Vet någon vad detta är? Osäker på vintage.
Ser ut som IPF på tavlan (fast på ryska): https://ipf1721.com/Putins nya ja, inte hittat någon men skulle gissa på en nytillverkad ryss.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet någon vad detta är? Osäker på vintage.
Ser ut som IPF på tavlan (fast på ryska): https://ipf1721.com/Putins nya ja, inte hittat någon men skulle gissa på en nytillverkad ryss.
Tyckte jag kände igen loggan och lurade på om det var Bulova först, men deras logga ser bara lite liknande ut. Såg ett gäng kronor till salu där en av dessa hade loggan och då ramlade poletten ner. Buren!Nån som har koll på vad detta är för länk och till vilken klocka den tillhör?
Tusen tack!Tyckte jag kände igen loggan och lurade på om det var Bulova först, men deras logga ser bara lite liknande ut. Såg ett gäng kronor till salu där en av dessa hade loggan och då ramlade poletten ner. Buren!
Venus 170 tror jagNågon som vet vad det här är för urverk?
hur stort är det? 10.5''', = 23.3mmNågon som har koll på vad detta är för verk?
@grodslukarenx Detta tycker jag va svårt - Jag får det på någon tidig variant av AS. Kanske en variant på AS 340 - men det ser ut som det finns väldigt många varianter som är snarlika. Jag lämnar över till någon annan detektiv att gräva vidare.hur stort är det? 10.5''', = 23.3mm
Stämmer!hur stort är det? 10.5''', = 23.3mm
Tack för info!@grodslukarenx Detta tycker jag va svårt - Jag får det på någon tidig variant av AS. Kanske en variant på AS 340 - men det ser ut som det finns väldigt många varianter som är snarlika. Jag lämnar över till någon annan detektiv att gräva vidare.
Ranfft om AS 340;
various bridge layouts,
many of them probably signed as AS 340, and only in old data sheets listed with individual designations
differences not known between 302, 303, 311, 313, 323, 324, 328, 329, 333, 340, 342, 344, 361, 362, 365, 371, 383, 396, 473, 546, 549, 569, 585, 595, 603, 621, 629, 636, 694, 709, 714, 717, 720, 731, 775, 790, 803, 825, 915, 951
Hej Aurum,Tycker inte jag ser något som stämmer, har du fler bilder?
Ser äkta och ärlig ut på utsidan iallafall!Grabbar, någon som kan säga något om denna Omega? Först och främst, ser den äkta ut? Om ja, vad tror ni om årtal, modell, m.m.?
Inte min bild eller klocka så jag har tyvärr inga bättre bilder. Tack på förhand!
Hej,
Hittade dessa i min morfars samling efter hans bortgång. Försökt med lite egen utredning där ja tror Seamastern är från runt 1960-talet och Tissoten liknande. Någon som kanske har lite mer info?
Tack för infon, misstänkt att Tissoten saknat en visare så bra du inflika om de . Spännande hur den kunnat försvinna.Det kan nog stämma åldersmässigt. Ville bara inflika att Tissoten saknar en visare för datum, för det är väl en s.k pointer-date.
Tjena, ny här på klocksnack.
Har fått en klocka för 20 år sen av min morbror, så sen jag var ungefär 8 år så har jag funderat på denna klocka. Är det någon som kan mer om detta märke Philip Persio. Kanske kan berätta om modellen, tillverkningsår, är det ett riktigt klockmärke eller nått fake som säljs på stranden utomlands?
Som sagt har varit nyfiken i 20 år så all fakta och spekulationer.
Okej tack för svar, det lilla jag fått fram om Philip Persio är att dom grundades 1991 men mycket mer än så har jag inte hittat. Mycket möjligt att dom då inte klarat av att hålla igång verksamheten.Någon fejk är det ju inte.
Men däremot kanske inte heller något klockmärke som levt vidare genom historien.
Kvalificerad gissning säger 90-tal och att man kikat lite på designen från japanska klockor från tiden. Förmodligen är det också något quartzverk från just Japan som ser till att klockan tickar.
Värdemässigt är det ringa och ditt affektionsvärde om du nu har fått den av din morbror lär vida överstiga.
Verkar vara någon juvelerare som använder sitt namn på klockor, kan ligga under Cortebert Watch Company, sitter förmodligen ettOkej tack för svar, det lilla jag fått fram om Philip Persio är att dom grundades 1991 men mycket mer än så har jag inte hittat. Mycket möjligt att dom då inte klarat av att hålla igång verksamheten.
Ja den är speciell för mig och gillar designen på klockan. Kul med kunskap och historia.
Okej intressant, får kolla upp om Miyotaverk vad det är förnågot. Tack för svar.Verkar vara någon juvelerare som använder sitt namn på klockor, kan ligga under Cortebert Watch Company, sitter förmodligen ett
Miyotaverk i dessa, värdemässigt inte många kronor, det emotionella är nog mer värt.
Miyota är väl den del av märket Citizen som gör urverk.Okej intressant, får kolla upp om Miyotaverk vad det är förnågot. Tack för svar.
Blev lite nyfiken och googlade lite men den är inte vintage, lite semi-vintage kanske, och tidigast från 1984 då märket "FOSSIL" skapades.Hittade denna klocka i förrådet. En gammal present från tonåren. Hittade inte mycket om den, finns det någon som kan berätta något mer om den? Finns det något värde i den?
BW-6751 was unique in that the case is made of stone. It sold for $50 at Fossil which was the mid tier price range (upper tier/top was $150-600+). The only real "collector" Fossil watches are the branded ones. I doubt this is worth much more than face value.
1947 enligt olika tabeller över serienummer.Hej allihopa!
Någon som vet lite mer om denna? Hittar inget på referensen. Vet att det sitter ett cal. 300 och gissar på 40-tal?
Någon som med mer precision än jag lyckats med kan säga vad detta är för en?
Tror mig kunna säga att det är en Seamaster från typ mitten av 50-talet, men så kan jag också vara ute och cykla.