Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så gör jag alltid, erbjuder att lägga handpenning om jag inte har möjlighet att höja swishgränsen direkt.Man kan ju alltid be om en deposit på låt säga 10k för en 100k klocka som försvinner om inte köparen lyckats skaka fram resterande inom x dagar.
Jag citerar återigen mig själv
Om någon då kontaktar dig och försöker pruta så vet ju du att du kan vänta i kanske en vecka och få fullt pris. Vi får helt enkelt acceptera att vi inte har samma ståndpunkt här.
Nej man märker det direkt. Börjar det strula då fortsätter det ALLTID att strula hela vägen.Jag kan garantera dig att personen som bara ska ”sälja sin klocka” absolut aldrig kommer att köpa klockan av dig. Det har aldrig hänt, det kommer aldrig att hända.
Tack för infon. Hade ingen aning om detta!Handpenning som det talas om ovan är ett jäkla otyg. Det funkar inte alls så som 99% av alla tror. Man får som säljaren inte behålla ett öre "som straff" för att affären inte genomförs utan endast de DIREKTA KOSTNADER som man haft. Dvs, reskostnad om du åkt nånstans, kostnad för annons osv. Om köparen är på det humöret så vinner han direkt om han gör ett rättsak av det. Nu gör ju inte de flesta det eftersom det är jobbigt men som säljare sitter man i en usel sits om man accepterat handpenning.
Det finns en fortsättning också som kanske ska nämnas. Om du som köpare drar dig ur och det finns ett ordentligt avtal skrivet (vilket det ju aldrig gör) så har dock säljaren rätt att sälja varan igen och använda handpenningen till mellanskillnaden om han inte fick samma köpeskilling andra gången. Men som sagt, det kräver att det finns riktiga avtal. En swish och ett PM är inte riktigt detTack för infon. Hade ingen aning om detta!
Ok, jag förstår din erfarenhet. Jag har inte sålt så många produkter via forum eller tradera så jag ville bara lyfta ett eventuellt köparperspektiv. Förstår även att det finns många strulare som troligtvis är i majoritet när det gäller begagnade varor. Intressant diskussion!Jag kan garantera dig att personen som bara ska ”sälja sin klocka” absolut aldrig kommer att köpa klockan av dig. Det har aldrig hänt, det kommer aldrig att hända.
Det tror jag inte du kan garantera. Det har hänt mig säkert en handfull gånger att jag har "hållit" en klocka åt någon medan personen säljer sin klocka.Jag kan garantera dig att personen som bara ska ”sälja sin klocka” absolut aldrig kommer att köpa klockan av dig. Det har aldrig hänt, det kommer aldrig att hända.