• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifieringstråden

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Modellnamn och pris på denna?

6BD66C11-BAFA-4CC9-B2FD-CC4F16FF9F72.jpeg
Billighets ur ursprungligen, både urverk och byggkvalitet. Konstig tavla, ommålad?
Värde, ca 500kr eller vad någon nu skulle vilja betala?
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Totalt lost på Bulgari, kan någon avgöra om den här är äkta och om kvaliten är någorlunda i ett sådant fall?
 

Bilagor

  • IMG_20200722_142206.jpg
    IMG_20200722_142206.jpg
    949.4 KB · Visningar: 11
  • IMG_20200722_142200.jpg
    IMG_20200722_142200.jpg
    1 MB · Visningar: 11

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Totalt lost på Bulgari, kan någon avgöra om den här är äkta och om kvaliten är någorlunda i ett sådant fall?

Jag vet verkligen inte, men jag kan säga vad jag tycker och tänker...
Hoppas verkligen inte att den är äkta. Kvaliteten känns ju i sånt fall mer än lovligt tveksam.
At the very least så saknar den ju i alla fall ramen kring datumvisningen.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Jag vet verkligen inte, men jag kan säga vad jag tycker och tänker...
Hoppas verkligen inte att den är äkta. Kvaliteten känns ju i sånt fall mer än lovligt tveksam.
At the very least så saknar den ju i alla fall ramen kring datumvisningen.
Jag tvivlar också på äktheten men vill gärna höra från de med mer kunskap än mig, så tack för svar!
 

Charocles

Omega
Mormor undrar om hennes och morfars gamla klockor, och jag med. :) Någon som vet?
 

Bilagor

  • 00AFF850-19F3-49E5-ABBE-D56C76980F08.jpeg
    00AFF850-19F3-49E5-ABBE-D56C76980F08.jpeg
    280.9 KB · Visningar: 11
  • B2FF7C4A-2A59-4B1F-B38C-7079948AF0AE.jpeg
    B2FF7C4A-2A59-4B1F-B38C-7079948AF0AE.jpeg
    478.2 KB · Visningar: 8
  • Like
Reactions: Beo

tacchinis

Breitling
Hej. Ny här på forumet(hoppas jag lägger in detta inlägg rätt nu).
Köpte en billig klocka på vintage för 150 kr. Nån som vet vad det är någon? Vore bara kul och veta vad den är för märke eller liknande, har sökt runt i ett par timmar men ej hittat ngt.
 

Bilagor

  • 2C4FE653-C4A2-4C61-A3CE-23FCE741B1AC.jpeg
    2C4FE653-C4A2-4C61-A3CE-23FCE741B1AC.jpeg
    749.7 KB · Visningar: 7
  • E0402FB0-E385-4CA7-83E5-EBE1128CF806.jpeg
    E0402FB0-E385-4CA7-83E5-EBE1128CF806.jpeg
    989.3 KB · Visningar: 7

oftast

Panerai
2-Faktor
Borde nog vara en vridring på den IMHO.
aha, tack!
Kan väldigt lite om dykare pga för klena handleder för att bära majoriteten av dem. Den här kanske kan funka med sina 35 mm.
Gjorde en snabb koll på ebay, verkar inte vara så enkelt att få tag i en ny eller också är det jag som har dåliga sökskills.
Har du koll på om det brukar gå att köpa vridringar till den här typen av klocka?
 

oftast

Panerai
2-Faktor
aha, tack!
Kan väldigt lite om dykare pga för klena handleder för att bära majoriteten av dem. Den här kanske kan funka med sina 35 mm.
Gjorde en snabb koll på ebay, verkar inte vara så enkelt att få tag i en ny eller också är det jag som har dåliga sökskills.
Har du koll på om det brukar gå att köpa vridringar till den här typen av klocka?
ähh pinsamt dåligt kollat av mig, såhär ska den givetvis se ut:
musette.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Har det suttit en vridring på den här tro eller såg den ut såhär när den en gång såldes ny?
Screenshot_20200724_002353_com.qxl.Client.jpg
Screenshot_20200724_002350_com.qxl.Client.jpg
Jag tror den är komplett och inte ska ha någon vridring. Tycker inte det ser ut att få plats någon. Vad är det mellan den befintliga ringen och kronan, mindre än en millimeter? Känns trångt att få in fjädern som håller fast vridringen, spåret för fjädern i ringen, och gods nog att liksom bilda en vägg utanför spåret. Tycker det ser trångt ut på höjden också. När det saknas en vridring brukar det enligt min erfarenhet synas tydligare att det är en kant för fjädern. Cool klocka!

