Gissar att det kommer från två hål i åsen.Letar febrilt efter Inox i Mohs hårdhetsskala, men där går jag bet. Vad är det för bergart i gruset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gissar att det kommer från två hål i åsen.Letar febrilt efter Inox i Mohs hårdhetsskala, men där går jag bet. Vad är det för bergart i gruset?
En gång till! Mera sten!Blev inte mycket spår kvar av borstningen...
Men glaset är repfritt.
Tänderna går nog av på hunden iställetUndrar om en I.N.O.X. fungerar som hundben?
Det blev nästan en lite snygg finish! Varför är inte detta en populär metod bland klocktillverkare?!Blev inte mycket spår kvar av borstningen...
Men glaset är repfritt.
Sinn har väl en del modeller med blästrad finish.Det blev nästan en lite snygg finish! Varför är inte detta en populär metod bland klocktillverkare?!
Förvisso, tror du de också tumlar klockorna i grus?Sinn har väl en del modeller med blästrad finish.
Helt otroligt! Trodde glaset skulle se ut som mjölk!!Blev inte mycket spår kvar av borstningen...
Men glaset är repfritt.
Safirglas.Helt otroligt! Trodde glaset skulle se ut som mjölk!!
Inte ens lumepluppen lossnade. Vilken jäkla pansarvagn det är alltså! Helt sjukt. :-DBlev inte mycket spår kvar av borstningen...
Men glaset är repfritt.
Får ut o leta upp lite större vassa stenar i morron.En gång till! Mera sten!
Hur många varv snurrar en sådandär mackapär på en minut?Här snurrar det även om man inte kan se det på bild.
Får ut o leta upp lite större vassa stenar i morron.
Äntligen får man användning för kronografen, jag skall klocka den nästa gång.Hur många varv snurrar en sådandär mackapär på en minut?
En gång till! Mera sten!
Glöm inte att kolla varven
Mer och större stenar.
Hur många varv snurrar en sådandär mackapär på en minut?
Undra varför jag ville veta ens? Bara stilla nyfikenheten tror jag. Blev lättare att andas och livet blev ljusare nu när jag mer ingående kan se hur inoxen åker karusell med 36 varv per minut
Vi kör 360 varv till att börja med...Undra varför jag ville veta ens? Bara stilla nyfikenheten tror jag. Blev lättare att andas och livet blev ljusare nu när jag mer ingående kan se hur inoxen åker karusell med 36 varv per minut
Kan bli spännande nog...Vi kör 360V
Vi kör 360 varv till att börja med...
Safirglas is the shit? Glaset ser orört ut!Nu börjar det likna en beater...
Kör 180 till med färre stenar
Det är lite som fakiren som började med bara en spik i spikmattanNu börjar det likna en beater...
Kör 180 till med färre stenar