rogart-63
Pandion
Det där är väl en av Dirty dozen klockorna . Googla på Dirty dozen watches .Id på denna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är väl en av Dirty dozen klockorna . Googla på Dirty dozen watches .Id på denna?
Fin Longines . Det där är väl ett akrylgias? Finns i massa olika diameter och modeller . En urmakare fixar ett nytt glas .Ny här på forumet, har alltid varit intresserad men har dåligt med tid. Fick en Longines av farfar som nu sitter på äldreboende. Tänkte fixa till den till honom när han nu säger sig sakna nåt på handleden. Frågan är var jag hittar vad det är för modell och var man kan köpa nytt plexiglas. Det är alltså en Longines serie.nr 8131280 från ca. 1950 med caliber 23zn Fond Acier 6246 1 78 med ett Elastofix Rolled gold Chapeado am Charnier. Hoppas nån vet var man kan få tag på rätt glas samt lite mer info om denna fina klocka.
Det där är väl en av Dirty dozen klockorna . Googla på Dirty dozen watches .
Tack jo ref finns där. Men jag får bara fram ”vintage omega watch”. De som dyker upp på Google ser i mina ögon likadana ut. Möjligt att denna är lite fixad? Köpt i antik/loppisbutik
Rätt tuff, rejäl boett i rostfritt. Behöver lite TLC som det ser ut, men skulle säga 2,5-5000:-?Nån som vet nåt om denna Lusina. Cal. 2452 21 jewels. 40 mm utan krona, 43 mm med krona. Vilket år kan detta vara? Inte riktigt min smak så säljer den nog.
Vad kan värdet vara? Klockan fungerar och håller tiden.
Klockan
Det står bara SWISS där. När kan den vara tillverkad?Rätt tuff, rejäl boett i rostfritt. Behöver lite TLC som det ser ut, men skulle säga 2,5-5000:-?
Finns det någon märkning på insidan av boettlocket?
60-70 -tal gissar jag påDet står bara SWISS där. När kan den vara tillverkad?
Med den tavlan? Skulle säga betydligt lägre. Inte över 1000 kr?Rätt tuff, rejäl boett i rostfritt. Behöver lite TLC som det ser ut, men skulle säga 2,5-5000:-?
Finns det någon märkning på insidan av boettlocket?
Intressant tråd, tacksam om ni har lite tips inför svärmors fars gamla omega. Tack på förhand!
Nja, det tycker jag låter väl lågt, et kanske bara är jag men på råa äldre dykare tycker jag inte skicket på tavlan spelar lika stor roll.Med den tavlan? Skulle säga betydligt lägre. Inte över 1000 kr?
Tack så mycket för din kunskap! Jag ska vidarebefordra det till min svärmorHej du
Det er en Omega 2639, og den er fra midten af halvtredserne. Den har fået skiftet visere på et tidspunkt, de originale er dauphine-visere, som du kan se ved at google referencen. Flot ur!
Vad är detta för vintage omega?
Vad är detta för vintage omega?
En trevlig referens, kul att vi har så många.Reference 2639... Ligesom 99% af alle Omegaer i Sverige, lader det til
Byta glas bör inte kosta mer än en 500 ~ beroende på 40-tal.Hittade denna omega klocka bland saker jag fått efter att min mamma gått bort nyligen . Måste vara nåt gammalt arvegods hon fått . Nån som vet vad det ungefär kostar byta glas och fixa nåt snyggt armband . Hur gammal kan den va ?
Nån TV-modell kanske? Ren gissning gvs.Annorlunda "identifiering" denna gång.
Gick igenom alla gamla band jag köpt på mig på senare tid och hittade denna pärla.
Bör vara tänkt att pryda någon 70-tals modell antar jag, givet alligator, logga och 24 mm(!) bandbredd.
Googlat lite, men inte lyckats hitta lämplig Zenith med 24 mm mellan hornen.
Någon som har nån känsla?
Planen är iofs att sälja det, men det är ju alltid roligare om man faktiskt vet vilken modell det kan tänkas passa.
Nån TV-modell kanske? Ren gissning gvs.
Hittade denna omega klocka bland saker jag fått efter att min mamma gått bort nyligen . Måste vara nåt gammalt arvegods hon fått . Nån som vet vad det ungefär kostar byta glas och fixa nåt snyggt armband . Hur gammal kan den va ?
Ser inte ut att vara samma. "Hack" för kronan, samt subdialen upptar väl en större del av tavlan, än den på Hodinkee.Kan vara en 2383(?)
Skrevs lite om den på Hodinkee
https://www.hodinkee.com/articles/bring-a-loupe-february-1-2019
265 istället för 30T2 kanske? Men då är det nog en annan ref.Ser inte ut att vara samma. "Hack" för kronan, samt subdialen upptar väl en större del av tavlan, än den på Hodinkee.
Öppna boetten om du har möjlighet och fota insidan av boettlocket samt urverket så blir det lättare att identifiera!
Reference 2639... Ligesom 99% af alle Omegaer i Sverige, lader det til
En trevlig referens, kul att vi har så många.
Vanlig i Sverige, dock absolut ingen omöjlighet att hitta reservdelar (än så länge).Det stämde. Det är en 2639-13. Med cal 266. Om det är en så vanlig referens lär det väl finnas en del reservdelar till detta ur? Det är ju positivt ifall något går sönder och behövs bytas
Vad det är för något har du redan svarat på själv en Certina Waterking, förmodligen sent 60-tal, kan sitta ett verk som heter 25-36, svårt att avgöra på bilden om det är stålboett, guld lr guld på stål, siffrorna längst ner på bakboetten avslöjar det, öppnar gör man troligen genom att ta bort krona o bom, en sk delad bom, skruvar bort skruvarna så ska verket med glas och allt lossna, kan sitta mkt bös under som gör att det sitter fast. En på Tradera: https://www.tradera.com/item/190111/337857016/certina-waterking
Tänkte höra om någon vet vad detta är för något? Står Certina Waterking på den. Den är mekanisk och dras upp för hand. Men hittar inget på nätet om den.
Jag får tyvärr inte upp boetten då det är fyra små skruvar i varje hörn som håller ihop den.
Vad är det för något, när gjordes den och Vad kan en sådan vara värd?