neopeo
Basic
Hittar inte på deras sida???Google is your friend!
https://matheytissot.com/ där framgår att dom kostar under 600€ nya
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittar inte på deras sida???Google is your friend!
tjena, det är jag som har klockan. Och jag hittar inte den på hemsidan. Modellen på klockan e h1970chas, om det hjälper.Google is your friend!
tjena, det är jag som har klockan. Och jag hittar inte den på hemsidan. Modellen på klockan e h1970chas, om det hjälper.
Inte mkt men alltid något.Är det någon som sitter på info om denna klocka? Antingen modellen eller tillverkaren! Har försökt söka runt men inte hittat något.
Jag är inte insatt mer än kunskapen jag funnit på Google, har sett dessa kronor på en del andra vintage divers också, bland annat Vantage. Den här är såklart även gängad mot boetten. Ventilen är såklart till för att tillåta de fångade heliummolekylerna att säkert utrymma boetten på ett kontrollerat sätt innan det uppbyggda inre trycket når en punkt som riskerar att skada klockan.Fortfarande tveksam till den där kronan. Ser inte riktigt hur den skulle fungera.
Kan du länka till något ställe som kallar dessa kronor heliumventiler?Jag är inte insatt mer än kunskapen jag funnit på Google, har sett dessa kronor på en del andra vintage divers också, bland annat Vantage. Den här är såklart även gängad mot boetten. Ventilen är såklart till för att tillåta de fångade heliummolekylerna att säkert utrymma boetten på ett kontrollerat sätt innan det uppbyggda inre trycket når en punkt som riskerar att skada klockan.
Jag söker som sagt mer kunskap och tar gladeligen emot all form av information.![]()
The Helium Escape Valve - Everything You Need to Know | Bob’s Watches https://search.app/jznSqdGNPAYPcdYW6Kan du länka till något ställe som kallar dessa kronor heliumventiler?
Finns inga sådana där.The Helium Escape Valve - Everything You Need to Know | Bob’s Watches https://search.app/jznSqdGNPAYPcdYW6
Fast ingen där är ju riktigt lik din?The Helium Escape Valve - Everything You Need to Know | Bob’s Watches https://search.app/jznSqdGNPAYPcdYW6
Jag tänkte den där här enligt bilden.
Men det finna en del modeller med likadan krona online. dom nämns som helium escape valve. Vad kan det vara annars..? Här benämns den också så.
![]()
6mm Helium Valve Screw Down Divers Watch Crown Part NOS (BR1) | eBay
Incredibly hard part to find.www.ebay.com![]()
Sant. Antar att funktionen är densamma dock när kronan på min faktiskt är gängad och tät..? Är såklart mottaglig för information som säger något annatFattar.
När det gäller Omegan så agerar den ju dock inte faktisk krona - vilket så klart är en ganska stor skillnad.
Sant. Antar att funktionen är densamma dock när kronan på min faktiskt är gängad och tät..? Är såklart mottaglig för information som säger något annatatt det är någon form av ventil är iallafall givet.
Där har du en annons ja. Frågan är hur ventilen skulle öppnas? Vad sitter fast i vad? En rund ventil som inte snurrar runt när man vrider upp verket? Kronaxeln sitter i en fjädrande del som trycker ut ventilen?Jag tänkte den där här enligt bilden.
Men det finna en del modeller med likadan krona online. dom nämns som helium escape valve. Vad kan det vara annars..? Här benämns den också så.
![]()
6mm Helium Valve Screw Down Divers Watch Crown Part NOS (BR1) | eBay
Incredibly hard part to find.www.ebay.com![]()
Eller? Titus hade liknande och där kallar väl ingen den en ventil? Är det en ventil borde man kunna få den att öppna sig med tryck?Jag tror inte att du är fel ute. Känns som den enda rimliga förklaringen till att kronan ser ut som den gör.
Boetten i sig är ju djupspecad nog för mättnadsdykning.
Eller? Titus hade liknande och där kallar väl ingen den en ventil? Är det en ventil borde man kunna få den att öppna sig med tryck?
![]()
Jag ska forska lite mer. Länkar här om jag hittar någon mer informationDär har du en annons ja. Frågan är hur ventilen skulle öppnas? Vad sitter fast i vad? En rund ventil som inte snurrar runt när man vrider upp verket? Kronaxeln sitter i en fjädrande del som trycker ut ventilen?
Om det är en heliumventil borde det finnas lite information om dem online? Gör inte detta för att bråka utan tycker detta var intressant.
Där har du en annons ja. Frågan är hur ventilen skulle öppnas? Vad sitter fast i vad? En rund ventil som inte snurrar runt när man vrider upp verket? Kronaxeln sitter i en fjädrande del som trycker ut ventilen?
Om det är en heliumventil borde det finnas lite information om dem online? Gör inte detta för att bråka utan tycker detta var intressant.
Det förmodar jag, frågan är bara hur man löser det praktiskt. Blir lite avancerat när det sitter en kronaxel i mitten tänker jag. Även lite udda om ingen av dessa klockor har heliumventilmärkning på tavlan eller boetten? Lär varit en rätt exotisk funktion förr.Kan det vara så att den känner av trycket och automatiskt släpper ut en mängd helium ur ventilen då? Alternativet är ju att man gör det manuellt genom att skruva på kronan, men det blir problematiskt när den är integrerad med övriga funktioner, därav att trycket får reglera det.
Det förmodar jag, frågan är bara hur man löser det praktiskt. Blir lite avancerat när det sitter en kronaxel i mitten tänker jag. Även lite udda om ingen av dessa klockor har heliumventilmärkning på tavlan eller boetten? Lär varit en rätt exotisk funktion förr.
En ventil måste vara fjädrad ja, men själva ventilen, vad sitter den fast i? Blir komplicerat... Intressant.Hade varit intressant att se en genomskärning på en ritning. Man kan tänka sig en fjäder som reagerar vid högre tryck.
Helium ventiler av den automatiska typen är fjäderbelastade och släpper ut övertryck när differenstrycket mellan insida på boett och utsidan övervinner kraften som fjädern har.Kan det vara så att den känner av trycket och automatiskt släpper ut en mängd helium ur ventilen då? Alternativet är ju att man gör det manuellt genom att skruva på kronan, men det blir problematiskt när den är integrerad med övriga funktioner, därav att trycket får reglera det.
En ventil måste vara fjädrad ja, men själva ventilen, vad sitter den fast i? Blir komplicerat... Intressant.