Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite hög men förvånansvärt smidig, divern är ju den största av dem.Att den verkar tåla en del pisk råder icke nåe tvivel om men, ursäkta en oinvigd, hur är den att bära? Funderar på byta beater.
Sådan patina kan inte köpas för pengarDen fick rulla runt i småfuktigt grus hela natten...
Går att lösa, bara skicka din klocka så kommer vi nog överens om priset.Sådan patina kan inte köpas för pengar
Billigare ju äldre uret är?Går att lösa, bara skicka din klocka så kommer vi nog överens om priset.
Billigare ju mindre den är, ingen klocka kvar = gratis!Billigare ju äldre uret är?
Oops!Hur länge får den ligga i syran???
Hade jag bott i Sverige så hade jag donerat i G-shock till ditt förfogande för att se hur den tål samma behandling. Vore intressant att seEfter en dryg timme i svavelsyran och en halv i vatten blev resultatet...
mörknade nästan till Titan-ton.
Härlig yta hursomhaver.
Eller vad fanken. Jag snokar upp en klocka och försöker lösa frakten, all in the name of science Återkommer på PM om levetansadressenHade jag bott i Sverige så hade jag donerat i G-shock till ditt förfogande för att se hur den tål samma behandling. Vore intressant att se
Efter en dryg timme i svavelsyran och en halv i vatten blev resultatet...
mörknade nästan till Titan-ton.
Härlig yta hursomhaver.
Ja, den patinan och för egen hand dessutom...sjukt cool klocka nu.Vi kan ju här konstatera att färgen på vridringen inte tåler syror som utlovat...
Äntligen ett framsteg.
För övrigt är jag riktigt nöjd med utseendet på den just nu.
Klocka inhandlad och enroute till Dynapac mannen Ska bli spännande att se hur de står sig i jämförelse. Blev en begnad så de iaf ska ligga på någorlunda "samma" nivåEller vad fanken. Jag snokar upp en klocka och försöker lösa frakten, all in the name of science Återkommer på PM om levetansadressen
Troligtvis lite repat efter all grus som vridits runt där vid rengöring dessutom nådde ju svavelsyran in dit.Ligger här och funderar över hur ytan under bezeln ser ut. Den är väl i det närmaste oprövad eftersom bezeln sitter där och skyddar den. Vad tänker du dig för prov där egentligen?
Men packningarna då? Tänker du inte på packningarna?Troligtvis lite repat efter all grus som vridits runt där vid rengöring dessutom nådde ju svavelsyran in dit.
Packningarna klarar syra och lösningsmedel minst lika bra som gummibandet.Men packningarna då? Tänker du inte på packningarna?
Skönt. Vilken tur.Packningarna klarar syra och lösningsmedel minst lika bra som gummibandet.
I pilens riktning, vore väl konstigt att ha en pil annars.Ska de alltså tryckas ut i pilens riktning när man ska ta ut en sprint och tvärtom när den ska tillbaka?
I pilens riktning, vore väl konstigt att ha en pil annars.
Slowmotion baklänges när de ska tillbaka.
Hammare och spik fungerar i nödfall.Kör på devisen "measure twice, cut once"
Nu behöver jag bara skaffa ett lämpligt verktyg för ändamålet.
Hammare och spik fungerar i nödfall.