• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Tycker att både @jabla och @Urkvinnan presterat med beröm godkänt när det kommer till testandet.
För att få lite spänning och verkligen se vilken klocka som är tåligast borde tråden övergå till utmaningar. Dvs vem som helst får utmana dem på valfri aktivitet, men då gäller att utmanaren först genomför en aktivitet med en av sina egna klockor. (givetvis dokumenterat med bilder i tråden) :D
Har klockorna frysta in ordentligt i en bytta eller glas än?

Helt underbar skylt!
Jo, detta är nog en växande rörelse. Vi måste ju skydda våra klockor!

Hämtade upp den gula efter rengöring från kräftumgänget...

WP_20160826_022.jpg

då kom det fram en önskan om hjälp att sätta upp den här...

WP_20160826_024.jpg

förstår inte var tanken kom ifrån men du får spika upp den själv var mitt villkor...

WP_20160826_027.jpg

lite nya battlescars blev det...

WP_20160826_030.jpg

och här är slutresultatet, lite diskret uppsatt i ett hörn av trädgården. :)

WP_20160826_032.jpg

Hej Jabla!
Jag är intresserad av din gula Inox som du hade på annons.
Kan du säga något om den? Har den några hairlines eller märken? Alla tillbehör? Är den välskött?
Den är ju så pass ny och du är ju känd för att ta bra hand om dina klockor så jag antar att det inte är några konstigheter med denna heller.
Jag bjuder 7 tusen men då vill jag ha nekad flukt.
p.s. Såg en likadan fast röd, men den var sniglad så den vill jag ju inte ha.

;)

edit: rekad frakt ska det ju stå så klart

Senast ändrad:
Hej Jabla!
Jag är intresserad av din gula Inox som du hade på annons.
Kan du säga något om den? Har den några hairlines eller märken? Alla tillbehör? Är den välskött?
Den är ju så pass ny och du är ju känd för att ta bra hand om dina klockor så jag antar att det inte är några konstigheter med denna heller.
Jag bjuder 7 tusen men då vill jag ha nekad flukt.
p.s. Såg en likadan fast röd, men den var sniglad så den vill jag ju inte ha.

;)

edit: rekad frakt ska det ju stå så klart
Nekad flukt är nog nödvändigt... :D

Den röda kom undan en bränning idag. Hade jag haft den med mig hade jag lätt bett mannen med ogräsbrännaren utanför Scandinavium att svedja mitt ur en stund. Men inox låg hemma och det var inte aktuellt att utsätta min Alpina för en inoxbehandling. Fr o m imorgon ska jag alltid bära med mig min inox. Om ej på armen så åtminstone i väskan.

Den röda kom undan en bränning idag. Hade jag haft den med mig hade jag lätt bett mannen med ogräsbrännaren utanför Scandinavium att svedja mitt ur en stund. Men inox låg hemma och det var inte aktuellt att utsätta min Alpina för en inoxbehandling. Fr o m imorgon ska jag alltid bära med mig min inox. Om ej på armen så åtminstone i väskan.
Samma misstag igen?!?!
Illa illa....;)

Det sägs att endast dumma kameler snubblar på samma sten två gånger, så jag är nog lite dum. Men nu har jag lärt mig och som sagt, jag kommer alltid att bära den med mig. Vill definitivt inte missa en chans till test, varesej det gäller dyk, bränning, överkörning eller utkastning.
Alltid en fralla i väskan så missar man inget. :)

Testar om man kan uppföra sig normalt i finare sammanhang med INOX på armen..
WP_20160830_016.jpg

det gick men jag hade jäkligt svårt att inte kladda med kakan, vetefasiken hur det slutat om inte hustrun varit med. :D

Fruar har en relativt stor inverkan på kladda med kakan indexet:
- Fru närvarande, lågt kladda med kakanindex
- Fru ej närvarande, högt kladda med kakanindex
Elementärt @jabla !

Tillbaka
Topp