Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en helstål, gjord runt -80. Inte samma prishets som deras SUBs.
Någon som har koll på doxa day/date?
Omega 2639. Superfint skick på den!Hej,
Denna har jag svårt att få fram en modell på, ett arv från min morfar. Någon som kan hjälpa?
Tack!Omega 2639. Superfint skick på den!
Bör betinga ett ganska rejält monetärt värde - även om jag antar att det emotionella ändå överstiger.
Med visarna bra relumade så tror jag säkert den legat på i alla fall 10-12k i detta skick.Tack!
Ja jag lämnade in den på service så den går fantastiskt. Visarna har vittrat bort en aning dock
ja den kommer behållas, vet du ungefärligt värde?
Oj! Kul då ska jag ta extra hand om denMed visarna bra relumade så tror jag säkert den legat på i alla fall 10-12k i detta skick.
Håller med, sedan är det svårt att se skicket på tavlan. Är den riktigt bra kanske till och med mer?Med visarna bra relumade så tror jag säkert den legat på i alla fall 10-12k i detta skick.
Om du bor i Sthlm är Farfars klocka grym på att luma om visare. Kostar inte mer än några hundralappar. http://www.farfarsklocka.se/Oj! Kul då ska jag ta extra hand om den
Ipsi så får jag upp Max Samuel Huttner, Stockholm på mikrolisk.deHej på er alla!
Är det någon som kan ha en idé om vad det här är för ett urverk? Jag hittar ingen info om Jpsi eller Ipsi som det står på bryggan. Jag skulle gissa på att klockan är 20-30-tal.
Tack på förhand.
Tänker att jag postar här, då det handlar om en identifiering (men mer på ref.-nivå).
En kollega skickade dessa bilderna till mig och undrade över denna Speedyn. Jag är ingen Speedy-expert på den nivån att jag kan identifiera klockan bara såhär rakt av, så jag lovade att lägga upp bilder här och se om ngn kunde berätta vad det rör sig om (ungefär). Jag har rått honom att ta den till en uris för genomgång och för byte av den felaktiga pusher som hamnat på den, samt att han bör försöka hitta en peroidkorrekt (och Omega-korrekt) länk.
Det jag ser rakt av är ju DON-bezeln samt att den ser ut att ha en step-dial med applicerad logga.
Klockan har kommit i hans ägo från en släkting som inte längre är i livet, denne var pilot och omkom i en flygkrasch med klockan på handleden (kan vara efter det den fått en udda pusher bla.?). Mig veterligen har han inte papper eller box eller liknande utan fick klockan på den kontiki-länk som bilderna visar.
Någon som kan säga ungefärligt årtal och möjlig ref.? Kanske även våga ge sig på vad den skulle vara värd?
Observera att jag inte har något med klockan att göra, utan jag postar här å min kollegas vägnar som inte har ett inlogg eller är speciellt klockintresserad.
Kan någon berätta lite om denna Fortis? När den är tillverkad etc?
hygglig gissning: ref.145.012 typ 1967-1968, fel chronosekundTänker att jag postar här, då det handlar om en identifiering (men mer på ref.-nivå).
En kollega skickade dessa bilderna till mig och undrade över denna Speedyn. Jag är ingen Speedy-expert på den nivån att jag kan identifiera klockan bara såhär rakt av, så jag lovade att lägga upp bilder här och se om ngn kunde berätta vad det rör sig om (ungefär). Jag har rått honom att ta den till en uris för genomgång och för byte av den felaktiga pusher som hamnat på den, samt att han bör försöka hitta en peroidkorrekt (och Omega-korrekt) länk.
Det jag ser rakt av är ju DON-bezeln samt att den ser ut att ha en step-dial med applicerad logga.
Klockan har kommit i hans ägo från en släkting som inte längre är i livet, denne var pilot och omkom i en flygkrasch med klockan på handleden (kan vara efter det den fått en udda pusher bla.?). Mig veterligen har han inte papper eller box eller liknande utan fick klockan på den kontiki-länk som bilderna visar.
Någon som kan säga ungefärligt årtal och möjlig ref.? Kanske även våga ge sig på vad den skulle vara värd?
Observera att jag inte har något med klockan att göra, utan jag postar här å min kollegas vägnar som inte har ett inlogg eller är speciellt klockintresserad.
Tack!hygglig gissning: ref.145.012 typ 1967-1968, fel chronosekund
Kan det vara 2990?Är det någon som har en aning om vad denna -61/62 Omega kan ha för referensnummer? Jag har tyvärr inte möjlighet att öppna uret själv och kika. Tack!
Tack snälla! Hur kom du fram till den slutsatsen/gissningen?Kan det vara 2990?
Absolut inte hundra men sök på Google på Omega 2990 och se om du hittar en likadan.Tack snälla! Hur kom du fram till den slutsatsen/gissningen?