Det är jättefina och intressanta fickur IWC men tyvärr och av outgrundlig anledning betalar inte folk för fickur generellt idag. De var närmast mer värda i pengar förut. Priserna har iaf stått stilla sen 80-talet. Kanske är intresset numera beroende av marknadsföring och vem marknadsför gamla fickur...Hej alla!
Det något år sedan jag hittade detta fickur hos min mormor. Hon berättade att detta var morfars gamla klocka som han hade fått i present när han gått i pension. Jag märkte då att ett märke som fanns på bakdelen och klockan fungerade inte alls. Jag lämnade in den hos en urmakare som lagade klockan (bytte ett par delar som han beställde från andra samlare) samt bekräftade att den till stor del är orginal.
Man ser tydligt att det är en IWC men tror ni man kan ta reda på modell samt värde? vill gärna försöka hitta orginal kedjan till denna klocka så den blir komplett!
MVH
Konkret, mycket tyder på det blir svårt att få mer än 2 kanske i bästa fall 2500 för den klockan om man inte har stor tur. Det finns exempel på ex i nära nyskick osålda länge för 2,5. Konstigt, visst men så är det. Så passa på och köp. Egentligen borde de väl betinga kanske 4 åtminstone som nämndes ovan men det gör de i regel inte idag, inte i Sverige i alla fall.