• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
När man förberett en fin påsksurprise till påskmiddagen i föräldrahemmet men inser först vid hemfärden att man glömt servera den för att någon annan packat upp den förberedda ”maten” och när man då blir orolig att påsksurprisen är slängd och hör av sig till mamma för att kolla läget...
D1904B78-1382-4AA6-BE8C-37D27C9D6641.png

Sånt händer bara om man har en INOX...
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hur känner ni för länken, om någon testat den? Är det värt att köpa den eller satsa på en INOX med gummi istället?
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Hur känner ni för länken, om någon testat den? Är det värt att köpa den eller satsa på en INOX med gummi istället?

Länken är bra, gillar låset som inte bygger på en millimeter mot länken. Saknar dock microjustering men länkbitarna är rätt smala, så det gick rätt enkelt att få en bra passform.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hur känner ni för länken, om någon testat den? Är det värt att köpa den eller satsa på en INOX med gummi istället?
Nu vet jag inte hur mkt det skiljer i pris, men länken är ingen höjdare om du frågar mig, framför allt inte låset!

Länken är bra, gillar låset som inte bygger på en millimeter mot länken. Saknar dock microjustering men länkbitarna är rätt smala, så det gick rätt enkelt att få en bra passform.
Imo är låset totalt värdelöst, tar typ en kvart att knäppa på klockan.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ah, så du rekommenderar gummi istället?
Både ja och nej.
Jag föredrar alltid länk framför gummi, har aldrig provat Inox gummi heller så kan inte svara på hur detta bärs.
Kan bara säga att länken var ingen höjdare enligt mig iaf, hade inte lagt dem extra kronorna! (såvida det inte skiljer någon hundralapp bara, då hade jag köpt på länk och köpt gummi vid sidan av, tror det lönar sig den dagen du skall flippa :) )
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Nu vet jag inte hur mkt det skiljer i pris, men länken är ingen höjdare om du frågar mig, framför allt inte låset!


Imo är låset totalt värdelöst, tar typ en kvart att knäppa på klockan.

Med tanke på klockan kostar 299$ med länk och 249$ med gummi på Jomashop så tycker jag att länken är helt ok. Tror det kostar klart mer än 500 kr att köpa en 21 mm stållänk i efterhand.

Håller med att låset kan vara lite meckigt att få ihop, kräver lite fingerfärdighet att stänga det.
 

Holtqvist

Omega
Hur känner ni för länken, om någon testat den? Är det värt att köpa den eller satsa på en INOX med gummi istället?
Jag har både länk och gummi, och jag tycker klockan är mycket finare på länken. Som några har sagt tidigare så är låset lite speciellt, men när man fått in snitsen är det hur enkelt som helst. Gummit är också bra, knarrar lite, men annars inte mycket att klaga på.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
När man förberett en fin påsksurprise till påskmiddagen i föräldrahemmet men inser först vid hemfärden att man glömt servera den för att någon annan packat upp den förberedda ”maten” och när man då blir orolig att påsksurprisen är slängd och hör av sig till mamma för att kolla läget...
D1904B78-1382-4AA6-BE8C-37D27C9D6641.png

Sånt händer bara om man har en INOX...
:D
 

Hawk100

Rolex
Jag hade en bergkross på jobbet här om veckan. Det hade ju varit något för klockan att bita i......
Men den kommer tillbaka i höst!!!!;)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Så jävla bra :D har den blivit utsatt för diskmaskin eller tvättmaskin av någon av er?
@jabla har diskmaskinat den, inget konstigt med det, och någon gång tidigare i tråden räknade jag lite på vilka krafter som verkade på den om man skulle centriifugera den. Minns inte resultatet men jag valde att inte göra det. Men jabla har trumlat den gula några gånger.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Har jag inte kört den i tvättmaskin/centrifug så gör vi det! :D
Jag har ännu bara gjort sådant som tillverkaren garanterat att den ska klara. Värme, kyla, snigelslem, tvättmedel, cykling och fall från hög höjd. Jag har inte läst att den ska klara tvättmaskiner så gör du det @jabla kanske garantin upphör att gälla.
 
Topp