• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Seconde seconde - Not that "fantastic": Noen eksempler. Håper aldri Traska og denne "artisten" møtes, fordi dette "kunstprosjektet" er jo bara tull og svada.

tictok.png

Spoiler alert:
Har aldri kjøpt en Traska før, men når jeg så nyheten om de nye modellene i denne tråden (12.12.24) var det lett å søke via Google -> "Traska Stone Collection". Da fant Google fort Traska sin egen link for å bestille en av de 90 modellene. Google har en fantastisk rask og effektiv indeksering av internettsider, så lenge eier av siden(e) ikke bevisst koder siden(e) til å bli skjult og ikke indeksert av Google. Slike metoder finnes, men Traska har tydeligvis ikke kodet sidene fra å bli indeksert. Litt sånn som Rolex sine nyheter i 2023 ble identifisert av bruker på TRF og publisert 1 døgn før de ble offisielt publisert, men Google fant dem.

Det som er uheldig, er at enkelte kunder fikk nyheten om de 90 limiterte modellene i eget nyhetsbrev, mens andre ikke fikk den samme nyheten. Allerede der så ble vinnerlykken delt i to. Jeg vet ikke hva Traska benyttet som data for å sende nyhetsbrevet til noen kunder og ikke til andre. Men, det jeg vet, er at bestillingsrutinen var åpen i public domain via Google.

Anyway, jeg er glad jeg fikk tak i en av de 90 modellene av Traska, da kvaliteten til klokkene synes å være veldig god. Jeg er spent på hva Traska lanserer i første halvår av 2025.

Noen kommer til å bli sure fordi jeg forteller dette, mens andre ikke bryr seg. Du som leser dette, bestemmer selv hvilken side du vil være på. Uansett, Traska produserer fantastiske klokker til prisen. Malakittversjonen er utrolig magisk IRL.

_1270581-left.jpg

Spoiler alert:
Har aldri kjøpt en Traska før, men når jeg så nyheten om de nye modellene i denne tråden (12.12.24) var det lett å søke via Google -> "Traska Stone Collection". Da fant Google fort Traska sin egen link for å bestille en av de 90 modellene. Google har en fantastisk rask og effektiv indeksering av internettsider, så lenge eier av siden(e) ikke bevisst koder siden(e) til å bli skjult og ikke indeksert av Google. Slike metoder finnes, men Traska har tydeligvis ikke kodet sidene fra å bli indeksert. Litt sånn som Rolex sine nyheter i 2023 ble identifisert av bruker på TRF og publisert 1 døgn før de ble offisielt publisert, men Google fant dem.

Det som er uheldig, er at enkelte kunder fikk nyheten om de 90 limiterte modellene i eget nyhetsbrev, mens andre ikke fikk den samme nyheten. Allerede der så ble vinnerlykken delt i to. Jeg vet ikke hva Traska benyttet som data for å sende nyhetsbrevet til noen kunder og ikke til andre. Men, det jeg vet, er at bestillingsrutinen var åpen i public domain via Google.

Anyway, jeg er glad jeg fikk tak i en av de 90 modellene av Traska, da kvaliteten til klokkene synes å være veldig god. Jeg er spent på hva Traska lanserer i første halvår av 2025.

Noen kommer til å bli sure fordi jeg forteller dette, mens andre ikke bryr seg. Du som leser dette, bestemmer selv hvilken side du vil være på. Uansett, Traska produserer fantastiske klokker til prisen. Malakittversjonen er utrolig magisk IRL.

_1270581-left.jpg

Jag har också undrat hur det där urvalet går till, vilka som meddelas om limiterade utgåvor och inte. Om det görs manuellt eller nåt program plockar ut dem efter vissa riktlinjer eller det dras lott eller vad. De får väl räkna med att andra tipsas, de har inte förbjudit det på något sätt.

När jag var i kontakt med kundkontakten nämnde jag att jag tyckte det vore en idé att i någon utgåva ha polerad glasring som option på Commutern. Har polerad bezel på min Venturer GMT som har likartad boett och gillar det. De "promised to have that in mind" svarade hon. Kanske ett standardsvar. Och kanske bara jag som tycker det skulle göra sig med polerad glasring på Commutern?

Ingen klocka idag heller:( Fedex säger de lämnat den till postnord måndag morgon för leverans under dagen men postnord säger de inte har fått försändelsen.
Segt, men den lär dyka upp. Märkligt dock att det verkar hanteras på olika vis, sist jag köpte klocka från annat land var det FedEx som levererade den hem till dörren klanderfritt, helt utan Postnords inblandning.

Segt, men den lär dyka upp. Märkligt dock att det verkar hanteras på olika vis, sist jag köpte klocka från annat land var det FedEx som levererade den hem till dörren klanderfritt, helt utan Postnords inblandning.

Ja, hade nog varit bättre om det tagits hela vägen av FedEx. Kanske inte kör ut där jag bor på landsbygden, vet ej.

Postnord hänvisar till att avsändaren/Traska får efterlysa försändelsen hos FedEx. Kan i och för sig bli intressant att se hur de hanterar situationen. Om det inte dykt upp nåt på tisdag, men idag hade postnord inte sett nåt sånt paket ännu sa de.

Jag skulle ha bestridit fakturan skriftligen och bett dem bekräfta att de mottagit mitt email. Sen kan man be om en förklaring också. Jag hade inte betala fakturan (såtillvida inte klockan dyker upp igen). Det brukar vara struligt att få tillbaks sina pengar, om inte annat.

Jag har mejlat till dem nu att jag inte tänker betala nåt förrän de ordnat fram försändelsen. Få se vad de svarar.
Känns ju inte mer än rätt! Hoppas att de är tillmötesgående men framförallt att de hittar försändelsen.

Tycke att de var lite krångliga att få kontakt med förut, men när jag har mejlat med dem i Sverige har det skett via adressen [email protected]. Sedan kan deras reklamationsavdelning nås på [email protected]. Håller tummarna!

Tillbaka
Topp