Haha såg det först nuVi kan allt här i vintageavdelningen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha såg det först nuVi kan allt här i vintageavdelningen...
Elgin har iallafall ett otroligt detaljerat arkiv. Får du loss baklocket så går det att datera den, se vilken grade, vilken produktionsmängd osv.Lite gamla fickur, om ni är trötta på julmat så kanske nån vet nåt om dem.
En UMF Ruhla, en Elgin, några som jag inte vet nåt om.
Alla förutom Elgin tickar på.
http://www.elginnumbers.com/index.phpDet gick ju lätt att öppna Elgin
Ref 168.0056 tror jag. 1970-75. Priset är jag osäker på, finns de som är duktigare på det. Kanske 4-5k? Eller är det helguld, då 10k+?https://imgur.com/gallery/tvshqda
Skulle vara tacksam mot hjälp av identifiering på denna klocka.
Vad jag vet: Det är en omega constellation. I guld, tavlan också. Tillverkad mellan 1960-1980( inte helt säker) .
Intresserad i värde och exakt modell.
Tack!
Fin klocka! Vet inte mycket - men tror jag sitter på en väldigt nära släkting.Är det någon som vet någonting om denna klocka och kan berätta lite för mig?
Jag har nämligen ingen aning vad det är för någon klocka förutom att det står Nivada på urtavlan och har tillhört min gammelmorfar.
Fin klocka! Vet inte mycket - men tror jag sitter på en väldigt nära släkting.
Tror faktiskt de är orangea/kopparfärgade i botten, att färgen inte kommer sig av patina. Sen är det ju lite småprickig patina på båda, var det det du refererade till kanske?Tavlan/orna ser ut att ha riktigt trevlig patinering.
Tror faktiskt de är orangea/kopparfärgade i botten, att färgen inte kommer sig av patina. Sen är det ju lite småprickig patina på båda, var det det du refererade till kanske?
Men titta där! Ja, de ser ut att vara nära besläktade.Fin klocka! Vet inte mycket - men tror jag sitter på en väldigt nära släkting.
Du får öppna ett baklock till och se om verket är märkt med något. De andra siffrorna och stämplarna är tillverkningsområde, material osv.Hej,
Silver klocka med många otydliga stämplar och siffror i bakre locket. Någon som kan fickur?
Ungefärligt årtal? Går inte att få sifferstämplarna synliga på kort på något bra sätt, men det ser ut som det står 1876 eller något i locket
Finns det något mer sätt att leta på?
Stämplar:
Krona och halvmåne
diamantform (kantig kattfot kanske?)
siffran 4
583?
917
rektangel med 0.800? stämplat inuti.
1M ovanför rektangeln.
Klockremmen är makrame av farmors hår.
Vänligen
LillanL8
.
Du får öppna ett baklock till och se om verket är märkt med något. De andra siffrorna och stämplarna är tillverkningsområde, material osv.
Precis, det betyder snabbare och långsammare. Kan inte se några tillverkarstämplar men kan finnas under tex balanshjulet, det som svänger fram och tillbaks. Finns det inga så är det ett lite enklare massproducerat verk. Men det är nog 1910-30.
Referensen finns normalt u baklocket, taveltrycket är ju helt borttvättat.
Söker hjälp att identifiera min ultratunna Omega. Diameter ca 32-33 mm exkl kronan.
Ett litet urverk 17 juveler, cal 620. Ålder 1962.
Nu är inte jag den som sett extremt många Omega, men jag vågar gissa att denna antigen är udda eller ett rent HPD.
Info?
Jag tycker den ser helt ok ut. Inte så ovanligt att texten börjar falla av, inte sett någon helt ren men det kan ju vara såatt det började falla av och så tvättade ägaren resten för att trycka nytt. Det kan eventuellt vara en De Ville.
Söker hjälp att identifiera min ultratunna Omega. Diameter ca 32-33 mm exkl kronan.
Ett litet urverk 17 juveler, cal 620. Ålder 1962.
Nu är inte jag den som sett extremt många Omega, men jag vågar gissa att denna antigen är udda eller ett rent HPD.
Info?
Ibland kör man helt stopp i letandet när man vill identifiera något klockrelaterat. Jag hittade ingen specifik tråd för identifiering, kanske finns någon men här är en annars.
Det finns så många som sitter på användbar och kul info så dela med er.
Jag startar tråden med ett litet silverur från 20-talet. Det finns en symbol som jag inte blir klok på, någon som vet vem tillverkaren är? Kan det också vara en militärur?
Jag har också haft en liknande, tog ett tag att hitta på märkningen på nätet.Här är min, förresten!