• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifieringstråden

Psykel

Patek
Någon som vet bondhornsmått på denna?
Och följdfråga, har något någon ”guld”länk som kan passa. Tänker att det vore fräsigt om kommunklockan fick blingas till lite!
1B2F0CFF-4137-4D07-A3E3-4C5D7A626FAC.jpeg
ABF35958-ECE6-43EA-9C78-66D69976A0D0.jpeg
Ser ut att vara samma som min farfars gamla förtjänstklocka som jag har. 18mm. Är ju rätt lätt att mäta annars...
 

Pralin01

Breitling
Så blev klockan efter lite renovering och kärlek är själv väldigt nöjd . Verkar vara En klocka från 40 talet enl klockaffären men nu när man ser klockan lite bättre med nytt glas och allt så kanske nån här har nån idé kring vad det är för klocka
 

Bilagor

  • 0AF86A83-2548-4870-B6DB-28B12B0D8642.png
    0AF86A83-2548-4870-B6DB-28B12B0D8642.png
    267.3 KB · Visningar: 31
  • FE0F90B1-5CC5-443F-8978-3EFF90802920.png
    FE0F90B1-5CC5-443F-8978-3EFF90802920.png
    195.7 KB · Visningar: 30
Så blev klockan efter lite renovering och kärlek är själv väldigt nöjd . Verkar vara En klocka från 40 talet enl klockaffären men nu när man ser klockan lite bättre med nytt glas och allt så kanske nån här har nån idé kring vad det är för klocka
Låter någon utav omegaproffsen klippa till på den bollen men tänkte bara säga att den var riktigt fin! 40-talet stämmer nog bra iaf.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så blev klockan efter lite renovering och kärlek är själv väldigt nöjd . Verkar vara En klocka från 40 talet enl klockaffären men nu när man ser klockan lite bättre med nytt glas och allt så kanske nån här har nån idé kring vad det är för klocka
Fantastiskt fin, blir inte mycket bättre än så här. Otroligt välbevarad 40-talare från en av de bästa tillverkarna av bruksur. Hoppas den kommer väl till användning för den är bättre än nästan allt man ser på folks handleder idag. Hade blivit mycket imponerad om jag stött på någon med en så fin Omega.
 

Mios2732

Breitling
Hej gott folk,
Jag har hört runt om denna kl här förut, 1.5år sedan, och fått igensvar att skicket är klanderdritt. Klockan är ett arvegods, delvis i guld och i orginalask. JAg har förstått att denna kl är långt ifrån produktion och fått fina svar gällande skicket som sagt. Finns det någon som är intresserad av att köpa denna kl? Eller har ni något tips på vart jag kan få mest valuta för klockan. Bilder tillkommer och på baksidan står siffrorna - 18487507. Vore extremt tacksam för all hjälp jag kan få, detta är inget jag vill släppa men jag måste se över värdet jag kan få pga familjeskäl.

Ställ gärna frågor om ni har några.

Stor tack på förhand och allt bäst till er,

Mvh
MIcke
klockabaktill.JPG
Klockafodral.JPG
 

Bilagor

  • KLOCKA.JPG
    KLOCKA.JPG
    120.9 KB · Visningar: 19

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej gott folk,
Jag har hört runt om denna kl här förut, 1.5år sedan, och fått igensvar att skicket är klanderdritt. Klockan är ett arvegods, delvis i guld och i orginalask. JAg har förstått att denna kl är långt ifrån produktion och fått fina svar gällande skicket som sagt. Finns det någon som är intresserad av att köpa denna kl? Eller har ni något tips på vart jag kan få mest valuta för klockan. Bilder tillkommer och på baksidan står siffrorna - 18487507. Vore extremt tacksam för all hjälp jag kan få, detta är inget jag vill släppa men jag måste se över värdet jag kan få pga familjeskäl.

Ställ gärna frågor om ni har några.

Stor tack på förhand och allt bäst till er,

Mvh
MIcke
klockabaktill.JPG
Klockafodral.JPG
Finns en specifik värderingstråd, men förtjänstur startar väl på 2500kr. Detta är lite finare då det är en Longines och verkar nästan vara i nyskick så 4´+. På tradera får man nog bra betalt idag med bra bilder. Försök behålla den då det är ett fint tidlöst armbandsur med historia.
 

Mios2732

Breitling
Tack fina du! JAg önskar att jag kunde göra detta, jag vill inget hellre. Men om jag får ett skäligt pris måste jag överväga att sälja den, det är tragiskt men sant. som jag skrev, familjeskäl. Men jag vill givetvis inte "ge bort den", därför frågar jag er som förmodligen har mkt mer kunskap om detta än mig. Men tusen tack för dina vänliga ord!


