Billighets ur ursprungligen, både urverk och byggkvalitet. Konstig tavla, ommålad?Modellnamn och pris på denna?
Värde, ca 500kr eller vad någon nu skulle vilja betala?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Billighets ur ursprungligen, både urverk och byggkvalitet. Konstig tavla, ommålad?Modellnamn och pris på denna?
Öppnade och hittade vad jag sökte. Det var ett ETA 640Någon som känner igen detta verk? Säljarens bild.
Totalt lost på Bulgari, kan någon avgöra om den här är äkta och om kvaliten är någorlunda i ett sådant fall?
Jag tvivlar också på äktheten men vill gärna höra från de med mer kunskap än mig, så tack för svar!Jag vet verkligen inte, men jag kan säga vad jag tycker och tänker...
Hoppas verkligen inte att den är äkta. Kvaliteten känns ju i sånt fall mer än lovligt tveksam.
At the very least så saknar den ju i alla fall ramen kring datumvisningen.
Båda ser fina ut, från bra tillverkare. Men det hjälper alltid att posta bilder på baksidorna, för det finns för det mesta mycket info att hämta därifrån.Mormor undrar om hennes och morfars gamla klockor, och jag med. Någon som vet?
Borde nog vara en vridring på den IMHO.Har det suttit en vridring på den här tro eller såg den ut såhär när den en gång såldes ny?
aha, tack!Borde nog vara en vridring på den IMHO.
ähh pinsamt dåligt kollat av mig, såhär ska den givetvis se ut:aha, tack!
Kan väldigt lite om dykare pga för klena handleder för att bära majoriteten av dem. Den här kanske kan funka med sina 35 mm.
Gjorde en snabb koll på ebay, verkar inte vara så enkelt att få tag i en ny eller också är det jag som har dåliga sökskills.
Har du koll på om det brukar gå att köpa vridringar till den här typen av klocka?
Vet inget särskilt om just den boetten annat än att det var en relativt vanligt förekommande boett/baklock med det motivet, boetten i enkelt basmetallutförande. Betyder inget speciellt annat än kul motiv.Den här förbryllar mig? Någon som vet?Särskilt graveringen med en raket a la Tintin och en stridsvagn?
Finns en till Miljonär på C24.
https://www.chrono24.se/all/milljonar-scandinavic--id9720382.htm
Jag tror den är komplett och inte ska ha någon vridring. Tycker inte det ser ut att få plats någon. Vad är det mellan den befintliga ringen och kronan, mindre än en millimeter? Känns trångt att få in fjädern som håller fast vridringen, spåret för fjädern i ringen, och gods nog att liksom bilda en vägg utanför spåret. Tycker det ser trångt ut på höjden också. När det saknas en vridring brukar det enligt min erfarenhet synas tydligare att det är en kant för fjädern. Cool klocka!Har det suttit en vridring på den här tro eller såg den ut såhär när den en gång såldes ny?
Det tror jag inte heller.ähh pinsamt dåligt kollat av mig, såhär ska den givetvis se ut:
Optimistiskt pris på den på c24. Hade själv inte köpt den för en tiondel så mycket.Den här förbryllar mig? Någon som vet?Särskilt graveringen med en raket a la Tintin och en stridsvagn?
Finns en till Miljonär på C24.
https://www.chrono24.se/all/milljonar-scandinavic--id9720382.htm
Tack för input! Jag tycker den ser schysst ut som den är, det var först efter att jag vunnit auktionen som jag började fundera över vridringens vara eller icke varaJag tror den är komplett och inte ska ha någon vridring. Tycker inte det ser ut att få plats någon. Vad är det mellan den befintliga ringen och kronan, mindre än en millimeter? Känns trångt att få in fjädern som håller fast vridringen, spåret för fjädern i ringen, och gods nog att liksom bilda en vägg utanför spåret. Tycker det ser trångt ut på höjden också. När det saknas en vridring brukar det enligt min erfarenhet synas tydligare att det är en kant för fjädern. Cool klocka!
Det tror jag inte heller.
Tycker det ser ut som en annan boett med ett större glas och målad spännring innanför glaset.
ok, ska be om fler bilder, tack!Båda ser fina ut, från bra tillverkare. Men det hjälper alltid att posta bilder på baksidorna, för det finns för det mesta mycket info att hämta därifrån.
Ser lite lustig ut, men kanske helt rätt ändå. Möjligt att din hamnat i en annan boett? Vad står det på baksidan på din boett? Tänker att din "glasring" ersatt vridringen, då den ser lite off ut med en sådan bred och platt glasring. Kan dock inget om modellen, så den kan mycket väl vara gjord så... Vridringar går att hitta, men man ska ha lite tur om de ska passa.ähh pinsamt dåligt kollat av mig, såhär ska den givetvis se ut:
Ser lite lustig ut, men kanske helt rätt ändå. Möjligt att din hamnat i en annan boett? Vad står det på baksidan på din boett? Tänker att din "glasring" ersatt vridringen, då den ser lite off ut med en sådan bred och platt glasring. Kan dock inget om modellen, så den kan mycket väl vara gjord så... Vridringar går att hitta, men man ska ha lite tur om de ska passa.
Nej, Bond har aldrig burit den modellen och bar inte Omega innan Pierce Brosnan gjorde det i Goldeneye 1995. Ser ut som en 90-talare, med tanke på länken och boettformen. Besläktad med Bond-Seamastern, skulle jag tippa.Min farbror fick ärva denna av en bekant som gick bort för ett tag sedan. Någon som vet vad det är och vad den kan vara värd?
Någon har sagt till min farbror att det var en James Bond-modell från 70- eller 80-talet, stämmer detta?
Det är en LCD-display i mitten? Ser ut som den här: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-120-2521-81-00Min farbror fick ärva denna av en bekant som gick bort för ett tag sedan. Någon som vet vad det är och vad den kan vara värd?
Någon har sagt till min farbror att det var en James Bond-modell från 70- eller 80-talet, stämmer detta?
Snyggt hittat, men borde vara denna med tanke på tvåton: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-120-2321-81-00Det är en LCD-display i mitten? Ser ut som den här: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-120-2521-81-00
Som sagt, 90-talare.
Om det är en sådan, vad tror ni att den är värd? Verkar dock inte som att displayen funkar...Snyggt hittat, men borde vara denna med tanke på tvåton: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-120-2321-81-00
Här är en i helstål med fungerande digital modul som gick för 5200 + avgifter på Kaplans förra året.Om det är en sådan, vad tror ni att den är värd? Verkar dock inte som att displayen funkar...
Fler bättre bilder ger dig bättre hjälp men det är en automatisk Seamaster från 50-talet och med vad som ser ut att vara en riktigt bra våffeltavla!Vad har jag hittat på landet? En Omega seamaster men vet någon mer än så? Tacksam för all hjälp!