• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifieringstråden

Hej tråden.

Behöver hjälp att identifiera årtionde, modell, samt värde på en nyligen ärvd Lagonda. Allt är original förutom klockarmbandet i svart läder.

Klockan har ett stort affektionsvärde därav vill jag veta lite mer om dess historia.

Se bifogad bild.
 

Bilagor

  • 7D008986-F5B2-488C-ADC8-565146BB24AC.jpeg
    7D008986-F5B2-488C-ADC8-565146BB24AC.jpeg
    200.2 KB · Visningar: 2

Klockvmo

Silver
2-Faktor
Hej tråden.

Behöver hjälp att identifiera årtionde, modell, samt värde på en nyligen ärvd Lagonda. Allt är original förutom klockarmbandet i svart läder.

Klockan har ett stort affektionsvärde därav vill jag veta lite mer om dess historia.

Se bifogad bild.
Här finns en hel del att kika på vad gäller just Lagonda.
Thread 'The many faces of vintage Lagonda (många bilder)' https://klocksnack.se/threads/the-many-faces-of-vintage-lagonda-många-bilder.262/
Värdet i rena pengar är inte speciellt högt skulle jag tro men kul ärvegods. 😊
 

Jon_s

Basic
Hej!

Har haft den här klockan ett tag och alltid funderat på ursprunget. Min gissning är att det kanske är något anställda på DN fick efter att ha jobbat X antal år eller så är det bara en reklamgrej. Hursomhelst vore det kul att veta mer om någon stött på en liknande tidigare.
Klocka.jpg


Det "unika" med den är att urtavlan skiftar i färg beroende på sekundvisaren som även är "flytande". Se filmklipp:
 
Topp