Laddar...

Identifieringstråden

Diskussion i 'Vintage' startad av Diverdover, 12 november 2018.

1. Psykel

Psykel Diamant

Ser ut att vara samma som min farfars gamla förtjänstklocka som jag har. 18mm. Är ju rätt lätt att mäta annars...

Rozzy gillar detta.
  2. Bramserud

Bramserud Advertising Premium

Från:
    Stockholm
    Tack! Jag vet men kom just på idén och orkade inte vänta tills jag är hemma ikväll! ;)

3. rogart-63

rogart-63 Diamant

Från:
    Vettet
    Skulle tippa 18 mm . Men det är väl lättast för dig att mäta själv ? En linjal eller måttband funkar ju om du inte har nåt skjutmått.

4. Pralin01

Pralin01 Plast

Så blev klockan efter lite renovering och kärlek är själv väldigt nöjd . Verkar vara En klocka från 40 talet enl klockaffären men nu när man ser klockan lite bättre med nytt glas och allt så kanske nån här har nån idé kring vad det är för klocka

Bifogade filer:

klockhunken, oftast, Zacke och 8 andra gillar detta.
  5. Diverdover
    Trådstartare

Diverdover Brons

Från:
    Åmål
    Låter någon utav omegaproffsen klippa till på den bollen men tänkte bara säga att den var riktigt fin! 40-talet stämmer nog bra iaf.

Pralin01 gillar detta.
  6. Aurum

Aurum Harsh but fair

Fantastiskt fin, blir inte mycket bättre än så här. Otroligt välbevarad 40-talare från en av de bästa tillverkarna av bruksur. Hoppas den kommer väl till användning för den är bättre än nästan allt man ser på folks handleder idag. Hade blivit mycket imponerad om jag stött på någon med en så fin Omega.

Pralin01 gillar detta.
  7. Psykel

Psykel Diamant

Grymt bra! Stort grattis!

Pralin01 gillar detta.
  8. Mios2732

Mios2732 Plast

Hej gott folk,
    Jag har hört runt om denna kl här förut, 1.5år sedan, och fått igensvar att skicket är klanderdritt. Klockan är ett arvegods, delvis i guld och i orginalask. JAg har förstått att denna kl är långt ifrån produktion och fått fina svar gällande skicket som sagt. Finns det någon som är intresserad av att köpa denna kl? Eller har ni något tips på vart jag kan få mest valuta för klockan. Bilder tillkommer och på baksidan står siffrorna - 18487507. Vore extremt tacksam för all hjälp jag kan få, detta är inget jag vill släppa men jag måste se över värdet jag kan få pga familjeskäl.

Ställ gärna frågor om ni har några.

Stor tack på förhand och allt bäst till er,

Mvh
    MIcke
    klockabaktill.JPG Klockafodral.JPG

Bifogade filer:

9. JohanSA

JohanSA Silver

Hej,
    Fin klocka, hade en snarlik jag sålde och fick 3500kr.

eriksson850, grodslukarenx och Mios2732 gillar detta.
  10. Mios2732

Mios2732 Plast

Vart sålde du den? Vet bara att den är "unik" i skicket och är delvis i guld.

11. Aurum

Aurum Harsh but fair

Finns en specifik värderingstråd, men förtjänstur startar väl på 2500kr. Detta är lite finare då det är en Longines och verkar nästan vara i nyskick så 4´+. På tradera får man nog bra betalt idag med bra bilder. Försök behålla den då det är ett fint tidlöst armbandsur med historia.

eriksson850 och Mios2732 gillar detta.
  12. Mios2732

Mios2732 Plast

Tack fina du! JAg önskar att jag kunde göra detta, jag vill inget hellre. Men om jag får ett skäligt pris måste jag överväga att sälja den, det är tragiskt men sant. som jag skrev, familjeskäl. Men jag vill givetvis inte "ge bort den", därför frågar jag er som förmodligen har mkt mer kunskap om detta än mig. Men tusen tack för dina vänliga ord!

Vet du någon annanstans jag bör vända mig? Jag är tyvärr lite novis här och vet knappt vart jag ska vända mig.

13. Aurum

Aurum Harsh but fair

Tradera eller så lägger du lite mer tid här för att få ihop dina inlägg och registeringstid för att få lägga in en annons. Du kan ju alltid lägga ut på blocket med men där är del lite galet till och från. Jag hade spontant sagt 4500 kr, men har inte lagt någon tid alls på att undersöka marknaden idag. Att köpa motsvarande klocka ny idag kostar väldigt mycket mer så det finns potential att få bra betalt.

