhistoria bakom det där med Lingonpinne.
Vi var under den eminenta militärtjänsten några lumpare som sökte vår fänrik på befälsrummet. Han var en veritabel stridspitt som hade ett lätt adelsklingande efternamn på L.
När vi då frågar efter Fänriken L ropar en av hans kollegor - en kapten - till ett annat befäl:
"Är det nån av er som sett Lingonpinne!?"

Han insåg sen att han precis avslöjat det interna namnet på den nya fänriken, tittade på oss, fräste "han är inte här" och slog igen dörren. Där och då tyckte vi det var fantastiskt roligt.
Fänriken Lingonpinne undrade väldigt mycket varför alla skrattade i samband med uppställning påföljande dag.


Haha, underbart!

Försökte snabbt söka fram inlägget för att se vem som skrivit det, men utan lycka. Vad härligt att äntligen få ett namn på min husgud :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
I ungdomen handlade allt om vindsurfing för mig (blir alldeles för sällan nuförtiden). En riktigt cool snubbe på åttiotalet från Hawaii (som jag läste om i Surfsport och Åka skidor) hette David Ezzy. Han var en duktig vindsurfare och dessutom segelmakare (Ezzy Sails). Cool kille, duktig windsurfare, segelmakare (jag sydde också mina segel själv), Hawaii och coolt namn... Fan, född i fel klimat, fel världsdel och inte tillräckligt häftigt namn. När jag behövde en nick/användarnamn gjorde jag om mitt namn med en hawaiiansk touch. Och på den vägen är det.

Min avatar är på en kvinna jag beundrade mycket på den tiden, Jenna de Rosnay. En fransyska som var en av dåtidens främsta windsurfare, innehöll världsrekordet i speed sailing (för damer) samt var en underskön fotomodell. Hon var gift med en av dåtidens manliga vindsurfinghjältar, en fransk baron vid namnet Arnaud de Rosnay, som sysselsatte sig med att vindsurfa över stora sund och hav. Han försvann (fångades av kinesiska myndigheter?) när han skulle segla mellan Taiwan och Kina 1984 har jag för mig, och han har aldrig setts till sedan dess.

En rikligt våt dröm för mig i tonåren...
500full.jpg
 

Limpas

Cartier
Har kallats Limpis lite här och var, och använt det som nick på vissa ställen. Sedan kom jag på att det kan utläsas Lim-Piss, vilket förstås fastnade i huvudet och gjorde det obrukbart. Således modifierades det till Limpas, då pass är bättre än piss.
 
Topp