Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En riktig diktaturklocka !Min gamla vitguldare 1803 utan lumepluppar.
Finns med blå tavlor också i lite varierande utföranden. Billigaste på C24: 93k med länk.
![]()
Undrar om det inte dyker upp en rätt snart på Gripenbro. Håll utkikNu snackar vi! Tudor verkar riktigt intressant, men det verkar inte krylla av blå tavlor. Å andra sidan går ju det att lösa i efterhand.
Shit va fet! Säg till om du vill kränga
Oj coolt. Hoppas historien är sann! Men annars är det en väldigt udda klocka.
Fungerar den? Automatisk el kvarts?
Måste byta batteri men annars går den bra.
Automatisk el kvarts?
Ja du, inte en susning... Kan i princip ingenting om klockor. Hoppas jag kan lära mig lite här.
Kvarts, hehe
Den var tuff. Är det lädret som e paj?
Kan säkert stämma. Texten är kungens officiella valspråk
http://www.kungahuset.se/ovrigt/lat...ondegustaf.4.1a2467a10ad032dc26800011291.html
Gick en sådan på kaplans för 375:- nyligen
Om den är värd under 500kr så tycker jag verkligen du ska behålla den och inte kränga den. Behåll original bandet om du köper nytt, måttet mellan bandhornen ser ganska litet ut.. Men mät och sen ut och leta nytt![]()
Sorry, men troligen är 375 ett högt pris. Jag låser på "positiva Sverige" som säker är en organisation eller stiftelse startat av någon av näringslivets olika organisationer. Alltså en ren reklam/kampanjklocka som troligen gavs bort till aktiva och såldes till engagerade (för vad de nu vill kämpa för) människor.
Positiva Sverige var en typ av tankemönster som fanns inom näringslivet och vissa politiska partier för ca 20 år sedan. Man tyckte fackföreningar och vissa partier gnällde för mycket. Och då körde man helt utan framgång olika kampanjer på temat positiva Sverige(man kan säga att de nya moderaterna är dess motsats på den kanten, dvs att (m) radikalt la om sitt tänkande för ca 10 år sedan). Jag kan inte lova att klockan kommer från detta, men ganska säker.
Gick en sådan på kaplans för 375:- nyligen
Ja, för tillfället har jag inte alls tänkt sälja den. Har haft den på mig nästan varje dag sedan jag fick den så det är inte något jag säljer i första taget. Har du något tips på var jag kan hitta något sjyst band här i Stockholm? Skulle verkligen uppskattas.![]()