Den ser äkta ut.Hur är det med denna? Ser den äkta ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser äkta ut.Hur är det med denna? Ser den äkta ut?
Tack!Den ser äkta ut.
2639
Grazie!
Huuuu! Det var en otäcking för mig, men inte helt omöjligt att nån annan här tvärtom finner varma känslor.Har googlat efter denna också, men inte hittat just den modellen. Är det någon som vet något om den?
Utveckla! Blir ju nyfiken.Huuuu! Det var en otäcking för mig, men inte helt omöjligt att nån annan här tvärtom finner varma känslor.
Brukar kallas nitad oysterlänk eller Riveted oyster på engelska. Pris varierar mycket beroende på bandbredd, om det är flex i länkbitarna samt vem som tillverkat den. Exakt prisbild är svårt att ge men på ebay bland sålda annonser borde det gå att hitta något med sökord jag nämnde.Hej på er!
Vad heter länken till vänster och hur mycket tror ni en sådan kostar ?
TackBrukar kallas nitad oysterlänk eller Riveted oyster på engelska. Pris varierar mycket beroende på bandbredd, om det är flex i länkbitarna samt vem som tillverkat den. Exakt prisbild är svårt att ge men på ebay bland sålda annonser borde det gå att hitta något med sökord jag nämnde.
Där ser man, schysst att du delade!Mr.Beads 18mm Rivet Spring-Loaded Expandable Links Straight-End Watch Bracelet | eBay
Mr Beads Rivet Spring-Loaded Expandable Links Straight-End Watch Bracelet Gay Freres Style. Endlinks - 18mm. Length: Shortest 14cm and longest 16cm adjusted by the clasp. Links are unable to be removed.www.ebay.com
En hyfsat originaltrogen nyproduktion.
Citizen Crystron utifrån färgerna runt skärmen skulle jag gissa på. Referens är ju svårt att lista ut alltsåÄr det någon som kan identifiera vad detta kan vara för klocka? Det var min nu framlidne fars klocka som han bar när jag föddes. Har dessvärre ingen bättre bild :/. Bilden är tagen 1980.
Grymt spanat det kan det nog vara!Citizen Crystron utifrån färgerna runt skärmen skulle jag gissa på. Referens är ju svårt att lista ut alltså
Olika sidor med Tissots serienummer säger att den är från 1940.Någon som vet årtal på ett ungefär? Sen fick jag armbanden lösa till dom, är det någon som vet om det är orginal och om dom sitter på rätt klocka? Finns det något värde?
Länken kallas flexlänk, är nog inte original för klockan. Antar att klockan mäter 30mm. Värdet i fullt fungerande skick med länk bör vara 5-700:- om du säljer exempelvis på Tradera.Någon som vet årtal på ett ungefär? Sen fick jag armbanden lösa till dom, är det någon som vet om det är orginal och om dom sitter på rätt klocka? Finns det något värde?
Ser ut som ett AS eller så blandar jag ihop med ETA. Vanligt verk för den tidsperioden iaf.Finns här någon som kan se vad detta är för urverk. Sitter i en City-klocka inköpt på Tradera tillsammans med en rad gamla andra klockor. Skulle vara kul att veta om den går att fixa.
Finns här någon som kan se vad detta är för urverk. Sitter i en City-klocka inköpt på Tradera tillsammans med en rad gamla andra klockor. Skulle vara kul att veta om den går att fixa.
Säger som @Anders Forsberg , det är ett AS 1130.Finns här någon som kan se vad detta är för urverk. Sitter i en City-klocka inköpt på Tradera tillsammans med en rad gamla andra klockor. Skulle vara kul att veta om den går att fixa.
Tack för tips -- jag ska kolla där. Jag läser om det verket att det var "extremely basic" men ändå en succé. Och ett av de lättaste att plocka isär och montera ihop igen. Låter ju helt perfektAS 1130, tror jag.
Har du en lupp (eller mobiltelefon med vass närkings) så bör det gå att se stämplat under balansen.
Inte en Rolex. Är det din?Hej,
Behöver lite hjälp med att identifiera om en Rolex ser äkta ut vid första anblick.