14. Mios2732

Mios2732 Plast

Så du menar att minumumpris på typ tradera är 4500kr och budgivning? Förlåt för alla dessa frågor men är jättetacksam för att du tar dig tid

15. Aurum

Aurum Harsh but fair

Tradera fungerar bäst om man har lågt utrop. Jag gissar att slutpriset blir runt 4500 kr, men har inte referenskollat slutpriser under senaste tiden. Tror inte reservationspris skadar slutpriset speciellt mycket men har ingen fakta att backa upp det med.

16. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
    Högt utropspris brukar sällan generera bra pengar på Tradera. Tror också att du borde få minst 4 utan problem men även kanske lite mer.
    Antingen lägger du ut den för köp nu på ett pris som du känner dig nöjd med, 4,5? Annars chansar du på att slutpriset kommer bli högre och lägger ut den som auktion med utropspris 1:-

Det är iaf min åsikt.

Edit: 2a på bollen.

Aurum gillar detta.
  17. Mios2732

Mios2732 Plast

Fattar. Men bör jag gå in till någon klockbutik/dylikt och fråga? Om så, någon i sthlm som du någon annan vet om?

18. Mios2732

Mios2732 Plast

Tänkte om jag skulle ha ett reservationspris på den. Men lågt utropspris. RImligt?

19. Aurum

Aurum Harsh but fair

Då får du nog max halva värdet, men kan vara värt ett försök? Skulle gissa att guldvärdet är 2-2,5' kr
    Tro det är ett ok upplägg, men är ingen erfaren säljare heller.

20. JohanSA

JohanSA Silver

Tradera.
    Min var 4/5 i skick, väldigt gott skick mekaniskt, nyligen ruckad och gick perfekt. Hade själv hoppats på mer men marknaden bestämde 3500. Utgångsbud 1 spänn.

eriksson850 gillar detta.
  21. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
    Det kostar väl lite mer för annonsen och kanske inte lockar lika mycket. Väldigt sällan auktioner utan reservationspris går under sitt värde så länge som auktionen är korrekt upplagd med bra bilder.

Anders Forsberg och Mios2732 gillar detta.
  22. Mios2732

Mios2732 Plast

VAd anser du om mina bilder?!?!?!

23. Mios2732

Mios2732 Plast

Sry, var menat til dig. Om mina bilder, Bra? Dåliga? Kan ta nya.

24. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
    Helt ok, även om jag personligen hade försökt ta närbilder utan bild på mina händer. :) Testa att ta bilder i ett fönster i dagsljus med en neutral bakgrund, ger oftast bäst bilder.

Anders Forsberg och Mios2732 gillar detta.
  25. Mios2732

Mios2732 Plast

Tusen tack! Jag är så glad för att ni tar er tid, det värmer mig enormt.

26. Empa

Empa Brons

Ta kort mitt på dagen när det är ljusast ute men inte i direkt solljus. Gärna snygg bakgrund istället för handen ;)

Edit: seg att skriva :)

Mios2732 gillar detta.
  27. Mios2732

Mios2732 Plast

Sluta, jag är så ödmjuk för alla svar och tips jag har fått att det är larvigt. Att det finns människor som tar sig tid såhär värmer mitt hjärta.

Aurum gillar detta.
  28. Mios2732

Mios2732 Plast

Glömde citera.. läs ovan. Jag är bara så matt just nu, jag ber om ursäkt.

Empa gillar detta.
  29. Mios2732

Mios2732 Plast

Snabb fråga, jag har andra klockor som inte är värda mer än ca 2000kr i nypris. Iom att ni har varit så ödmjuka och svarat på mina frågor ställer jag en sista: Dessa är i nyskicka (legat i klockskåp) och använda mindre än 5ggr var. vart vänder jag mig?!?! JAg är så ledsen för den inaktuella frågan, men är det tradera/blocket eller någon sån här sida?

30. Aurum

Aurum Harsh but fair

Tack för din ärliga reaktion, många som glömmer att vissa lägger ner sin fritid på att hjälpa människor. Sedan har vissa mage att kritisera andra för att ha en för kort ton och att inte linda in orden tillräckligt fint. Det senare har dock inget med ditt inlägg att göra. Vi sörjer bara lite att du behöver sälja, men det är helt ditt eget beslut och det är inget för oss att döma. arvegods är dock svårt att ersätta.
    Vet inte riktigt faktiskt. Rent allmänt har begagnatvaror blivit mer värda men hur man säljer dem vet jag inte. Söka på tradera/ebay /blocket och avslutade annonser om du kan?

Mios2732 gillar detta.
Mollstedt