• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Idrottsmäns klockor

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hamilton har en påmålad IWC Big Pilot på overallärmen när han tävlar.
Nästan, det är tryckt på handsken.
25b8f0a9002061ac1f09714702070c4b.jpg
 

TB12

Cartier
Vi är ju ett gäng som kollar NFL här på KS som kanske vet vem detta är. Leonard Fournette som är avstängd idag bär en DD ser det ut som. Han har en riktigt hemsk isad DD också vet jag så detta såg ju lite bättre ut!
leonard foutnette DD.png
 
Alfie med en Daytona månne? Men vad har Wikegård? Bilder från Viasat hockeys respektive Wikegårds Facebook-sidor.
 

Bilagor

  • IMG_1939.jpg
    IMG_1939.jpg
    56.4 KB · Visningar: 219
  • IMG_1940.jpg
    IMG_1940.jpg
    77.4 KB · Visningar: 213

sir alex

Panerai
Jag tänker inte uttala mig om äkthet för det har jag för dålig koll på men det skulle ju vara väldigt oväntat att en rysk miljardär köper fejk till en spelare som eventuellt kan köpa en äkta för en fjärdedel (ren gissning) av sin månadslön.
Tror inte heller en miljardär köper fejk till sina spelare. Skammen att bli påkommen svider nog betydligt mkt mer än 90 000 kr.
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Det är trångt på min Hulken med.

Varför skulle tavlan vara ommålade när det enbart är ett extra tryck på den?
Självklart är trycket ditsatt på original tavlan. Vore sjukt onödigt och ologiskt att måla om hela tavlan enbart för det trycket.
Som jag sa tidigare så är jag nog inte rätt person att bedöma äkthet utan tyckte mest det verkade ologiskt att en miljardär skulle ge bort nåt annat än äkta vara. Sen tyckte jag att det de två övre raderna nästan sitter ihop men det kan ju vara vinkeln bilden är tagen i som gör det.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nää jag tycker inte heller tavlan ser helt reko ut. Även index kl 9 sitter lite skevt, lume på index ser för feta ut speciellt i jämförelse med index kl 12,6 och 9

Som nämnt ovan är swiss made-texten inte heller rätt placerad.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Äh, den där är inte fejk. Kan man pröjsa spelare 50MSEK om året är jag högst tveksam till att man orkar lägga ner tid och kraft på fejkklockor.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Äh, den där är inte fejk. Kan man pröjsa spelare 50MSEK om året är jag högst tveksam till att man orkar lägga ner tid och kraft på fejkklockor.
Det finns ju dock exempel på folk med mycket pengar som givit bort fejk-klockor. Exempelvis gav John Mayer fejk-Rolex till sina flickvänner, så att fejk-klockor inte skulle förekomma i kretsar med mycket pengar går nog aldrig att utesluta. Fast är dock tveksam till att en rysk oligark skulle syssla med sådant! :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det finns ju dock exempel på folk med mycket pengar som givit bort fejk-klockor. Exempelvis gav John Mayer fejk-Rolex till sina flickvänner, så att fejk-klockor inte skulle förekomma i kretsar med mycket pengar går nog aldrig att utesluta. Fast är dock tveksam till att en rysk oligark skulle syssla med sådant! :)
Nu var det väl inte en fejk-Rolle med Mayers emblem? Det här är ju trots en oligarkklocka med hans emblem på...
 
Topp