ähh pinsamt dåligt kollat av mig, såhär ska den givetvis se ut:
musette.jpg
Det tror jag inte heller. :)
Tycker det ser ut som en annan boett med ett större glas och målad spännring innanför glaset.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Jag tror den är komplett och inte ska ha någon vridring. Tycker inte det ser ut att få plats någon. Vad är det mellan den befintliga ringen och kronan, mindre än en millimeter? Känns trångt att få in fjädern som håller fast vridringen, spåret för fjädern i ringen, och gods nog att liksom bilda en vägg utanför spåret. Tycker det ser trångt ut på höjden också. När det saknas en vridring brukar det enligt min erfarenhet synas tydligare att det är en kant för fjädern. Cool klocka!


Det tror jag inte heller. :)
Tycker det ser ut som en annan boett med ett större glas och målad spännring innanför glaset.
Tack för input! Jag tycker den ser schysst ut som den är, det var först efter att jag vunnit auktionen som jag började fundera över vridringens vara eller icke vara :)
Får se när den dyker upp i posten, bilderna är från annonen, återkommer med bilder då
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
ähh pinsamt dåligt kollat av mig, såhär ska den givetvis se ut:
musette.jpg
Ser lite lustig ut, men kanske helt rätt ändå. Möjligt att din hamnat i en annan boett? Vad står det på baksidan på din boett? Tänker att din "glasring" ersatt vridringen, då den ser lite off ut med en sådan bred och platt glasring. Kan dock inget om modellen, så den kan mycket väl vara gjord så... Vridringar går att hitta, men man ska ha lite tur om de ska passa.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Ser lite lustig ut, men kanske helt rätt ändå. Möjligt att din hamnat i en annan boett? Vad står det på baksidan på din boett? Tänker att din "glasring" ersatt vridringen, då den ser lite off ut med en sådan bred och platt glasring. Kan dock inget om modellen, så den kan mycket väl vara gjord så... Vridringar går att hitta, men man ska ha lite tur om de ska passa.

Här är min:
4

Här är den jag googlat fram:

musetteb.jpg


Visst ser nog boetten inte helt identisk ut... @Highvalley bra sett :)
är ju inte någon superkänd tillverkare så finns inte så mycket att googla fram, åtminstone har inte jag lyckats hitta så mycket.
Kanske har samma tavla använts i olika boetter, kanske har tavla och verk satts i en ny boett..
 
Senast ändrad:

AndyK

Cartier
Min farbror fick ärva denna av en bekant som gick bort för ett tag sedan. Någon som vet vad det är och vad den kan vara värd?
Någon har sagt till min farbror att det var en James Bond-modell från 70- eller 80-talet, stämmer detta?
8F6ADE50-E357-4671-A4CB-8E8F5E9095B7.jpeg
 
  • Like
Reactions: Beo

Psykel

Patek
Min farbror fick ärva denna av en bekant som gick bort för ett tag sedan. Någon som vet vad det är och vad den kan vara värd?
Någon har sagt till min farbror att det var en James Bond-modell från 70- eller 80-talet, stämmer detta?
8F6ADE50-E357-4671-A4CB-8E8F5E9095B7.jpeg
Nej, Bond har aldrig burit den modellen och bar inte Omega innan Pierce Brosnan gjorde det i Goldeneye 1995. Ser ut som en 90-talare, med tanke på länken och boettformen. Besläktad med Bond-Seamastern, skulle jag tippa.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor

Psykel

Patek

omk72

Breitling
Vad har jag hittat på landet? En Omega seamaster men vet någon mer än så? Tacksam för all hjälp!
 

Bilagor

  • 8A9CD5C5-3448-409B-BB33-DE6031978127.jpeg
    8A9CD5C5-3448-409B-BB33-DE6031978127.jpeg
    493.6 KB · Visningar: 8

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad har jag hittat på landet? En Omega seamaster men vet någon mer än så? Tacksam för all hjälp!
Fler bättre bilder ger dig bättre hjälp men det är en automatisk Seamaster från 50-talet och med vad som ser ut att vara en riktigt bra våffeltavla!

Refernsnummer står på insidan av baklocket om du kan öppna den :)
 
Topp