CEk
Basic
Så har nu uppnått en ålder där jag känner att jag kan belöna mig med min första Rolex. Huvudmålet är fortfarande en vitgulds-Daytona men är inte riktigt där än. Länge har jag varit inställd på att skaffa en "Pepsi", ref 16700. Men har nu insett att jag har väldigt många klockor med mörka urtavlor så har nu svängt över till en Milgauss som jag tycker verkar vara en roligt udda och underskattad modell. Hade således tänkt ta den "somriga" vita modellen och skaffa lite snygga custom straps till den. Ligger i skrivande stund två stycken ute på Blocket hos Jälmers Ur. Ena är en 2008 med originalcert men ingen box och den vill de ha 45900:- för. Den andra är en 2011 med box men utan originalcert och den begär dom 47900:- för.
Hur såg prisbilden ut för dessa när de fanns att köpa nya? Skicket verkar vara bra på bägge, men är det egentligen någon större skillnad på årsmodellerna så? Och är priset prutningsbart eller är det ett hyfsat bra satt pris anser ni? Som sagt, förstagångsköpare så alla åsikter och tips uppskattas!
Hur såg prisbilden ut för dessa när de fanns att köpa nya? Skicket verkar vara bra på bägge, men är det egentligen någon större skillnad på årsmodellerna så? Och är priset prutningsbart eller är det ett hyfsat bra satt pris anser ni? Som sagt, förstagångsköpare så alla åsikter och tips uppskattas!