• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Idrottsmäns klockor

galácticon

Patek
2-Faktor
Ser mer ut som en AP RO?
Ah, det är det ja. Tack :)
Screenshot_20200207-234034.jpg

PSX_20200207_234139.jpg
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Från The last dance på Netflix.
Jordan bär en en Roger Dubuis, dock vann Scottie Pippen här. Också en Dubuis - fast en Excalibur Double Flying Tourbillon i vitguld. Listpris: $305,000.

pippen-rd-watch-1.jpeg


excalibur-white-gold-double-flying-tourbillon-skeleton.jpeg

Och så framställer dom det som att Pippen har dåligt betalt! Fast allt är väl relativt

/ P
 
Floyd igen med galet isad AP och smakfullt matchande outfit :woot:
D4244D60-6BB9-4015-A3FD-91B2C657649E.png
Haha, ska det här föreställa en vuxen man med Liberias budgetunderskott i personliga likvida medel?

Hur kan man som man över 30, och inte boendes i Compton med byxorna på halv stång och tvåsiffrigt med mord på sitt samvete, frivilligt hänga på sig det där han har om halsen. Ännu svårare har jag att förstå att man som vuxen människa väljer att lägga åtskilliga miljoner på nåt sånt där?

Har karln total avsaknad av stil, isåfall borde väl NÅN i hans närhet veta om att det faktiskt finns de som jobbar med att hjälpa människor att få lite stil och klass?
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Haha, ska det här föreställa en vuxen man med Liberias budgetunderskott i personliga likvida medel?

Hur kan man som man över 30, och inte boendes i Compton med byxorna på halv stång och tvåsiffrigt med mord på sitt samvete, frivilligt hänga på sig det där han har om halsen. Ännu svårare har jag att förstå att man som vuxen människa väljer att lägga åtskilliga miljoner på nåt sånt där?

Har karln total avsaknad av stil, isåfall borde väl NÅN i hans närhet veta om att det faktiskt finns de som jobbar med att hjälpa människor att få lite stil och klass?
Du må inte tycka om det, men alla har väl rätt att sätta sprätt på sina pengar som de vill. Live and let live skulle jag säga :angel:
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Haha, ska det här föreställa en vuxen man med Liberias budgetunderskott i personliga likvida medel?

Hur kan man som man över 30, och inte boendes i Compton med byxorna på halv stång och tvåsiffrigt med mord på sitt samvete, frivilligt hänga på sig det där han har om halsen. Ännu svårare har jag att förstå att man som vuxen människa väljer att lägga åtskilliga miljoner på nåt sånt där?

Har karln total avsaknad av stil, isåfall borde väl NÅN i hans närhet veta om att det faktiskt finns de som jobbar med att hjälpa människor att få lite stil och klass?
kanske dax att låta folk se precis hur de vill, så långt borde vi ha kommit nu
 
kanske dax att låta folk se precis hur de vill, så långt borde vi ha kommit nu
Låter jag inte karln se ut hur han vill?

Jag har åsikter om hans smycken.
Säg inte att inte ni har åsikter om en man tex skulle gå runt i alldeles för små kostymer, eller huruvida någons klocka är för stor eller för liten, eller kanske om en individ duschar för sällan eller inte?

Åsikter borde vi väl få ha vilka vi vill, så långt borde vi väl ha kommit? :)

Det var bara min åsikt om huruvida karln helt saknar stil.

Men det är of topic, så sorry.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Låter jag inte karln se ut hur han vill?

Jag har åsikter om hans smycken.
Säg inte att inte ni har åsikter om en man tex skulle gå runt i alldeles för små kostymer, eller huruvida någons klocka är för stor eller för liten, eller kanske om en individ duschar för sällan eller inte?

Åsikter borde vi väl få ha vilka vi vill, så långt borde vi väl ha kommit? :)

Det var bara min åsikt om huruvida karln helt saknar stil.

Men det är of topic, så sorry.
vem bestämmer vad stil är?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Låter jag inte karln se ut hur han vill?

Jag har åsikter om hans smycken.
Säg inte att inte ni har åsikter om en man tex skulle gå runt i alldeles för små kostymer, eller huruvida någons klocka är för stor eller för liten, eller kanske om en individ duschar för sällan eller inte?

Åsikter borde vi väl få ha vilka vi vill, så långt borde vi väl ha kommit? :)

Det var bara min åsikt om huruvida karln helt saknar stil.

Men det är of topic, så sorry.
Så länge han betalar själv är det hans val - hade han låtit någon annan betala hade det varit en annan sak ;)
 
vem bestämmer vad stil är?
Betraktaren? I detta fallet råkade det vara jag.
Får jag fråga. Anser du att exempelvis 6ix 9ine, mummelrapparen med regnbågshår och hempulade tatueringar i hela ansiktet har stil/klass?
Eller tycker du kanske att Andreas Weinås (Ursäkta Andreas men som "kändis" inom modevärlden får du stå ut med att bli hänvisad till ;) ) har klass och stil?
(Även om han ganska troget följer modet också)
Men för att svara enkelt på din fråga, det är enligt min mening betraktaren som avgör huruvida någonting är stiligt, vackert eller inte.
Och som jag nämnt, det här är mina personliga åsikter. Om karln vill ha fort knox guldreserver kring halsen så är det helt ok för mig, men jag måste väl tillåtas ha en åsikt om det? (Som jag har rätt att öppet uttrycka, precis som ni)
Om inte, vad lever vi då i för demokratur?
 
Så länge han betalar själv är det hans val - hade han låtit någon annan betala hade det varit en annan sak ;)
Vem som betalar har lite, om ingen betydelse huruvida någonting är smaklöst eller inte? Skillnaden i utseende hade inte ändrats om det hade betalats med skattemedel väl?

Nu kan diskussionen vara färdig. Jag uttryckte helt enkelt MIN åsikt om en man som i mina ögon helt saknar stil, jag förbjuder inte karln att klä sig ills, lika lite som jag förbjuder medlemmar här på klocksnack att bära parfymklockor och Daniel Vällington, trots att jag anser det vara smaklöst. Det är en åsikt, intet mer.
 
Topp