Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkla snygg den där!Malachite kommer få ringa in det nya året
![]()
Oj bra fråga. Tavlan heter Malachite men vad det betyder kanske någon annan kan svara på. Drar en sista pic för åretJäkla snygg den där!
För mig som inte är med på tåget; vad är tavlan gjord av? Är den bara lackad eller är det kryptonit?
Kanske var därför den var i begränsad utgåva...![]()
Riktigt fin hur som helst.Oj bra fråga. Tavlan heter Malachite men vad det betyder kanske någon annan kan svara på. Drar en sista pic för året![]()
![]()
Riktigt fin hur som helst.
När du känner att den bott klart hos dig så...![]()
Spoiler alert:
Har aldri kjøpt en Traska før, men når jeg så nyheten om de nye modellene i denne tråden (12.12.24) var det lett å søke via Google -> "Traska Stone Collection". Da fant Google fort Traska sin egen link for å bestille en av de 90 modellene. Google har en fantastisk rask og effektiv indeksering av internettsider, så lenge eier av siden(e) ikke bevisst koder siden(e) til å bli skjult og ikke indeksert av Google. Slike metoder finnes, men Traska har tydeligvis ikke kodet sidene fra å bli indeksert. Litt sånn som Rolex sine nyheter i 2023 ble identifisert av bruker på TRF og publisert 1 døgn før de ble offisielt publisert, men Google fant dem.
Det som er uheldig, er at enkelte kunder fikk nyheten om de 90 limiterte modellene i eget nyhetsbrev, mens andre ikke fikk den samme nyheten. Allerede der så ble vinnerlykken delt i to. Jeg vet ikke hva Traska benyttet som data for å sende nyhetsbrevet til noen kunder og ikke til andre. Men, det jeg vet, er at bestillingsrutinen var åpen i public domain via Google.
Anyway, jeg er glad jeg fikk tak i en av de 90 modellene av Traska, da kvaliteten til klokkene synes å være veldig god. Jeg er spent på hva Traska lanserer i første halvår av 2025.
Noen kommer til å bli sure fordi jeg forteller dette, mens andre ikke bryr seg. Du som leser dette, bestemmer selv hvilken side du vil være på. Uansett, Traska produserer fantastiske klokker til prisen. Malakittversjonen er utrolig magisk IRL.
![]()
Godt forslag og spesielt polert på de med stein på urskiven, for å gi det hele ett ekstra designpreg.…. Och kanske bara jag som tycker det skulle göra sig med polerad glasring på Commutern?
Usch! Beklagar verkligen. Hoppas den hittar fram till slut. Rätt galet att systemet Postnord och Fedex använder kan säga olika saker.Ingen klocka idag hellerFedex säger de lämnat den till postnord måndag morgon för leverans under dagen men postnord säger de inte har fått försändelsen.
Segt, men den lär dyka upp. Märkligt dock att det verkar hanteras på olika vis, sist jag köpte klocka från annat land var det FedEx som levererade den hem till dörren klanderfritt, helt utan Postnords inblandning.Ingen klocka idag hellerFedex säger de lämnat den till postnord måndag morgon för leverans under dagen men postnord säger de inte har fått försändelsen.
Segt, men den lär dyka upp. Märkligt dock att det verkar hanteras på olika vis, sist jag köpte klocka från annat land var det FedEx som levererade den hem till dörren klanderfritt, helt utan Postnords inblandning.
@URsinne - Har ting løst seg?
Fasen så störigt, man undrar om det ens är korrekt att den ska betalas om varan inte levererats?Däremot har jag fått faktura idag på moms på över 2k. För nåt som de slarvat bort lr kanske stulit. Har ingen större lust att betala det.
Det kan det rimligen inte vara. Har man inte mottagit någon vara så kan man väl knappast momsa in den. Men att bara låta bli att betala är nog inte rätt väg fram.Fasen så störigt, man undrar om det ens är korrekt att den ska betalas om varan inte levererats?
Fyfan vad sjukt! Men inte kan den kostnaden landa på dig? Som @matro skriver ovan - bestrid skriftligen och få en skriftlig bekräftelse på att de pausar fakturan fram till dess att ärendet är utrett.Däremot har jag fått faktura idag på moms på över 2k. För nåt som de slarvat bort lr kanske stulit. Har ingen större lust att betala det.
Fyfan vad sjukt! Men inte kan den kostnaden landa på dig? Som @matro skriver ovan - bestrid skriftligen och få en skriftlig bekräftelse på att de pausar fakturan fram till dess att ärendet är utrett.
Känns ju inte mer än rätt! Hoppas att de är tillmötesgående men framförallt att de hittar försändelsen.Jag har mejlat till dem nu att jag inte tänker betala nåt förrän de ordnat fram försändelsen. Få se vad de svarar.
Iom att du redan mentalt släppt den så kan du sälja den vidare till mig. En s.k. ”Win-win”Det verkar som de hittat den nu till slut. Försändelsen på väg säger appen.