Vet du någon annanstans jag bör vända mig? Jag är tyvärr lite novis här och vet knappt vart jag ska vända mig.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack fina du! JAg önskar att jag kunde göra detta, jag vill inget hellre. Men om jag får ett skäligt pris måste jag överväga att sälja den, det är tragiskt men sant. som jag skrev, familjeskäl. Men jag vill givetvis inte "ge bort den", därför frågar jag er som förmodligen har mkt mer kunskap om detta än mig. Men tusen tack för dina vänliga ord!


Vet du någon annanstans jag bör vända mig? Jag är tyvärr lite novis här och vet knappt vart jag ska vända mig.
Tradera eller så lägger du lite mer tid här för att få ihop dina inlägg och registeringstid för att få lägga in en annons. Du kan ju alltid lägga ut på blocket med men där är del lite galet till och från. Jag hade spontant sagt 4500 kr, men har inte lagt någon tid alls på att undersöka marknaden idag. Att köpa motsvarande klocka ny idag kostar väldigt mycket mer så det finns potential att få bra betalt.
 

Mios2732

Breitling
Så du menar att minumumpris på typ tradera är 4500kr och budgivning? Förlåt för alla dessa frågor men är jättetacksam för att du tar dig tid
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så du menar att minumumpris på typ tradera är 4500kr och budgivning? Förlåt för alla dessa frågor men är jättetacksam för att du tar dig tid
Tradera fungerar bäst om man har lågt utrop. Jag gissar att slutpriset blir runt 4500 kr, men har inte referenskollat slutpriser under senaste tiden. Tror inte reservationspris skadar slutpriset speciellt mycket men har ingen fakta att backa upp det med.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Så du menar att minumumpris på typ tradera är 4500kr och budgivning? Förlåt för alla dessa frågor men är jättetacksam för att du tar dig tid
Högt utropspris brukar sällan generera bra pengar på Tradera. Tror också att du borde få minst 4 utan problem men även kanske lite mer.
Antingen lägger du ut den för köp nu på ett pris som du känner dig nöjd med, 4,5? Annars chansar du på att slutpriset kommer bli högre och lägger ut den som auktion med utropspris 1:-

Det är iaf min åsikt.

Edit: 2a på bollen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fattar. Men bör jag gå in till någon klockbutik/dylikt och fråga? Om så, någon i sthlm som du någon annan vet om?
Då får du nog max halva värdet, men kan vara värt ett försök? Skulle gissa att guldvärdet är 2-2,5' kr
Tänkte om jag skulle ha ett reservationspris på den. Men lågt utropspris. RImligt?
Tro det är ett ok upplägg, men är ingen erfaren säljare heller.
 

Mios2732

Breitling
Sluta, jag är så ödmjuk för alla svar och tips jag har fått att det är larvigt. Att det finns människor som tar sig tid såhär värmer mitt hjärta.
 

Mios2732

Breitling
Snabb fråga, jag har andra klockor som inte är värda mer än ca 2000kr i nypris. Iom att ni har varit så ödmjuka och svarat på mina frågor ställer jag en sista: Dessa är i nyskicka (legat i klockskåp) och använda mindre än 5ggr var. vart vänder jag mig?!?! JAg är så ledsen för den inaktuella frågan, men är det tradera/blocket eller någon sån här sida?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sluta, jag är så ödmjuk för alla svar och tips jag har fått att det är larvigt. Att det finns människor som tar sig tid såhär värmer mitt hjärta.
Tack för din ärliga reaktion, många som glömmer att vissa lägger ner sin fritid på att hjälpa människor. Sedan har vissa mage att kritisera andra för att ha en för kort ton och att inte linda in orden tillräckligt fint. Det senare har dock inget med ditt inlägg att göra. Vi sörjer bara lite att du behöver sälja, men det är helt ditt eget beslut och det är inget för oss att döma. arvegods är dock svårt att ersätta.
Snabb fråga, jag har andra klockor som inte är värda mer än ca 2000kr i nypris. Iom att ni har varit så ödmjuka och svarat på mina frågor ställer jag en sista: Dessa är i nyskicka (legat i klockskåp) och använda mindre än 5ggr var. vart vänder jag mig?!?! JAg är så ledsen för den inaktuella frågan, men är det tradera/blocket eller någon sån här sida?
Vet inte riktigt faktiskt. Rent allmänt har begagnatvaror blivit mer värda men hur man säljer dem vet jag inte. Söka på tradera/ebay /blocket och avslutade annonser om du kan?
 
Topp