Möjligt att det är så. Gick en på Tradera för 13k för nån månad sedan.. köparen satt i Polen men det spelar såklart mindre rollÄr väl svårt att få ut det i Sverige?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Möjligt att det är så. Gick en på Tradera för 13k för nån månad sedan.. köparen satt i Polen men det spelar såklart mindre rollÄr väl svårt att få ut det i Sverige?
Stort tack! Tror inte heller den stämmer.Ser allmänt dålig ut, men kan inte referensen.
Den där är inte vattentät nu, och inte heller efter service. Service bör vilken uris som helst kunna utföra. Hör av dig till @DrKlocka exempelvis.Hej ny och okunnig men gillar automatiska klockr.
Har försökt då och då under många år få tag information om Farfars gamla klocka, använder den regelbundet då den funkar felfritt.
Någon som vet eller kan länka mig vidare till mer info om denna klocka?
Finns det någon speciell urmakare som kan tänkas göra en service eller ska man avvakta, vill ju gärna att den fortfarande ska vara waterproof?
/
Har sett märket lite här och där, och då har de varit förhållandevis billiga.Jag vet inte vad det här är för gammal damklocka men gammal är den och tydliga tank-/att deco vibbar. 18mm bred, 40mm mellan luggarna och 15mm bandbredd. Någon här som känner igen?
Det ser ut att vara ett Eta 735.Någon som vet vad det här är för urverk?
Tack Jag hittade inget när jag sökte men kunde inte heller uttyda Jungfrau.Har sett märket lite här och där, och då har de varit förhållandevis billiga.
Jag hittade denna vid en snabb googling:
This item is unavailable - Etsy
Find the perfect handmade gift, vintage & on-trend clothes, unique jewelry, and more… lots more.www.etsy.com
Jag kan inte svara på om priset är rimligt. De jag har sett har varit nyare och kostat allt mellan 500-3000kr.
Inte mycket hjälp, men det finns fler där ute iaf
Edit: blev nyfiken och kikade vidare. Hittade väldigt lite, men de har faktiskt gjort en kronograf och dykare som ser bra ut med ok verk från Valjoux, Landeron och Eta. Det verkar som de gjort klockor fram till 90-talet iaf, efter det hittar jag inget.
Märket verkar också dykt upp här tidigare:
Är det någon som känner till detta märke "Jungfrau" Swiss made
Hej alla glada klockentusiaster. Jag köpte en gammal manuell vintage-klocka från Schweiz på en pantbank för några dagar sedan. Mycket fin skapelse i guld. Jag har dock varken någon aning om klockmärket "Jungfrau" eller när den är gjord? Jag skulle gissa sent 40-tal men har ingen aning. Är det...klocksnack.se
Ganska cool den där, tyvärr drar ju skadad tavla ner priset plus att det är trasigt glas, nog svårt att hitta ett nytt sånt där...Jag vet inte vad det här är för gammal damklocka men gammal är den och tydliga tank-/att deco vibbar. 18mm bred, 40mm mellan luggarna och 15mm bandbredd. Någon här som känner igen?
Ja värdet var inte lika intressant som vad det är. Nu vet jag iaf. Men som du säger den är ju slitenGanska cool den där, tyvärr drar ju skadad tavla ner priset plus att det är trasigt glas, nog svårt att hitta ett nytt sånt där...
Skulle tro att värdet mest ligger i boetten, så silvervärdet plus nån hundring kanske.
LIP Skämt åsido inget om antal stenar och noll märkningar?Någon som vet vad det här är för urverk?
LIP Skämt åsido inget om antal stenar och noll märkningar?
Kan extremt lite om ryska klockor tyvärr, men urverket är Schweiziskt (eller en närmast exakt kopia)Verkar vara Schweiziskt vad jag kan hitta. Ligger nämnligen en klocka ute på tratten med detta urverk och klockan beskrivs som rysk, men jag är ytterst skeptisk.
Mht att de plankade Venus 150 och 7730... Vem vet...Kan extremt lite om ryska klockor tyvärr, men urverket är Schweiziskt (eller en närmast exakt kopia)
Många märken körde legotillverkning av LIPVerkar vara Schweiziskt vad jag kan hitta. Ligger nämnligen en klocka ute på tratten med detta urverk och klockan beskrivs som rysk, men jag är ytterst skeptisk.
Känns ganska vanligt på dessa slags verk av äldre snitt, varför har jag ingen idé om riktigtLIP Skämt åsido inget om antal stenar och noll märkningar?
Hej!
Någon som har koll på denna?
/UO
Har du några fler detaljer? Mått, bild på urverk?Hej!
Någon som har koll på denna?
/UO
Verkar vara 35mm, står 1205A på baksidan. Googlat runt en del!Har du några fler detaljer? Mått, bild på urverk?
Jag har sett flera snarlika klockor, om inte identiska, från flera olika märken. Vanligtvis 30-32mm, ca 40-tal. De kan ha gjorts senare också, det kan jag för lite om.
Lite svårt att förstå exakt va det är du vill veta..? Urverket ser ut som ett AS 1130 (aka Wehrmachtswerk)Verkar vara 35mm, står 1205A på baksidan. Googlat runt en del!
Tack! Haha förstår.. modell/år/värde är ju alltid kulLite svårt att förstå exakt va det är du vill veta..? Urverket ser ut som ett AS 1130 (aka Wehrmachtswerk)
www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1130
Har du möjlighet att ta någon vassare bild på just loggan?Hej! Är även oduglig på loggor, någon som vilket märke/företag den här klockan har?
Tack på förhand!
Blir nog inte bättre, förstorade upp bilden men men..ser ju ut som en svart säl i högra hörnet..eller är det ”Skönheten och odjuret”..kanske du har rätt med finskan och någon mer..Har du möjlighet att ta någon vassare bild på just loggan?
Eller det kanske inte är en klocka du har i din ägo?
Min första tanke var Leijona, men då brukar det åtföljas av just texten "Leijona" under logotypen.
Sen ser det ju också mer ut som en sjöjungfru(?) än ett liggande lejon, men ändå.
Trevlig klocka, hur som helst.
MRP SA-boetterna är härligt kralliga och tavla/visare är inte heller så dumma.
Skrolla ner en bit på den här sidan:Hej! Är även oduglig på loggor, någon som vilket märke/företag den här klockan har?
Tack på förhand!